Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.12.2017 20:05 - Ударени букви в постингите ви
Автор: starforlife Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10376 Коментари: 14 Гласове:
35

Последна промяна: 30.12.2017 15:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image
image

Днес прочетох постинга на една от нормалните (ха ха ха) поетични натури в блог.бг и се замислих, че на всеослушание не съм давал познанието на тези, които не знаят как се пишат ударени букви. На Приятелите си тук, или който ме е питал през годините - да, но хей така, без никой да ме пита... В изричен постинг... Не!
Което отчитам като недопустим пропуск от страна на пияндурската ми глупава натура. ха ха

image

  Затова сега ще дам шанс на sofisofi

                image
  
да ни каже аджеба Со̀фи ли е или Софѝ
        правилното в нейния случай.

        протягам ръце и искам да стигна небето... 
        наивно глупаче, 
        не виждаш ли? - дава заето! 
        Секунди-години, 
        години-секунди препънати, 
        и много далече, твърде далече захвърлени... 
        ... а всъщност небето е било тъй близо, 
        не иска то нищо, и без да го молиш разбира, 
        живее в очите на моята малка Соф
ѝя, 
        и щом я погледна
        се чувствам безумно щастлива...

image

При цитирането на стихото на СофиСофи, си позволих да поставя ударена буква в името предполагам на Дъщеричката ѝ така, както мисля, че е правилно според мен.

Но стига толкова "словоблудство", а да ви кажа как ви препоръчвам да поставяте ударени букви където ви е необходимо.
(говоря за текстовете ви тук, защото на куп други места, има къде-къде по-лесни и/или рационални начини)
Предварително се извинявам, ако обясненото малко ще трябва да интерпретирате в зависимост от това с коя версия на Уиндоус разполагате, но 100% бъдете сигурни, че ще се справите. Именно и затова ще кажа точно този метод: Приятелите ми (и не само) тук знаят, че обичам семплите решения и то такива, които ви са най-практикоприложими. Тоест: които ви са под ръка където и да се намирате, а не да ви са нужни допълнителни програми.

1. Активирате десен бутон на мишката в/у основния "бутон" (СТАРТ) на Уиндоус, намиращ се в долния ляв ъгъл на екрана ви и в излязлото контекстно меню с левия бутон "Изпълнение" ("Run").
При евентуални по-стари версии на Уиндоус, може да ви се наложи да активирате с ляв бутон и изрично вътре менюто.
2. В излязлото прозорче, в полето "Отвори"
(не съм сигурен как беше абревиатурата на латиница или евентуална по-стара версия на Уиндоус), където ви мига курсора, въвеждате от клавиатурата charmap и натискате клавиш Enter.
Нарочно
charmap го пиша "чисто" (без кавички), за да ви е по-лесно евентуално да маркирате и копирате с клавишна комбинация Сtrl+C.
Така реално вие указвате да ви се стартира спомагателната вградена в Уиндоус програма
Character Map, която стандартно се намира в Старт/Програми/Аксесоари и е вградената програма за работа с Unicode-стандарта.
3. В стартираната програма "Таблица на знацитце":
- От падащ списък "Шрифт" избирате шрифта.
(Трябва да имате в предвид, че не всички шрифтове са Unicode - т.е. може да изберете шрифт, който да не може да "съвпадне" с ползвания от вас "еди_къде_си". За тук, в блога, в момента, шрифтът е Calibri , но и Ariel например ви върши работа.)
- В полето отдолу откривате нужната ви ударена буква (или друг символ, който ви е нужен) и кликвате в/у него.
- Активирате отдолу бутон "Избери" и след това "Копирай" и... готово!
Символът ви е копиран в clipboard
(запомнен образно казано на ум) и в постинга си можете да го извикате с комбинацията Ctrl+V.



