Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.04.2013 17:52 - Агенцията за инвестиции рекламира България с карта без Пиринска Македонияhttp://www.mediapool.bg
Автор: nikikm Категория: Политика   
Прочетен: 608 Коментари: 0 Гласове:
0



Пореден гаф в рекламна кампания за популяризиране на България: Агенцията за инвестиции рекламира страната ни в световните медии с географска карта, в която липсва част от Пиринска Македония.
image

Сн. БГНЕС

В клип, публикуван във Фейсбук профила на агенцията, не фигурират Петрич и Сандански. Няколко часа след като гафът бе разкрит и коментиран, видеото бе свалено.

Един от промоционалните клипове на България обаче вече върви по CNBC и Bloomberg в Европа и Азия, както и по CNN в САЩ.

Близо 4 милиона лева е стойността на целия проект, обясниха от ведомството. Цената включва 50 реклами в печатни издания като Economist и Financial Times, интернет кампании и телевизии.

Това е първата подобна реклама, която представя България от 25 години насам, заяви пред Нова телевизия Борислав Стефанов, изпълнителен директор на агенцията.

Той е уверил, че рекламата ще бъде коригирана. Ще се търси вариант излъчването на клипа в този вид да бъде спряно до неговата промяна.

По думите му рекламният клип е съгласуван с над сто човека, между които – икономисти, финансисти, пиари.

Стефанов се възмути, че студентите в "Харвард” са приветствали появата на рекламния клип, а в България "се чудят за какво да се хванат”.

Не съм забелязал за грешката, каза Димитър Николов, директор "Общо инвестиционно обслужване" в агенцията. Той обясни, че поръчката за клипа е спечелена от консорциум, чийто екип е в Лондон.

Клипът е предизвикал десетки коментари от рода на "Сандански и Мелник ги няма", "Това клипче го е правил някой македонец 100%", " И тока един евтин, да не е той "македонски", "Като изключим "безобидната" грешка в "поокастрената" просто ей така за "fun" & "style" югозападната граница на страната и умопомрачителния "PowerPoint style" всичко е ок...".

Има и силно позитивни коментари, чиято стилистка обаче някак странно издава, че са писани или поръчани от самите разработчици: "Браво! За първи път мога да кажа, че виждам професионално направено представяне на България според всички актуални тенденции!".

Борислав Стефанов пък посочва през профила си, че картата ще бъде оправена и отбелязва, че "дотук имахме над 200 коментара на българи в чужбина, които казаха, че са горди с това че България за пръв път се рекламира в тези медии и че печатните реклами и клиповете са много хубави".

"Грешката с картата наистина е досадна, но ще се обадим на CNBC и би трябвало да я коригират бързо", посочва Стефанов.

Гафът можеше да мине и метър, ако не беше пореден. Представеното в началото на годината ново туристическо лого на страната стана обект на присмех и многобройни пародии , естетическите му качества бяха разбити от Съюза на българските художници и министъра на културата Вежди Рашидов.

За капак на всичко се оказа, че то почти не се различава от логото на Киригизстан, направено от 19-годишен младеж за малко над 500 евро и представено официално преди българското. След като първоначално то бе защитавано от създателите му и икономическото министерство, в крайна сметка беше разпоредено да бъде променено за сметка на фирмата, която получи 1.348 млн. лева за бранда, логото и съответните маркетингови проучвания.

Географски гаф беше допуснат и в новогодишното слово на президента Росен Плевнелиев, когато в съпътстващата го презентация Пампорово беше илюстрирано със снимка от Аспен.


Тагове:   България,   режат,   още живата,


Гласувай:
0
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nikikm
Категория: Политика
Прочетен: 12984934
Постинги: 23725
Коментари: 5833
Гласове: 6025
Календар
«  Септември, 2020  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930