Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. wonder
4. kvg55
5. planinitenabulgaria
6. varg1
7. leonleonovpom2
8. sparotok
9. mt46
10. deathmetalverses
11. getmans1
12. hadjito
13. samvoin
14. tili
2. radostinalassa
3. wonder
4. kvg55
5. planinitenabulgaria
6. varg1
7. leonleonovpom2
8. sparotok
9. mt46
10. deathmetalverses
11. getmans1
12. hadjito
13. samvoin
14. tili
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
Постинг
21.06.2017 11:53 -
Глобализацията не е от днес!
Автор: borsi
Категория: История
Прочетен: 1163 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 21.06.2017 12:29
Прочетен: 1163 Коментари: 0 Гласове:
3
Последна промяна: 21.06.2017 12:29
Глобализацията не е от днес!
Няма нито един народ, разорил се от търговия – Бенджамин Франклин
Аз на теб, ти на мен! - Омир, основен принцип в бизнеса и търговията, формулиран още от древногръцкия автор
Въпреки здравия разум в последните месеци се вдига голям шум около Споразумението за свободна търговия*, но от днес ли е глобалната търговия в света?
1 век от новата ера
В папирус намерен в град Беренике (Беренис) на брега на Червено море, е описан товар на един от търговците, свален от кораб завърнал се от Индия. Товарът на търговеца, 3.5 тона, съдържа нард (етерично масло което се добива от растение в Хималаите на височина 3000 – 4000 м.), слонова кост и около 3 тона платове.
Товарът е на стойност 7 млн. драхми, което днес прави около 210 млн. долара.
В 1 век от новата ера римски и гръцки търговци откриват най-бързия път към Индия. Ползвали мусоните през октомври (тръгвайки през септември от Червено море), за да прекосят океана и стигнат до Южна Индия за 45 дни непрекъснато плаване.
Търговците ползвали първия морски наръчник който описва в 66 точки как се пресича Индийския океан, кога да се тръгне, кога да се върнат обратно, какви стоки да се носят за Индия и какво да се купува обратно.
На картата се виждат маршрутите описани в наръчника (отвори тук). За Индия се товарили стъкло, памук, вино, зърно, изумруди и други, а обратно се докарвали черен пипер, индиго, тамян, коприна, екзотични животни като тигри за римските арени и други.
Индийските търговци според летописите били изключително доволни от търговията с римляните, защото те били от малкото които често купували със злато (което липсва в Индия) местните стоки.
На година за Индия тръгвали по 120 кораба от по средно 75 тона всеки и то само от едно от пристанищата на Рим на Червено море.
Ако приемем, че корабите не са се връщали пълни, а всеки е носил само 3.5 т. товар, дори тази скромна цифра прави 525 млн. драхми, което пък е 15,75 млрд. долара. Корабите обаче не са превозвали товарите само на един търговец.
В случай, че тези 9000 тонаж са пълни със стока на връщане от Индия, числата стават още по-колосални. Товари на стойност 18 млрд. драхми (540 млрд. долара) са се връщали от Индия към само едно от пристанищата на Римската империя!
От пристанищата на Червено море търговците тръгвали с кервани през пустинята на запад, до Нил ползвайки римските укрепления и водни бази по пътя си, или продължавали с корабите си на север до предшественика на Суецкия канал изкопан между Делтата на Нил и Червено море.
И двата пътя траели около 24 - 25 дни, а от Делтата на Нил бързо се стигало с кораб до Рим.
По време на император Адриан, римски търговци стигат до Тайланд, Камбоджа, Суматра и Ява, а някои може би до крайбрежието на Китай. Търговията между двете империи въпреки, че в повечето случаи не е пряка, показва според разкопките засилена търговия, като римска керамика и стъкло, са разменяни за коприна, станала моден хит в Римската Империя, въпреки опитите на някои императори, сенатори и блюстители на морала да ограничат носенето на копринени дрехи, които според някои римляни, повече показвали тялото отколкото да го скриват.
По време на мир с персите търговията се оживявала още повече, защото се използвали и техните пристанища и търговски пътища. Търговията стигала и далеч на юг в Африка, където е съществувал силен пазар, на които със сигурност са присъствали гръцки търговци, защото техните посещения там са описани. От тази част на Африка се внасяли в Рим канела и други екзотични стоки. *
В град Беренаке има стена на която гостите и на града обичали да пишат графити и своите имена. Между тях присъства името на син от стара търговска фамилия в град Рим, което показва, че бизнес интересите са го изпратили от столицата в периферията на империята, точно заради трансокеанската търговия!
Ще завърша с думите на един друг велик човек и хуманист!
Ще дойде ден, в който ще видим САЩ и Съединените щати на Европа, да протегнат едни към други ръце над моретата и да обменят своите продукти, произведения на изкуството и плодове на гения... И това няма да стане след 400 години, защото живеем в динамични времена - френският писател Виктор Юго, 1849 г.
* Споразумение се сключва не само между ЕС и САЩ, а между ЕС и Китай, Канада и ЕС, САЩ и Китай, ЕС и Корея, Мексико, Чили, Южна Африка, Турция и ЕС са в митнически съюз. САЩ имат подобно споразумение с Япония, Австралия, Виетнам и други....
* В различните исторически периоди на империята държавните данъци са били между 1% и 25 % (към края на империята) от тази сума.
