Постинг
08.07.2014 19:13 -
Пази, боже, българин на „македонски” да „прозборува” http://frognews.bg
Автор: nikikm
Категория: Политика
Прочетен: 721 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 08.07.2014 19:50
Прочетен: 721 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 08.07.2014 19:50
Пази, боже, българин на „македонски” да „прозборува”
Едно лице, именуващо се Стефан Влахов-Мицов, се изтъпани тези дни пред българската аудитория и с чудовищни по своята несъстоятелност брътвежи, артикулирани на югозападнобългарски диалект от географската област Македония, ни припомни индиректно сюжета на един от най-емблематичните Алекови разкази „Пази боже сляпо да прогледа”. Ако се чудите за кого точно става дума, ще помогнем, защото и ние не бяхме съвсем наясно КОЙ е въпросният субект и за какво се бори, затова направихме кратка справка в мрежата и ето какво научихме: „Стефан Влахов-Мицов е български писател и общественик, македонист и преподавател в частен университет в Република Македония. Роден е през 1956 година в Габрово, където учи в математическата гимназия. Има редица публикации и участия в българския печат и електроните медии и е автор на много книги. Председател е на Съюза на свободните писатели в България. Член e на Съюза на българските журналисти и на Международната организация на журналистите. Дългогодишен главен секретар на Дружеството за българо-македонско приятелство от 1995 г. насам. Пръв ръководител е на Културно-информационния център на Република Македония в София”. През 2006 година името му се свърза със скандала около учредителното събрание на македонистката партия ОМО „Илинден – Пирин“. Един ден след събранието – на 26 юни 2006 година, Влахов официално заявява, че не е присъствал на учредителния конгрес и няма участие в основаването на партията. Често публикува статии в печата в Република Македония по македонския въпрос, в които открито защитава македонистки тези”. (Уикипедия) И така въпросният Влахов-Мицов заяви по БТВ, че всъщност бил „от смесено потекло. В потеклото ми има нещо българско, нещо влашко, но повече македонско. Винаги съм знаел македонския език, но мисля, че българският език го знам по-добре от Александър Йорданов, независимо, че той е учил в училище в Шумен”. Тъй рече новоизлюпеният македонец от Габрово. Където впрочем през 1835 г. е открито Първото българско светско училище от Васил Априлов и още неколцина родоблюци-габровци. Дали ги знае и помни тези „маловажни” факти Влахов-Мицов, не смее да гадаем, но се изкушаваме да смятаме, че макар и да бил немного българин (според него си), той все пак би трябвало да се гордее със своя род и език, пък и град, защото от него са родом, освен него самият, още Иван Колчев Калпазанов (родоначалник на модерната индустрия у нас); Пенчо Иванов Семов(друг известен габровски индустриалец), Илия Габровски (един от най-известните краеведи в Габровски окръг); Илия Кожухаров (първият областен управител на Беломорието); Дамаскин Габровски (Св. свещеномъченик за православната вяра); Димитър Тодоров - Димитрото (революционер); Иван Гюзелев (учител, учен, общественик, политик); Иван Донков (художник), Ран Босилек (писател); Христо Бурмов (генерал)... и още десетки родолюци и радетели на българщината. Впрочем умозаключението на Влахов-Мицов, че в потеклото му имало „нещо българско, нещо влашко, но повече македонско”, на практика не говори за смесен произход, нищо че звучи като „нещо като нищо на света”. Тъкмо обратното – излиза, че роденият габровец си е чист българин, амалгама от предци от различни краища на българската езикова територия. Защото, както добре знаем, българският диалектен език днес, поради промени от извънезиков характер, се открива във и извън държавните граници на Република България в трите историко-географски области: Мизия, Тракия и Македония. Тъй като лицето Влахов-Мицов не пожела да проговори на книжовен български, така и не можахме да разберем дали си го спомня и знае ли го в достатъчна степен. Владеенето му по правило е белег за образованост, интелигентност, езикова култура... Но пък станахме свидетели, че човекът що-годе прилично „зборува” на скопската норма, което не бива да ни изненадва чак толкова, щом си вади хляба (сигурно и сиренето, че и други екстри) оттатък границата. Той ни осветли още, че „когато една държава признае друга държава, тя автоматично признава нейния народ и език, защото държава без народ и език не съществува - това е само една виртуална държава. Държава без народ не съществува, а този народ комуникира помежду си”. Ти да видиш! Сега, с риск да досадим на читателя, ще му припомним, че въпросният коминтерновски „език”, който всъщност представлява писмено-регионална норма на български, се появява по силата на политически декрет на 2 август 1945 година. Че това е комунистическа креатура, напомни тези дни и гръцкият премиер Андонис Самарас, който