Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.01.2014 16:58 - Цени на горива – или как ни го „забива“ нефт-олигархията ANONYMOUS BULGARIA
Автор: nikikm Категория: Политика   
Прочетен: 5170 Коментари: 3 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Цени на горива – или как ни го „забива“ нефт-олигархията  

Тази тема е колкото извън последните неща, за които става дума в страницата, толкова и силно свързана с тях, защото е една от хилядите схеми за легално ограбване на българският народ. Специално за евентуален нов протест, както и мнения и предложения аз твърдя, че имам определено какво да напиша, но незнам дали сега е времето и момента.

Както и да е, та темата която искам да споделя е за ЦЕНООБРАЗУВАНЕТО на ГОРИВАТА в БЪЛГАРИЯ. Може да Ви се стори леко стара и неактуална, но аз мисля, че има смисъл да се поразсъждава по нея. Най-малкото, понеже стойността на транспорта (въобще не само на автомобилният между другото) се определя ОСНОВНО от стойността на горивата. Прието е да се смята, че около 50% (при авио-транспорта е съвсем малко по-малко), а някъде и НАД 50% се плаща за ГОРИВО (тоест плаща се на евреите за „правото” им да притежават и продават НЕФТ).

imageЛеко отклонение – предполагам повечето хора знаят, че от нефта се добиват ВСИЧКИ ГОРИВА, бензин, дизел, газ пропан-бутан, битуми, корабно гориво, керосин, AV Gas (пак авио-гориво), машинни, трансмисионни, двигателни и всякакви масла….. и т.н. и т.н. Също така нефта е ОСНОВНА съставка на още страшно много неща……от пластмасите до дори част от лекарствата (след специални преработки). Така, че ако някой си мисли, че от нефт се прави само дизела и бензина, то много, ама много се е объркал. Както и да е.

image

Какво имам предвид с темата? Искам да споделя това което аз знам за формирането на цената на горивата в ЕС и респективно в България. Извода който всеки нормален наш сънародник може да си направи, считам, че би бил много интересен.

И така – как се формира цената на дизела (основно гориво за т.н. „кръвоносна система” – транспорта на всяка една страна) в България? Практически няма разлика между формирането на цената в нашата страна и в останалите страни от ЕС (Еврейският Съюз). За база се взима: 1 – нефт като изходна суровина, 2 – т.н. „margin” (на български: маржин) за която стойност обединява в себе си – преработка, транспорт, застраховки, складиране (вкл. запасяване), дистрибуция, продажби=печалба , 3 – АКЦИЗ, различен за всяка държава, 4 – ДДС.

Така, каква е ситуацията в БГ и защо никой не обърна внимание на един пре-любопитен факт по време на протестите за високите цени на горивата?
Всеки казваше и се оправдаваше, че цената на дизела зависела от цената на нефта на международните пазари. Да, това безспорно е факт. Както обаче е факт и още нещо – т.н. „margin”. Цената на нефта е относително фиксирана в момента на 0,481€. Казвам относително, понеже в официалните справки за ценообразуването е посочена такава цена. Кой на каква цена купува си е отделен въпрос. Особено след като в Сирия (която с Иран е доказано, че има най-качественият „базов нефт”) ги „оправиха”, а Иран е „деликатна” тема.

Никой не може да ме убеди, че тази цена от 0,481€ е реалната крайна цена за големите играчи (ОСОБЕННО за Лукойл внасящ принципно доста по-некачествен руски суров нефт), но това е друга тема. Нека приемем, че е така. След това прибавяме „маржина” тоест АБСОЛЮТНО ВСИЧКО, което се плаща от момента на закупуването на нефта, до излизането му от колонката на бензиностанцията – ВСИЧКО, повтарям ВСИЧКО, се получава една базова стойност ВЪРХУ, която държавата „почва секса”. Да се абстрахираме засега от държавата и да погледнем СТОЙНОСТТА НА ТОЗИ МАРЖИН. За България, тоест за Лукойл тя е 0,317€.

