Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.07.2013 20:33 - ЕДИН НЕПРИЯТЕН ВЪПРОС КЪМ КРИСТАЛИНА ГЕОРГИЕВА Автор: bosia
Автор: nikikm Категория: Политика   
Прочетен: 2193 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 03.07.2013 23:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

ДВУЛИЧИЕТО НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ ЧИНОВНИЦИ И НАЧАЛНИЦИ

 

От няколко дни се оказва мощен натиск върху българските интситуции, най-вече върху премиера и министрите на околната среда и МВР. Отнася се до един проект по ОП по опазване на околната среда. Става дума за 189 млн. евро за закупуване на противопожарна техника. Проектът минава през МОСВ, но бенефициент е МВР в частта му борба с бедствията и авариите и противопожарна техника. Състои се от един хеликоптер “Кугър”, противопожарни автомобили, оборудване и снаряжение.

МВР отказа хеликоптера по няколко причини-висока цена и скъпи ремонти, ниски експлоатационни качества и невъзможност да лети в екстремни условия.

Писал съм подробно за това в предишен мой постинг и който иска повече подробности нека прочете постинга ми.

Нещата стават много интересни по няколко причини.

На първо място Европа иска да ни пробута боклуците си. Като казвам боклуци мога и да се аргументирам. Франция, Испания и Португалия не ползват “Кугър”-и, а руските “КА-32”  и “МИ-17”. САЩ /щат Калифорния/ в момента осъществяват сделка за 16 броя хеликоптери “КА-32” и 5 самолета “Б-5”. Те си имат достатъчно хеликоптери “Сикорски” със същото предназначение, но предпочитат руски хеликоптери.

Не съм русофил, но българските интереси диктуват да се снабдим с руски “КА-32” като много по-евтини /три пъти!!!/, евтини за ремонт и поддръжка, много по-ефективни и на практика без проблеми при климатични и други екстремни условия.

На второ място комисионът от 12 % вече е разпределен от еврочиновниците и българските им колеги от предишното правителство на ББ.

Но има още един нюанс.

Защо си трае и мълчи българският комисар в ЕС?

Защо колегите журнаглисти си траят и не я попитат?

М-да-а-а-а!

КЪДЕ ЛИ Е ГЛАВНИЯ ПРОКУРОР?  Препечатвам тази статия на в. Труд от 25.08.09 г., тъй като сега я открих. В нея ясно се виждат предимствата на руските хеликоптери във всяко едно отношение. Дори в нея не е отбелязано, че МИ-17 имат височинни двигатели, които дават допълнително резерв от кислород и затова могат да летят над задимени, силно замърсени и опасни терени. Не е отбелязана и ниската цена, лесната и евтина поддръжка и ремонт, престоя им под открито небе и т. н. Прочее, чехите купиха 12 «Кугър»-а за 180 млн евро, което означава, че са гу купили с 25 % по-евтино от нашите. Можете да се досетите къде са отишли тези 25 % плюс стандартния рушвет. Въпреки това ведомството МВР, ръководено от сянката на тиквата е поискало отново «Кугар» за гасенето на пожари. Но, както у нас е прието, колкото по-скъпо струва един конкурс, толкова повече «сухо» влиза в джобчето на нашите тикви-политици. Къде ли е Главния прокурор? Статията е без последните 2 абзаца, тъй като нямат отношение към темата.  Вертолетите ни са беззащитни като гълъби

 “Вертолетите ни “Кугар” са беззащитни като гълъбчета на мира. Не можем да ги пратим на мисия, защото нямат бойно оборудване и могат да бъдат свалени.”

Това е любимата шега на военните през последните седмици. Признават, че е горчива и чакат новият министър на отбраната Николай Младенов да я реши. Защото “Кугар”-ите са не само капризни машини, но и доста скъпи. А в същото време според степента на риска са годни да заминат за Босна или Косово. Но не и за Афганистан или Ирак, заявиха източници от военното ведомство. В действителност преди време от НАТО е имало запитване дали можем да пратим вертолети в Афганистан. Отговорът е бил, че “все още нямаме готовност.”

Договорът на Министерство на отбраната е с френско-немската фирма “Юрокоптер” и е от 2005 г. Той е за доставка на 18 вертолета, които трябва да получим до 2011 г. От тях 12 са за ВВС, а 6 за ВМС. Общо по договор за тях трябва да платим около 360 млн. евро. Досега у нас са дошли 11. Вертолетите AS 532 AL за нуждите на ВВС са в две конфигурации: 8 бр. за тактически въздушен транспорт, чиято цена е най-ниска - около 18 млн. евро, и 4 бр. за бойно търсене и спасяване, които са по-скъпи - около 20 млн. евро. За ВМС са предвидени 6 бр. от типа АS 565 МВ “Пантер”, които също са близо 20 млн. евро за брой.

Машините идват, но нямат ...бронезащита, прибори за нощно виждане и системи за подкачване на товари (затова на парада на 6 май т.г. руски МИ-17 носеше трикольора). Военни твърдят, че за да бъдат оборудвани и готови за действие в опасна бойна среда, трябва да платим допълнително поне по 2 млн. евро за “Кугар”. Проверка показала, че ние така сме ги поискали, за да ни излезат по-евтино. Според доставчика преди 5 г. при преговорите МО е искало по-специална, единична серия за нашата армия. Ако сме се присъединили към масова поръчка на базов модел за френската армия, един хеликоптер би ни излязъл поне с 1-2 млн. евро по-евтин. Освен това “Кугар”-ите трябва да стоят в хангари при специален температурен режим. Фирмата доставчик все още не е изпълнила ангажимента си по директния офсет за строителство на хангар в авиобаза Крумово.

Експерти от МО твърдят, че поддръжката на “Кугар”-ите е доста скъпа. Няколко от тях вече са навъртели 500 летателни часа и трябва да се сменят кабелите на системата против обледеняване. За един вертолет цената им е 70 хил. евро. За сравнение руските машини нямат такава система и следователно за тях не сме давали нито лев. От МО отказаха да направят сравнение с друга западна техника, тъй като за всеки модел било много специфично.

Министър Младенов няма кой знае какви полезни ходове в тази ситуация. Може само да преговаря за разсрочване на плащанията и да намали бройката на морските кугари за сметка на следгаранционно обслужване.

 

Наши МИ-17 летят във Великобритания

Преди 2 г. МО успя да продаде шест излезли от употреба и снети от въоръжение руски транспортни вертолета МИ-17. Военното ведомство ги изтъргува за по $1,5 млн. на частна фирма на търг. Частникът след това се жалвал, че са го прекарали и му “одрали кожата” - вертолетите не ставали за нищо.

Изход обаче бил намерен. Старите руски машини били продадени на латвийска фирма, а тя пък ги изтъргувала във Великобритания. Англичаните ги ремонтирали и модернизирали по натовски стандарти и сега руските МИ-17 летят в Кралските ВВС. На тях се обучават пилоти, които се готвят за Афганистан и Ирак.

Англичаните дори смятали да пратят машините на мисия там. Те схванали предимството на руската техника - проста, некапризна и много надеждна. Репортер на вестника се убеди преди години как при пясъчна буря в Багдад излетя само руски транспортен самолет Ан-26 с наша делегация. В същото време западни самолети и вертолети останаха блокирани на пистата.





Гласувай:
3


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nikikm
Категория: Политика
Прочетен: 19697017
Постинги: 44649
Коментари: 6160
Гласове: 7174
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031