Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.09.2013 20:33 - ЖАЛБА http://www.epochtimes-bg.com
Автор: nikikm Категория: Политика   
Прочетен: 630 Коментари: 0 Гласове:
1



image
(Ted Aljibe/AFP/Getty Images)
Следствен доклад: Ваксинациите са пълна измама
Ваксините - смъртоносната отрова

ЖАЛБА

До Агенция за закрила на детето
До МЗ-Комисия по етика
До Българска Асоциация за закрила на пациентите
До Етична комисия към НСС
До Министерство на образованието и науката

 

Уважаеми Дами и Господа,

Пиша Ви по повод на рекламната брошура, прикрепена към Лична Здравно-Профилактична Карта.
Рекламата е на ваксина срещу човешки папиломен вирус. Тази здравна карта служи пред Училищните власти.

Недопустимо е по такъв натрапващ и неморален начин да се рекламира медицински продукт. Неуместно е да се използва здравен документ с цел реклама на ваксина, която е по желание. Този документ се използва през цялата година и така насила се натрапва продукта на родителите. По-лошото е, че до този документ имат достъп и децата. А чрез рекламата се всява страх в децата от рак и смърт.

Освен това рекламата е заблуждаваща и некоректна, тъй като не е упоменато, че ваксината обхваща само 2 онкогенни типа (16 и 18) на ЧПВ при наличие на 15. Затова не е редно в рекламата да се твърди, че предпазва в над 90% от ЧПВ. Не е коректно и да се изписва, че ваксината е срещу рак на маточната шийка. Тя предпазва единствено срещу конкретни папиломни вируси и то в различен процент от случаите.

В кратката характеристика на продукта (КХП) се споменава следното: "Cervarix защитава само срещу заболявания, които са причинени от HPV типове 16 и 18 и до известна степен срещу заболявания, причинени от някои други онкогенни типове HPV."
Това няма нищо общо с твърденията в брошурата, че ваксината пази в над 90% от ЧПВ.
Известно е, че в България най-често срещани са другите онкогенни типове на ЧПВ, които не са застъпени във ваксината. Затова е неуместно да се внушава голяма защита на децата ни.

Също така се знае, че редовните профилактични прегледи са добрата профилактика на рака на маточната шийка, но до този момент няма нито едно доказателство, че ваксината може да сниши смъртността от РМШ с 95%, както е написано в брошурата. Тя е некоректна, едностранна и тенденциозна.

Вече имаше подобни нарушения в начина на рекламиране на тази ваксина и прави впечатление, че нарушенията продължават, въпреки препоръките на ЕК към НСС.
За справка – Решение № 133 на ЕК от 11.04.2013 г.:

http://www.nss-bg.org/read_concl.php?id=137

Ето за сравнениe КХП на продукта:

http://www.gsk.bg/docs/Cervarix_SPC.pdf

Смятам, че реклами, които тенденциозно плашат децата и манипулират тяхната психика са неетични. Още повече смятам, че е недопустимо да се рекламира върху здравни документи и върху деца - не е мястото на такава реклама в Здравната карта на едно дете. Внушава се целенасочено безпокойство, страх и заблуда на родителите с цел въздействие върху психиката и родителски чувства за увеличаване на продажбите – недопустимо и неморално. Жестоко е финансовите интереси да са над здравето и психиката на децата и родителите.

Моля, да вземете отношение и да прекратите незабавно това недопустимо нарушение!

Здравната карта трябва да се използва по предназначение и в нея да бъде описан единственно здравният статус на детето към момента. 

 

С уважение : Дата 18.09.2013г.

Татяна Димитрова

Рекламната кампания на Церварикс е неточна и манипулативна, алармират граждани

Будни граждани разпространяват този текст във Фейсбук... Ваксината...

Кой плаща милиони долари на сайтове за дезинформация относно ваксините





Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nikikm
Категория: Политика
Прочетен: 19852256
Постинги: 45076
Коментари: 6164
Гласове: 7181
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930