сложи пръст в раната и заяви: „Има много неща, които бяха измислени от комунистите и изобщо не искам да говоря за тях. Не бях наясно със съществуването на македонския език.” E, точно "език" е създаден в манастира „Прохор Пчински” с декрет, което превръща македонците в единствените хора на света, които знаят кога, къде и кой им го е създал. Но, като се има предвид, че и в много други отношения, те са първи и единствени, нищо не би следвало да ни изненадва. А що се отнася до диалектите в разглежданата област, по своя лингвистичен характер те са български и са естествено продължение на говорите в границите на България, с които образуват неразкъсваема езикова цялост. Усилията за утвърждаване на тази писмено-регионална норма на основата на нейното изкуствено противопоставяне на българския книжовен език и на базата на преиначаването на неговата история, които са в разрез с вековните културни и просветни традиции, нито са намерили, нито пък има изгледи да намерят положителна оценка в българското езикознание. Просто защото научната истина има само едно измерение и то не кореспондира със скопските фантасмагории. Така наречената македонска идентичност впрочем също е продукт на македонизма. С една дума, той е политическата и научна доктрина, обосноваваща съществуването на "самостоятелна македонска нация, език и култура", различни от българските. Македонизмът е официална идеология в Р Македония, независимо от формалните й щения скоро да стане член на ЕС. В действителност в югозападната ни съседка още не са разбрали, че историческите, културни и всякакви духовни посегателства към съседите не строят, а горят мостовете, които са най-голямото европейско достояние. А лица като Влахов-Мицов раздухват огъня, подобно на онази средновековна бабичка, която угоднически добавяла съчки към кладата, на която Светата инквизиция изгаряла бавно и мъчително Ян Хус. Ние пък искаме да ви припомним един нашенски сюжет, този с който започнахме. Дано и Влахов-Мицов си го препрочете, нищо че е на книжовен български!!!
Пази боже сляпо да прогледа Алеко Константинов
Синът служеше в едно от чуждестранните агентства в Цариград. Бащата, дядо Петко Белокръвчанина, живееше в едно село в Северна България; ако и стар, неволята го нудеше да пори с ралото гърдите на майка България, за да поддържа бабичката си и своето бедно, жалко съществувание... Докрай дочетете разказа ТУК. Фрогнюз. бг
Едно лице, именуващо се Стефан Влахов-Мицов, се изтъпани тези дни пред българската аудитория и с чудовищни по своята несъстоятелност брътвежи, артикулирани на югозападнобългарски диалект от географската област Македония, ни припомни индиректно сюжета на един от най-емблематичните Алекови разкази „Пази боже сляпо да прогледа”. Ако се чудите за кого точно става дума, ще помогнем, защото и ние не бяхме съвсем наясно КОЙ е въпросният субект и за какво се бори, затова направихме кратка справка в мрежата и ето какво научихме: „Стефан Влахов-Мицов е български писател и общественик, македонист и преподавател в частен университет в Република Македония. Роден е през 1956 година в Габрово, където учи в математическата гимназия. Има редица публикации и участия в българския печат и електроните медии и е автор на много книги. Председател е на Съюза на свободните писатели в България. Член e на Съюза на българските журналисти и на Международната организация на журналистите. Дългогодишен главен секретар на Дружеството за българо-македонско приятелство от 1995 г. насам. Пръв ръководител е на Културно-информационния център на Република Македония в София”. През 2006 година името му се свърза със скандала около учредителното събрание на македонистката партия ОМО „Илинден – Пирин“. Един ден след събранието – на 26 юни 2006 година, Влахов официално заявява, че не е присъствал на учредителния конгрес и няма участие в основаването на партията. Често публикува статии в печата в Република Македония по македонския въпрос, в които открито защитава македонистки тези”. (Уикипедия) И така въпросният Влахов-Мицов заяви по БТВ, че всъщност бил „от смесено потекло. В потеклото ми има нещо българско, нещо влашко, но повече македонско. Винаги съм знаел македонския език, но мисля, че българският език го знам по-добре от Александър Йорданов, независимо, че той е учил в училище в Шумен”. Тъй рече новоизлюпеният македонец от Габрово. Където впрочем през 1835 г. е открито Първото българско светско училище от Васил Априлов и още неколцина родоблюци-габровци. Дали ги знае и помни тези „маловажни” факти Влахов-Мицов, не смее да гадаем, но се изкушаваме да смятаме, че макар и да бил немного българин (според него си), той все пак би трябвало да се гордее със своя род и език, пък и град, защото от него са родом, освен него самият, още Иван Колчев Калпазанов (родоначалник на модерната индустрия у нас); Пенчо Иванов Семов(друг известен габровски индустриалец), Илия