Така, много ми е интересно защо повтарям ЗАЩО НИКОЯ МЕДИЯ НЕ ГОВОРИ ЗА ФАКТА, че от целият ЕС, тази стойност в България е на второ място като НАЙ-ВИСОКА, а първенци са …. забитите и нямащи нищо общо с Европа – Кипър (с 0,331€)? ЗАЩО никоя медия не споменава, че в държави съседни на нас стойността е следната?! Румъния – 0,253€, Гърция – 0,307€, други държави с ОГРОМНА РАЗЛИКА В СТАНДАРТА НА ЖИВОТ имат следните стойности: Австрия – 0,226€, Германия – 0,235€, Франция – 0,190€ (обърнете внимание на тази стойност !!! и разликата и с България), Швеция също 0,190€, Полша – 0,201€, Англия – 0,227€…..!!! Някои ще кажат, че измежду тези държави има такива с много по-голямо население и респективно пазари и затова са тези разлики. Не ми се спори, но да предположим, че е така. Ок, ОБАЧЕ, нека да погледнем, какво става с държави, които спокойно можем да причислим като такива от „нашата черга” – Чехия – забележете 0,183€, припомням че стойността на Лукойл е 0,317€ (счетоводителите да смятат процентното съотношение на разликата!!!) продължаваме, Словения – 0,184€, Хърватска 0,013€ (не е правописна грешка, но там го играят само на транспорт от Австрия и затова не е атестат за сравнение, въпреки, че е факт тази стойност….те обаче я компенсират с по-голям акциз, както и да е) , Литва, Латвия, Люксембург, УНГАРИЯ, Естония, Ирландия и т.н. са със стойности между 0,22 и 0,24€!!!

Защо обръщам внимание на тази стойност ли? Освен, че тя е НАГЛО ВИСОКА и никой не може да ме убеди, че е реална, а не отвратително напомпана, има и една друга подробност. Върху тази стойност се слага акциза ( който е 0,330€, и наистина ние, заедно с Румъния и Гърция имаме най-ниският акция в ЕС….. но какво от това СЛЕД като , ПРЕДИ това цената е НАДУТА толкова много?!) и след това и вторият държавен рекет – ДДС. Когато стойността е висока, респективно ВЪРХУ тази висока стойност се начислява и ПО-ГОЛЯМО ДДС. Едно е да слагаш 20% върху едно евро, друго върху 1,3 …примерно говоря. Цялата тази стойност на ДЪРЖАВНИТЕ ПРИХОДИ в нашата страна е следната: 0,330€ акциз + 0,226€ ДДС = 0,556€ или 1.09 лв. НА ЛИТЪР. Тоест ако приемем, че към днешна дата примерната цена на един литър дизел на колонката в БГ е 2,66 лв., то от тази цена, прекрасните ни политици прибират 1.09 лв.!!! И това е абсолютна реална сметка, понеже в остатъчната стойност от тези държавни такси е включено всичко + НАГЛАТА стойност на Лукойл за техните разходи. С други думи, без държавните такси един литър дизел, нагло надут от Лукойл ще е с цена от 1,57 лв. Естествено това няма значение, защото е илюзорно да си мислим, че държавата може да се откаже от такива приходи.

Нека да помислим и към нещо друго. Никои, ама никой не може да ме убеди, че тази стойност на Лукойл е реална. Особено като се има на предвид какво е положението в ЦЕЛИЯТ ЕС. Работата и „удоволствието” да имаме Българска рафинерия (която всички знаем, че благодарение на циганина Костов НЕ Е вече наша), вместо да ни е от полза……се получава, че работи на такива стойности, че оставя зад себе си не само държави с огромен стандарт, ами и ВСИЧКИ държави от „нашата черга”. При това с ОГРОМНА РАЛИКА. Разлика която я плащаме НИЕ, от собствените ни джобове, при това без да имаме поне 1000€-1500€ средна чиста работна заплата!!! Евала Костов, евала Златев, евала Тикво (проста).

Според прости изчисления, които за да не отегчавам няма да напиша сега……. ако един бизнесмен реши да вкарва гориво от чужбина, според различни сметки (смятал съм детайлно) и различни държави……. РЕАЛНАТА СТОЙНОСТ, на която ще му дойде един литър дизел на колонката е с около 20 стотинки ПО-МАЛКО! Повтарям 20 стотинки под цената на Лукойл. Това ако се ВНАСЯ ОТВЪН дизела. Парадокс майка…….. Имаме рафинерия в нашата държава, а би било много по-изгодно да си ВНАСЯМЕ ОТВЪН гориво. И апропо, тази сметка не е абсолютно точна поради простата причина, че не са включени евентуални отстъпки от цената. А такива е смешно да се мисли, че няма да има, след като който и да е производител ако продава за износ, неговото собствено ценообразуване би било КОРЕННО различно (няма транспорт, застраховки, базиране, разходи по обекти, заплати и т.н., и т.н.) !!! И тогава реалната, този път абсолютно реална стойност на дизел ВНОС, би била още доста по-ниска, дори и с включен транспорт!!!