За по-лесно и бързо - тук ви цитирам типичните ударени букви:

А̀ а̀ Ъ̀ ъ̀ О̀ о̀ У̀ у̀ Ѐ ѐ Ѝ ѝ Ю̀ ю̀ Я̀ я̀

 

 

А́ а́ Ъ́ ъ́ О́ о́ У́ у́ Е́ е́ И́ и́ Ю́ ю́ Я́ я́

Можете да ги ползватe директно като тук маркирате нужната, чрез Ctrl+C запишете в clipboard, и в позицията в постинга, където ви е нужна - чрез Ctrl+V я поставите.


image




Тагове:   ударени букви,


Гласувай:
35



1. starforlife - Клипът на аутоплей ли?
10.12.2017 20:11
Той е за следното:
- Първо: се явява фон, на който се надявам да ви е по-приятно да четете.
- Второ: се явява закачка с поетичните натури тук, че всеки малко или много може да пише Поезия.
- Трето: се явява намек към първосигналномислещите да им обърна внимание, че видиш ли след като говоря за нараняване в първото стихо или използвам думата "транквиланти" като заглавие на второто - това не означава, че съм бил наранен от Любимата или съм наркоувличащ се, баси.

Та нали затова е ИзкуВство бре хора - да има размах на Въображението!



Но в случая на друго искам да обърна внимание:
УДАРЕНИЕ БУКВИ НЕ МОЖЕ ДА ГИ ИЗПОЛЗВАТЕ В РАМКИТЕ НА КОМЕНТАРИТЕ!
Поради некадърността на домакините!

А за по-малко от 10 мин. администраторите могат да променят <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1251">
намиращ се на 7-ми ред в сорса от windows-1251 на UTF-8 и много неща в рамките на коментарите ще си дойдат на мястото.
цитирай
2. inf0rmant - Голям си, браточка! Голям!
10.12.2017 20:27
Както в компютърната материя, така и в поезията.
Без теб блога не би бил същия.
цитирай
3. starforlife - 2. inf0rmant - Здарво, Браточка!
10.12.2017 20:49
Да съм голям, да съм голям - колко да съм голям?
Блогът и без мен би бил както и с мен!
Имало е периоди през които не съм го посещавал с години - пък както виждаш, ей го на - оцелял е.
Както току що написах при кретеноидалния канибален "поет": в гробищата е пълно с незаменими хора.
Забавлявай се и не го мисли блога. Той отдавна е взел-дал - въпрос на изживяване, ако не се промени мисленето на тъпите му стопани.
цитирай
4. cortana - Смарти, да ти обърна внимание на две грешки, които си допуснал в бързината. :)
10.12.2017 21:29
1во, написал си '... намиращ се в долния десен ъгъл на екрана ви ...', имайки в предвид 'Старт' на Уин, който е в долния ЛЯВ ъгъл. :)
2ро, не си се усетил, че част от HTML-кодовете все още минават, и при въвеждането на &#769 и &#768 ти са се изпълнили и реално който не е запознат, не може да разбере, че това трябва да въведе, защото са излезли резултатите. :)

Поправи, моля те, защото... 'ИзкуВството трябва да е пИрфектно!' :))) :))
цитирай
5. starforlife - 4. cortana - Евала, Миличка! Внимателна си!
10.12.2017 22:14
За ефекта от минаването на част от HTML-кодовете го имах в предвид и знаех, че ще е такъв резултата, но нарочно не го направих така, че да стане изписване на уникод-комбинацията.

Виж за ляво-дясно - наистина в бързината съм сгрешил.
Тенкс, хей сега ще го поправя, защото някои ще има да се чудят и няма да разберат, че иде реч за меню "Старт" на Уиндоус.
цитирай
6. anngry - Благодаря, Жоро-Стар! :D
10.12.2017 22:19
Полезно и достъпно поднесено четиво. Оформено интересно с това, че не всичко зная как да направя в настоящия момент.
Липсва само филмчето. :D:D:D
цитирай
7. starforlife - 2в1
10.12.2017 22:48
anngry написа:
Благодаря, Жоро-Стар! :D
Полезно и достъпно поднесено четиво. Оформено интересно с това, че не всичко зная как да направя в настоящия момент.
Липсва само филмчето. :D:D:D

Радвам се, че е разбираемо.
А за филмчето... Ами ОК, след малко ще помисля кое да предложа и ще допълня в постинга като поздрав за теб.