Габровски (един от най-известните краеведи в Габровски окръг); Илия Кожухаров (първият областен управител на Беломорието); Дамаскин Габровски (Св. свещеномъченик за православната вяра); Димитър Тодоров - Димитрото (революционер); Иван Гюзелев (учител, учен, общественик, политик); Иван Донков (художник), Ран Босилек (писател); Христо Бурмов (генерал)... и още десетки родолюци и радетели на българщината. Впрочем умозаключението на Влахов-Мицов, че в потеклото му имало „нещо българско, нещо влашко, но повече македонско”, на практика не говори за смесен произход, нищо че звучи като „нещо като нищо на света”. Тъкмо обратното – излиза, че роденият габровец си е чист българин, амалгама от предци от различни краища на българската езикова територия. Защото, както добре знаем, българският диалектен език днес, поради промени от извънезиков характер, се открива във и извън държавните граници на Република България в трите историко-географски области: Мизия, Тракия и Македония. Тъй като лицето Влахов-Мицов не пожела да проговори на книжовен български, така и не можахме да разберем дали си го спомня и знае ли го в достатъчна степен. Владеенето му по правило е белег за образованост, интелигентност, езикова култура... Но пък станахме свидетели, че човекът що-годе прилично „зборува” на скопската норма, което не бива да ни изненадва чак толкова, щом си вади хляба (сигурно и сиренето, че и други екстри) оттатък границата. Той ни осветли още, че „когато една държава признае друга държава, тя автоматично признава нейния народ и език, защото държава без народ и език не съществува - това е само една виртуална държава. Държава без народ не съществува, а този народ комуникира помежду си”. Ти да видиш! Сега, с риск да досадим на читателя, ще му припомним, че въпросният коминтерновски „език”, който всъщност представлява писмено-регионална норма на български, се появява по силата на политически декрет на 2 август 1945 година. Че това е комунистическа креатура, напомни тези дни и гръцкият премиер Андонис Самарас, който сложи пръст в раната и заяви: „Има много неща, които бяха измислени от комунистите и изобщо не искам да говоря за тях. Не бях наясно със съществуването на македонския език.” E, точно "език" е създаден в манастира „Прохор Пчински” с декрет, което превръща македонците в единствените хора на света, които знаят кога, къде и кой им го е създал. Но, като се има предвид, че и в много други отношения, те са първи и единствени, нищо не би следвало да ни изненадва. А що се отнася до диалектите в разглежданата област, по своя лингвистичен характер те са български и са естествено продължение на говорите в границите на България, с които образуват неразкъсваема езикова цялост. Усилията за утвърждаване на тази писмено-регионална норма на основата на нейното изкуствено противопоставяне на българския книжовен език и на базата на преиначаването на неговата история, които са в разрез с вековните културни и просветни традиции, нито са намерили, нито пък има изгледи да намерят положителна оценка в българското езикознание. Просто защото научната истина има само едно измерение и то не кореспондира със скопските фантасмагории. Така наречената македонска идентичност впрочем също е продукт на македонизма. С една дума, той е политическата и научна доктрина, обосноваваща съществуването на "самостоятелна македонска нация, език и култура", различни от българските. Македонизмът е официална идеология в Р Македония, независимо от формалните й щения скоро да стане член на ЕС. В действителност в югозападната ни съседка още не са разбрали, че историческите, културни и всякакви духовни посегателства към съседите не строят, а горят мостовете, които са най-голямото европейско достояние. А лица като Влахов-Мицов раздухват огъня, подобно на онази средновековна бабичка, която угоднически добавяла съчки към кладата, на която Светата инквизиция изгаряла бавно и мъчително Ян Хус. Ние пък искаме да ви припомним един нашенски сюжет, този с който започнахме. Дано и Влахов-Мицов си го препрочете, нищо че е на книжовен български!!!
Пази боже сляпо да прогледа Алеко Константинов
Синът служеше в едно от чуждестранните агентства в Цариград. Бащата, дядо Петко Белокръвчанина, живееше в едно село в Северна България; ако и стар, неволята го нудеше да пори с ралото гърдите на майка България, за да поддържа бабичката си и своето бедно, жалко съществувание... Докрай дочетете разказа ТУК. Фрогнюз. бг
Вълнообразно
Подкупи и небрежност са убили повече хор...
Да видим дали ТАСС, ВЗГЛЯд и тн имата п...
Не-контролируем хаос след теракта в Моск...
Да видим дали ТАСС, ВЗГЛЯд и тн имата п...
Не-контролируем хаос след теракта в Моск...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. deathmetalverses
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. deathmetalverses
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata