Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.09.2013 18:40 - Дебългаризирането на България: След юдеизацията защо не и циганизация? Част 4 Автор: fascindoo
Автор: nikikm Категория: Политика   
Прочетен: 608 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 24.09.2013 18:43


Продължение от Ч. 3...

Демографски и социалнопсихологически факти за първоначалното юдеизиране и хипотезите за циганизирането по настоящем, и последващото доюдеизиране на България

 

2. Циганизацията:

От публикацията (http://my.opera.com/mnoolosh/blog/show.dml/20580672):

За циганите

image В България, а и в доста други европейски страни, се харчат значителни средства за така наречената „ромска интеграция”, като успехът навсякъде е нулев. Интересно е да разгледаме основната причина за неуспеха на това иначе толкова благородно дело. За тази цел в следващите редове ще Ви представим някои непознати за средностатистическия човек факти за това как циганите гледат на останалите народи и в частност на нас, Българите.

Подробно ще се спрем на тяхната расистка култура и привички, които са причина те да бъдат гонени през цялата им история от всяко едно място, където са попадали.
Всеки от вас ще може сам да прецени, дали причините за изгонването им през 1500-та година от Холандия, преследванията през 18-ти век в Англия, стерилизирането им през миналия век в скандинавските държави и екстрадирането им от Италия днес се крие в коренното население на съответните държави или расистката циганска култура предизвиква естествени защитни реакции във всеки един народ, без значение от епохата, в която са се разигравали дадените събития.

За начало е добре да уточним, че нещата трябва да бъдат наричани с истинските си имена. Ако говорим Български език, трябва да наричаме мургавите ни събратя “цигани”, защото това е Българската дума. От доста време медиите опитват да наложат думата “ром”. Тази дума е неподходяща, защото звучи чужда и смешна за много цигански групи, които не я употребяват като самоназвание. Но основната причина да не използваме думата “ром”, е циганският расизъм, който стои зад нея.

image

Циганите имат специална дума за „нециганин”

Тази дума е „гаджо” или „гадже”. Тя е обидна и означава „дивак; некултурен човек”. Този факт е засвидетелстван от всички изследвания за циганската идентичност, като също така е записан в „Енциклопедия Британика”. Проектът Rombase на университета Karl-Franz в Грац, Австрия, пише следното:

„Всички определения за „нецигани”, използвани от циганите, са основно с обидно значение.” Те имат поговорка като: „Гаджо никога не казва нещо вярно”. С течение на времето циганите са изградили непреодолими граници между себе си и останалите народи. Тези граници обаче са непреодолими само в една посока – един „гаджо” никога не може да стане истински „ром”. Нециганин, който говори цигански език и спазва циганските традиции, който е приет в общността и смята себе си за „ром”, бива възприеман като „ром” в по-малка степен от един асимилиран циганин, който не говори цигански.

image 
Да бъдеш „ром” се счита за право по рождение, а да бъдеш „гаджо” може да бъде научено. Предимно негативният образ на нециганите е много ясно изразен, особено в литературата и в устните предания на циганите. Те гледат на нециганите с недоверие, присмех и презрение.” По-горният цитат е взет от изследване, проведено с подкрепата на Европейската общност в рамките на програма „Sokrates” и със съдействието на австрийската академия на науките. От него става ясно, че циганите са „изградили непреодолими граници между себе си и останалите народи”.

Никой у нас не говори за това. Никой не казва, че циганите сами се изолират и гледат на останалите народи с „недоверие, присмех и презрение”. Защо тогава останалите презрени народи трябва да плащат за благоденствието на циганите-расисти? Българите нямат дума за „небългарин”.

Българите нямат проблеми да живеят с представители на други народи, включително с цигани, стига те да живеят като нормални хора. От друга страна, циганите доброволно се отделят в гета, в които почти не допускат представители на други етноси, освен циганския. Кой е расистът в случая?

Циганите имат специална дума за „Българин”

image 
В циганския език съществува думата „дас”. В миналото тя е означавала „роб”, а в настоящето циганите в България наричат Българите със същата тази дума. Според проекта „Ромско езикознание и ромски език“ на Манчестърския университет, „циганите наричат другите народи с думата „гадже“ или „гаджо” и в частност славяните - с „дас“, от оригинална индийска дума за „роб“ - игра на думи, вдъхновена от подобността на гръцките думи ‘склавос’ (роб) и ‘славос’ (славянин)”.

Така наречените „Български цигани” (цигани, чийто майчин език е Българският) се наричат от циганоезичните цигани „даскане рома”, а турците ги наричат „гяур ченгенеси” (източник: „Ромското всекидневие в България”, 2006, Алексей Пампоров, стр. 62). Сиреч „дас” в превод на турски е „гяур”. За жалост на Български тази дума не може да се преведе, понеже няма Българска дума за „небългарин”. Накратко казано - ние Българите за циганите сме не само диваци, но и роби.