в 22:30 sirius01, който не е желан тук и отлично знае защо го трия, написа:
Поредното професионално решение.
Поздрави, Стар!
А ние с телефоните, какво да правим?

Ще те цитирам само защото и някой от нормалните (към които отлично знаеш, че не се числиш и ти го казах доста пъти дори днес) може да си зададе въпроса, при все, че да пишеш постинги от телефон - говори само и единствено за блого-зависимост.
Да наливам с фуния ли?
Нима не съм дал решение в този случай!
А, ако ти не го виждаш - то токова по-зле за теб.

Нормални Читателю, в който евентуално изниква същия въпрос...
Цитирал съм най-често използваните ударени букви...
Задържаш с пръст в/у нужната, тя ти се маркира, след това "копиране" и на нужното място "поставяне".
цитирай
8. starforlife - https://youtu.be/SvQs1j-Btfs
10.12.2017 23:20
Дано ти хареса, Анет!
цитирай
9. anngry - :D
11.12.2017 00:31
starforlife написа:
Дано ти хареса, Анет!

В момента съм на работа, но утре като се наспя и приключа с домакинстването ще го гледам. :D
А това "Анет" със сигурност ми хареса. :D
цитирай
10. anngry - Жоро-Стар, двете стихотворения в клипа, си ги писал по същото това време преди 4 години. :D
11.12.2017 00:34
:D
цитирай
11. starforlife - ~ 9. anngry - Значи и днес тук съм успял да причиня положителна вибрация някому. Не, че ми е самоцел де...
11.12.2017 00:51
Че защо не го гледаш още сега?
Само гледай да не объркаш и на онзи старчок с пневмонията, да дадеш стихото, което е за младежа с плеврита, а на него пък - прозата за бабата от съседната стая с... аменореята. ха ха ха
ха ха ха
цитирай
12. anngry - "бабата от съседната стая с... аменореята" :D:D:D
11.12.2017 01:20
Кажи ми как да не те харесва човек, след като така развеселяваш? :D Ще се смея цяла нощ на "бабата от съседната стая с... аменореята" :D:D:D
За незапознатите с медицинската терминология: Аменорея е..... няколко месечна....
.....


липса на менструация! :D:D:D
Горката баба! :D:D
цитирай
13. tikoev - Very small time
11.12.2017 18:14
издържа, Гога?
цитирай
14. tikoev - Не издържа да те няма под светлините ...
11.12.2017 18:23
Не издържа да те няма под светлините на прожекторите, а? Хахаххахахха!
цитирай
15. tikoev - Лудо копеле си! Това е истината.
11.12.2017 18:26
Лудо копеле си! Това е истината.
цитирай
16. анонимен - А знаеш ли
11.12.2017 18:37
каква играчка ми се налагаше, когато трябваше да пращам мейли на френски - с техните ударения?
Добре, че малко опростиха процедурата през Уърда.....
цитирай
17. ferhunde - Мали, как си се коментираш сам, х...
11.12.2017 19:03
Мали, как си се коментираш сам, хаха.
цитирай
18. seasons76 - Полезно! Благодаря!
11.12.2017 19:13
Ти умееш, Стар. Полезно е да те чете човек. И приятно. ;)
цитирай
19. starforlife - Добра вечер!
11.12.2017 19:39
~ 12. anngry - Що пък "горката"? Може да си прави секс колкото си иска без контрацептиви. ха ха ха

~ 13. 14. 15 tikoev - http://starforlife.blog.bg/lichni-dnevnici/2017/08/20/snimkov-pytepis-do-quot-raffy-quot-v-plovdiv-i-nazad-s-priia.1563037

~ 16. angpiskova - Ами:
- Първо: Уорд е от 1983-та година бре! И още от тогава е можело да се работи с Уникод.
Аз лично, нямам проблеми от 1993-та.
- Второ: Визиранета Character Map я имаше още във Windows 3.11 през споменатата 1993-та година и можеше да се ползва написаното от мен по-горе.

Тоест, тъпани блогови - още преди вие да сте пипвали компютър - аз съм знаел и можел по-горното, защото тогава, през 1993-та - си купих първата "две-осем-шестица", на която Уиндоус не вървеше естествено, но месец-два по-късно, купих 386DX и Уиндоус 3,11 за група вече летеше - ха ха ха.