imageЗнаете ли например, че ако Лукойл работеше със стойностите на средно-европейска държава (каквато ние уви НЕ сме, особено по заплащане на труда), с реципрочно на нашето население, респективно пазар……… каква щеше да е стойността на дизела в БГ? Нека направим проста сметка: нефт – 0,481€ (смешно е да се мисли, че от Русия им идва на такава цена, но както и да е), маржин – 0,185€ колкото в Чехия и Словения например (а също и във Франция и Швеция например), макар че там стандарта на живот е В ПЪТИ НАД НАШИЯ и пак не е точно сравнението…… 0.666 (ебаси смотаното число дето се получи) това е стойността на един литър дизел, относително крайна стойност от българска рафинерия работеща с относително реално и често ценообразуване. В тази стойност е включено ВСИЧКО по производство, съхранение, транспорт, застраховки и печалби. Повтарям ВСИЧКО!!! Оттук идват политиците, пардон държавата с акциз от 0,330€ и ДДС върху всичко до момента, тоест 0,666€ + 0,330€ = 0.996€ +20% = 1,195€ или 2,338 лв/литър!!! ТОВА Е РЕАЛНАТА ЦЕНА С ДДС НА ЛИТЪР ДИЗЕЛ ЗА НАШАТА СТРАНА. Говоря реална, а НЕ най-ниска, защото МОЖЕ да е и по-ниска!!! Доколкото знам в момента цената на колонката е 2,66 лв/л., тоест около 32 СТОТИНКИ ……секс!!! То не секс, ами направо оргия си е това. Нямам никаква представа какво е количеството ДНЕВНО на дизел което се купува от изстрадалият български народ, но умножено по ПОНЕ, ама ПОНЕ 32 стотинки за литър…….. сумата едва ли ще е малка……

За бензина да споменавам ли? Маржин на Лукойл 0,239€!!! Маржин на други държави: Австрия – 0,154€ (!!!това Австрия!!!) , Чехия – 0,096€ (не знам дали е реална тази стойност или е само някакъв транспорт……понеже е изключително ниска, както на Хърватите – 0,086€), Унгария – 0,129€ , Ирландия/Люксембург – 0,177€, Литва/Латвия – 0.160€, РУМЪНИЯ – 0,184€, Гърция – 0,194€, СЛОВЕНИЯ – 0,118€ (!!!)…..това горе долу съвсем относително близки по размер на нашата държава страни……. И оттук пак същата сметка като с дизела. И пак ОГРОМНИ разлики…..

imageИ за финал – има ли човек в България, които да каже, че горивото което се продава е качествено? Не знам да има такъв. И въпреки че това е друга тема, не е маловажна. Защото цената на един продукт е производно на качеството на този продукт. Когато той е НЕКАЧЕСТВЕН (което е НЕОСПОРИМ ФАКТ за БГ), респективно и цената му НЕ ТРЯБВА да е като за качествен такъв……

Замислете се……..

P.S. – много поздрави на всички боклуци и национални предатели, който спомогнаха да се стигне дотук. Защото това са МИЛИАРДИ ОТКРАДНАТИ ОТ ОБИКНОВЕННИТЕ ХОРА. И който продължават да го правят. При това само за тази тема…… Например – Костов, Златев, ББ…….. милионите си за лекарства да ги давате, предатели мръсни !!!

Една статия на наш читател





Гласувай:
2


Вълнообразно


1. aboychev - БАВНО И ПОЛЕКА
01.02.2014 10:59
ТОКУ ВИЖ ИЗРАСНЕШ СЪС НЯКОЛКО ВЕКА

http://aboychev.blog.bg/politika/2013/08/04/lukoil-bylgariia.1136377

http://aboychev.blog.bg/politika/2013/08/04/ura-za-rusiia.1136370
цитирай
2. nikikm - Нямам време
01.02.2014 17:56
Бойчев да проверявам дали си публикувал подобни материали!Аз публикувам непрекъснато по тези теми,върни се и рови,ще намериш доста,така че не виждам защо да ти ходя в блога!Но можеш да бъдеш сигурен,че ако намеря нещо интересно при теб,веднага ще го публикувам,без да се хваля,че имам подобни постинги.Като дете си.!
цитирай
3. aboychev - АМА И ТИ МАЙ
01.02.2014 19:51
НЕ РАЗБИРАШ ОТ МАЙТАП
ЛУКОИЛ 80% РУСИЯ 20% ШЕВРОН
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nikikm
Категория: Политика
Прочетен: 19841061
Постинги: 45069
Коментари: 6164
Гласове: 7181
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930