Циганската традиция „махриме”

Различните специалисти, проучвали „ромската” идентичност, са стигнали до извода, че тя се основава на разделението „ние – другите”, „бог – дявол”, „чист – нечист”. Тук предоставям информацията от проекта Rombase, споменат по-горе:
„Циганите имат една дуалистична философия, която разделя доброто от лошото.

image 
„Махриме” наричат ритуалната нечистота. Терминът се отнася до разделението „чист – нечист”. „Махриме” определя границите между половете, между възрастите, между циганите и „гаджетата”. Причината, заради която спазващите традициите цигани се стараят да имат минимален контакт с нецигани, е най-вече от социално естество. Донякъде тази изолация е избрана от тях самите и е тясно свързана с разбирането, че те са различни и превъзхождат нециганите в културно отношение.

Трябва да се отбележи, че достъпът на циганските жени до света на нециганите е много по-ограничен, а преминаването на границата се наказва много по-строго в сравнение с мъжете. Например, за много цигански групи отношения между цигани и нецигански жени за позволени, докато отношения между циганки и нецигански мъже са строго забранени. Без значение на пола, винаги когато е възможно те отбягват работа, която води до зависимост от „гадже”. Още за „махриме” от книгата „Ромското всекидневие в България”, 2006, на Алексей Пампоров, стр. 286-288:

“Вярванията, свързани с ритуалното омърсяване, са представяни като сърцевина на ромската култура, която служи, за да изрази и подсили етническата граница, и която създава фундаменталното разграничение между ромa и гаджe.” В България махримето бива представяно като възлов елемент в развитието на циганския етнос, а наличието му като критерий, че групата се придържа към ромската традиция.

Според Марушиакова, до махриме може да се стигне, при неспазване на груповата ендогамия; неоказване на помощ на член от групата неуважение към вътрешните органи на властта и предпочитане на органите на макрообоществото. Също така източник на махриме са някои ритуални забрани, както и хранителни такива за контакт с нечисти в ритуален смисъл индивиди. Де факто, всички изследвания акцентират върху два вида махриме – един, който разграничава мъжете от жените и друг, който разграничава циганите от не-циганите.

Съответно в една скала на ритуалната чистота най-чист е мъжът ром, а най-нечиста е гаджи – жената нециганка. Според разделението на „ромската дуалистична философия”, нециганите са част от „лошото”, те спадат в категорията „други”, а отношенията с тях са в категорията „нечисти”.

Изниква въпросът – как и към какво да се интегрират Български граждани, които считат останалите Български граждани за нечисти, избягват контакти с тях и не искат да работят работа, в която са подчинени на представители на друг етнос?

Някои изследователи правят уточнението, че в България тази традиция е размита, понеже по времето на централизирана планова икономика циганите са били принудени да работят и да се хранят редом до нецигани. Само че сега вече имаме пазарна икономика и съгражданите ни не са принудени да се трудят. Нашата икономика освен това е от такъв тип, че трудещите се са задължени да издържат нетрудещите се. Следователно циганите имат всички условия да продължат да спазват расистките си традиции.

Циганската сегрегация


image Според различните програми за „ромска интеграция”, циганите живеели сегрегирано – в гета – и трябвало да бъдат „десегрегирани”. Никой не задава въпроса „А кой ги е сегрегирал”? Истината е, че циганите сами искат да живеят в гета. По времето на комунизма се раздаваха апартаменти на цигани в блокове с Българско мнозинство, с цел десегрегация. Но самите цигани доброволно продаваха тези апартаменти и купуваха апартаменти на Българи, живеещи в цигански квартали.

Небезизвестният квартал Столипиново в Пловдив възниква по подобен начин – цигани се заселват, купуват апартаменти от Българи, други построяват незаконни къщи и постепенно създават едно огромно гето. Циганската сегрегация всъщност се дължи на гореспоменатите цигански традиции, според които те трябва да отбягват контакти с нецигани. Всички Българи, представители на НПО-та и други, които твърдят, че циганите били жертви на дискриминация, също се страхуват да минат сами през някоя непозната циганска махала.

Значи те също спомагат за сегрегацията. Тези хора казват, че са за „интеграция”, но същевременно одобряват изучаването на цигански език в училище и „запазване на ромските традиции”. Ако искат да се борят против сегрегацията, трябва да се борят срещу циганските традиции и циганския език, защото те са расистки по своя характер. Самото начинание „интеграция чрез запазване на традициите и езика” е безумно.

image 
Думата „интеграция” произлиза от латинската дума „integer”, която значи „цял”. Който иска интеграция, трябва да работи в насока малцинствените култури да се приобщават към културата на Българската нация, която трябва да бъде цяла и единна, а не както в момента да подхранват расистки настроения в малцинствата.

Пиша ви това, с ясното съзнание, че няма да публикувате нищо, защото когато циганин обезглавява възрастна жена, смазва черепа на друга или съсича с брадва 80 годишен мъж за 5 лева или един хляб - това е "културна особеност", а когато някой каже "СТИГА ЦИГАНСКИ ЗВЕРСТВА В БЪЛГАРИЯ" - това е расизъм!

Циганите произлизат от най-низшите касти в Индия.Населявали са предимно северозападните части на Индия и областа на днешен Иран.Съществували са и под формата на номадски племена на територията на Афганистан и Пакистан.

Причините за тяхното разселване е свързано с нашествията на евталитите от Средна Азия и арабските нашествия век по-късно.

Роми е българизираното наименование на цигани.В повечето европейски страни обичайното име си остава „цигани“: на френски: tzigane; на чешки: cikani; на холандски и немски: Zigeuner; на литовски: cigonai; на руски: цыгане; на унгарски: cigany; на гръцки: ?????????; на италиански: zingari; на румънски: tigani; на хърватски и сръбски: cigani; на полски: cyganie; на португалски: cigano и на турски: cingene.

Най-близкия език до циганския е индийския,а именно диалектите пенджаби и потохари.

Разновидностите на циганския език всъщност наброяват над 60 поради чергаския им начин на живот,воден до средата на миналия век.Днес по-голямата част от тях водят заседнал модел на живеене.Голяма група взаимстват туркоезичния модел,други се идентифицират като румънски цигани-роми.Съществуват българоговорящи,румънски цигани(неговорящи ромски),арапи(с арабско прозиношение),калдераши-православни цигани в Сърбия и Унгария и върбани,характерни с католическото си вероизповедание е Западна Европа и Америка.
Най-голям брой са така наречените йерлий(yerli - местен)-циганите намиращи се на територията на Турция.Турците ги наричат дасикани от "дас"-роб.
Не малка част от циганите живеещи в Америка се определят като калдераши.Сред тях има най-малко образовани, живеят на кланове. Джебчийството е чест занаят за жените от тази общност.Малки групи от тях населяват днешна Сърбия,Румъния и България.

Циганските празници са странна смесица,взаимствана от християнски,мюсюлмански и азиатски празненства.

Проблемът с циганите:
Помоща на България спрямо циганите населяващи територията й:
- „Рамкова програма за интеграция на ромите в българското общество“ (1999);
- „Национален план за действие за по-нататъшно прилагане на Рамковата програма“ (2003-2004)"
- „Стратегия за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства - 11.06.2004 г.“
- „Национален план за действие за изпълнение целите на "Десетилетието на ромското включване (2005-2015)"
- План за действие за изпълнение на Рамковата програма за равноправно интегриране на ромите в българското общество за 2006
Национална програма „Ограмотяване и квалификация на роми” - Приет с РМС от 26.02.2006 г.

Похарчени са 30 240 000 лв!

Резултати:
Сметките за неплатен ток от цигани,живеещи в София и Пловдив за периода ноември 1999-април 2002 е 16 622 000лв;за Варна,Русе и Бургас - 9 330 000лв
В рамките на периода 2000-2004 година,128 440 цигани в цялата страна отказват масово работа предлагана им от бюрото по труда по 2 прчини-69% заявяват ниско заплащане като довод и 31%посочват мотив за отказа си лоши условия и непосилен труд.

Хигиената в кварталите, обитавани предимно от цигани, видимо се различава от другите части на населените места. През септември 2006 г. Пловдив е на ръба на епидемия от хепатит А.До 20 септември от 886 заболели, 637 са в „Столипиново“ и 92 в „Шекер махала“.Вестник Капитал описва камари боклуци, достигащи 1 м.Община Пловдив дори е принудена да поиска полиция да следи за чистотата в квартала, защото циганите предпочитат да изхвърлят битовите си отпадъци през балконите.

Хигиената на циганите е реална пречка пред тяхната интеграция.

През септември 2006 родителите на учениците от 3„А” клас на пловдивското училище „Христо Ботев” отказват да пуснат децата си на училище, защото там учат и 13 циганчета, от квартал „Столипиново“.По това време в „Столипиново“ избухна епидемия от хепатит А, която държавата се опитва да овладее за сметка на данъкоплатците. В същото време, за децата извън този квартал, родителите трябва сами да купят ваксина за децата си. Много българи разглеждат това като още един пример на привилегированост на циганите!!!

Още резултати от интеграцията:

image Престъпността е широко разпространена сред циганите. По данни на Районно управление на МВР - Перник, 65% от кражбите в общината са извършени от роми (предимно хранителни стоки и дрехи), а при осъдените за криминални престъпления ромите са 80% и преобладават присъдите от 1 до 3 години лишаване от свобода.
В редица случаи напрежението между етническите общности преминава в насилствени действия. През 2005, има няколко случая, при които групи цигани се организират с цел саморазправа. При най-тежкият от тези инциденти е убит българинът професор Калоянов, а има и голям брой ранени.

Емил Кало е доктор по философия, бил е директор на "Труд", създател на "Новинар", директор на "Общество и право". До 2012 е председател на организацията на евреите в България "Шалом". А днес казва:

- Време е политическата класа да каже: да, ромите са криминогенна група, те крадат, убиват и изнасилват. (...) Ами програмата "От социални помощи към заетост"? Бяха изхарчени сума пари, мои и ваши. Какво стана с тази програма? Ама не с елементарния отговор: 270 000 души "получиха работа". Каква работа получиха?


- Подпираха метлите, Кало...!

Цигани, роми или чандала


"Който щади престъпниците, той вреди на честните хора." –

Сенека Млади


От векове в България циганите са били наричани цигани и никой не е повдигал въпрос дали определението е правилно. В последните години обаче настъпи бъркотия. Те ту са цигани, ту са роми, ту ги определяме неясно като мургави. Каква е истината?

Английските цигани не протестират срещу наименованието "джипси". Защото в Англия са се заселили предимно цигани от племето "джипси". В Германия също не се поставя под въпрос думата "цигойнен". Там съзнават, че в земите им са настанени предимно представители на племето "синга". В Турция пък се използва думата "ченгене" и никой не смее да се сърди. У нас, принадлежащите към племето "рома" искат да наложат на събратята си своето собствено племенно име. Всъщност нормално би било обратното, тъй като измежду всички цигани, единствено синга са оставили някаква положителна следа в човешката история. Сингапур буквално значи "Градът на синга". А колкото до самото наименование "Рома", то се появява значително по-късно, когато пристигайки в Европа, част от чандала се опитват да се представят за потомци на римляните. Нали не сте забравили, че италианците наричат Рим именно "Рома"? А византийците са познати още и като "ромеи". Какво общо имат византийците с циганите? Нищо.

Съществува още едно прозвище, за което позабравихме: "манго", "мангал" или "мангасар". Произходът му си е цигански, идва от тяхната дума "мангес", означаваща "искам". Тоест мангасарите са хора, които само искат.

Трябва да е ясно, че определянето на циганите като рома, синга или джипси е еднакво неправилно. То е, като да наречем българите утигури или оногури. Не го правим, въпреки, че именно оногурите са дали името на цяла една държава - Унгария. Ние, българите много бързо забравихме миналото, затова не разбираме към какво бъдеще сме се упътили. Но това е вече друга тема. Какво е общото народностно име на всички цигани?

Отговор не само на този въпрос, но и на причините, поради които циганите са напуснали Индия намираме в древноиндуския сборник "Закони на Ману".
Ето няколко извадки, взети от преразказа на Фридрих Нитче в неговата книга "Залезът на боговете":

"Например третият едикт /Авадана Састра I/, който се отнася за "мръсните зеленчуци", определя лука и чесъна за единствена храна на чандала, позовавайки се на писанието, че не им се разрешават житни растения и плодове, съдържащи в себе си семена. При това на чандала се забранява употребата на огън и вода за приготвянето им. Същият едикт постановява, че чандала нямат право да черпят вода от реките, изворите и езерата, а само от блатните ръкави и следите в калта, оставени от животинските копита. Било им е забранено да перат дрехите си и да се мият, защото определената за тях вода е можела да се използва само за утоляване на жаждата. И накрая, на жените от кастата на ратаите судра е било забранено да акушират жените чандала, а на последните - да си помагат една на друга при раждане. /.../
Самият Ману казва:

 "Чандала са плод на лош брак, на кръвосмешение и престъпление".
За облекло чандала могат да използват само дрипите на умрелите, за съдове употребяват строшени глинени гърнета, а за накити - старо желязо. На богослуженията били длъжни да боготворят злите духове - и без почивка да странстват от място на място. Забранено им е било да пишат от ляво на дясно, както и да използват за писане дясната си ръка - тази ръка и изобщо движението "от ляво на дясно" са били добродетели, запазени за благородните..."

Излишно е да допълвам, че неспазването на законите по онова време се наказвало твърде





Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nikikm
Категория: Политика
Прочетен: 19802387
Постинги: 44988
Коментари: 6162
Гласове: 7181
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930