~ 17. ferhunde - https://www.youtube.com/watch?v=jngDE2PjQNE

~ 18. seasons76 - Тенкс!
цитирай
20. анонимен - Съгласна съм
11.12.2017 21:47
200 на сто с последния ти коментар. Само не разбрах какво имаш предвид под точица - ако е палче нагоре, извинявай, че го забравих.
Сега съм поправила грешката.
цитирай
21. starforlife - ~ 21. angpiskova - Тенкс за съгласието и мнението.
11.12.2017 23:18
А под точица - имах предвид не просто да ме четете и да ми гласувате, а да се появявате с какъвто и да е коментар (точица дори само), защото това ще дразнителствувателствува ненормалниците тук, че мен за разлика от тях, ме четат десетки от вас и то реално застанали с имена и ликове блогъри.
Ти например, ме вписа в "любими" вчера...
Преди дни го направи моя градска, която дори съм учил да работи с компютър и все още бачка в една от банките в родния ми град...
Седмици преди това го направи друг мой градски...

Схващаш ли?
Градската ми например ми изпрати следните ЛСта:

Честит рожден ден, Гошо!
Бъди здрав и носи винаги в себе си онзи чар на младежките години! Радвам се, че си добре!
ХхХ от Панагюрище

Изпратено: 30.11 16:36 От: ХхХ

~~~

Re: Re: Честит рожден ден, Гошо!
Благодаря! Знаеш, че те уважавам, предпочетох поздравът ми да не се афишира. Не идвай в града, не е здравословно, нещата тук при нас са по старому, с някои изключения. Телефонът ми е същият, давала съм ти го, не го сменям заради всичките ми клиенти, на които съм помогнала. Сега съм в друга банка. Какво стана с онзи твоя 989 ...със симетричните числа? Благодаря ти, за коментара онзи ден! Винаги си бил кавалер! Бих те търсила за технически съвети, защото знам, че си напред с материята, ако си спомняш исках да уча програмиране, но не можеше да се събере група, пък и само за един човек курс не може да се направи. Имам скайп - ...! Желая ти само успехи, не искам нищо лошо да се случи на никого, обичам да помагам на добри хора. Бъди здрав, наборе!
XxX (за другите тук съм YyY)

Изпратено: 01.12 20:55 От: XxX


ПОДЧЕРТАВАМ: "XxX (за другите тук съм YyY)"
Показателно, не мислиш ли?
Показателно как отровената атмосфера тук, предизвиква хората да се крият!
Аз зная коя е тази Дама...
Аз съм контактувал много преди да се появи блог.бг с нея...
И съм сигурен, че отново ще контактувам. (реално говоря)
Но за вас тя е една неизвестна.
А това е жалко - нормалните хора да се крият.
СТОЙНОСТНИТЕ ХОРА ДА СЕ КРИЯТ!
Бааси...
цитирай
22. starforlife - ПС:
11.12.2017 23:24
Аз съм напуснал за постоянно родния си град през 2006-та - тогава беше накоден и блог.бг.
А от ЛС-то (не го потвърждавай като вярно, ХхХ), става ясно, че съм преподавал програмиране още преди това.
Но естествено блоговите дървенофилософи и професори по всичкология (начело с Юлка) - знаят повече дори от наборките ми, с които сме учили години наред и контактували още повече години след това.
Не е ли смешно?

НЕ, НЕ Е!
ЖАЛКО Е!
Б..О..Л..Н..А..В..О....Е..!
И затова аз не се свеня да им кажа, че са болни.
цитирай
23. vaquero - starforlife,
12.12.2017 03:16
Благодаря за информацията. Ще опитам. Употребявам ударено "и" с клавиша на "ь", но се получават разни завъртулки.
"&#1117;".
Поздрави!
цитирай
24. delff - БЛАГОДАРЯ!
15.12.2017 08:07
Стар!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: starforlife
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2590798
Постинги: 1153
Коментари: 16834
Гласове: 13882
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031