☞ Противодействие срещу неблагоприятни пазарни и валутни тенденции
Няма нито един народ, разорил се от търговия – Бенджамин Франклин
Аз на теб, ти на мен! - Омир, основен принцип в бизнеса и търговията, формулиран още от древногръцкия автор
Въпреки здравия разум в последните месеци се вдига голям шум около Споразумението за свободна търговия*, но от днес ли е глобалната търговия в света?
1 век от новата ера
В папирус намерен в град Беренике (Беренис) на брега на Червено море, е описан товар на един от търговците, свален от кораб завърнал се от Индия. Товарът на търговеца, 3.5 тона, съдържа нард (етерично масло което се добива от растение в Хималаите на височина 3000 – 4000 м.), слонова кост и около 3 тона платове.
Товарът е на стойност 7 млн. драхми, което днес прави около 210 млн. долара.
В 1 век от новата ера римски и гръцки търговци откриват най-бързия път към Индия. Ползвали мусоните през октомври (тръгвайки през септември от Червено море), за да прекосят океана и стигнат до Южна Индия за 45 дни непрекъснато плаване.
Търговците ползвали първия морски наръчник който описва в 66 точки как се пресича Индийския океан, кога да се тръгне, кога да се върнат обратно, какви стоки да се носят за Индия и какво да се купува обратно.
На картата се виждат маршрутите описани в наръчника (отвори тук). За Индия се товарили стъкло, памук, вино, зърно, изумруди и други, а обратно се докарвали черен пипер, индиго, тамян, коприна, екзотични животни като тигри за римските арени и други.
Индийските търговци според летописите били изключително доволни от търговията с римляните, защото те били от малкото които често купували със злато (което липсва в Индия) местните стоки.
На година за Индия тръгвали по 120 кораба от по средно 75 тона всеки и то само от едно от пристанищата на Рим на Червено море.
Ако приемем, че корабите не са се връщали пълни, а всеки е носил само 3.5 т. товар, дори тази скромна цифра прави 525 млн. драхми, което пък е 15,75 млрд. долара. Корабите обаче не са превозвали товарите само на един търговец.
В случай, че тези 9000 тонаж са пълни със стока на връщане от Индия, числата стават още по-колосални. Товари на стойност 18 млрд. драхми (540 млрд. долара) са се връщали от Индия към само едно от пристанищата на Римската империя!
От пристанищата на Червено море търговците тръгвали с кервани през пустинята на запад, до Нил ползвайки римските укрепления и водни бази по пътя си, или продължавали с корабите си на север до предшественика на Суецкия канал изкопан между Делтата на Нил и Червено море.
И двата пътя траели около 24 - 25 дни, а от Делтата на Нил бързо се стигало с кораб до Рим.
По време на император Адриан, римски търговци стигат до Тайланд, Камбоджа, Суматра и Ява, а някои може би до крайбрежието на Китай. Търговията между двете империи въпреки, че в повечето случаи не е пряка, показва според разкопките засилена търговия, като римска керамика и стъкло, са разменяни за коприна, станала моден хит в Римската Империя, въпреки опитите на някои императори, сенатори и блюстители на морала да ограничат носенето на копринени дрехи, които според някои римляни, повече показвали тялото отколкото да го скриват.
По време на мир с персите търговията се оживявала още повече, защото се използвали и техните пристанища и търговски пътища. Търговията стигала и далеч на юг в Африка, където е съществувал силен пазар, на които със сигурност са присъствали гръцки търговци, защото техните посещения там са описани. От тази част на Африка се внасяли в Рим канела и други екзотични стоки. *
В град Беренаке има стена на която гостите и на града обичали да пишат графити и своите имена. Между тях присъства името на син от стара търговска фамилия в град Рим, което показва, че бизнес интересите са го изпратили от столицата в периферията на империята, точно заради трансокеанската търговия!
Ще завърша с думите на един друг велик човек и хуманист!
Ще дойде ден, в който ще видим САЩ и Съединените щати на Европа, да протегнат едни към други ръце над моретата и да обменят своите продукти, произведения на изкуството и плодове на гения... И това няма да стане след 400 години, защото живеем в динамични времена - френският писател Виктор Юго, 1849 г.
* Споразумение се сключва не само между ЕС и САЩ, а между ЕС и Китай, Канада и ЕС, САЩ и Китай, ЕС и Корея, Мексико, Чили, Южна Африка, Турция и ЕС са в митнически съюз. САЩ имат подобно споразумение с Япония, Австралия, Виетнам и други....
* В различните исторически периоди на империята държавните данъци са били между 1% и 25 % (към края на империята) от тази сума.
☞ Противодействие срещу неблагоприятни пазарни и валутни тенденции
Варвари и хуни. По повод проекта The Tra...
Свободи и човешкото общество
Оцеляването на Византия, втори вариант
Свободи и човешкото общество
Оцеляването на Византия, втори вариант
ЗАЩО НИКОГА НЯМА ДА СИ КУПЯ НЕЩО НА ИЗПЛ...
Да видим дали ТАСС, ВЗГЛЯд и тн имата п...
Не-контролируем хаос след теракта в Моск...
Да видим дали ТАСС, ВЗГЛЯд и тн имата п...
Не-контролируем хаос след теракта в Моск...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене