Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.08 20:53 - ПРОГРЕСИВНИ ИСТОРИЦИ ОТ 3017 Г. ОТКРИВАТ ТЮРКСКИ ПРОИЗХОД НА НАРОДИТЕ В СТАРИЯ СВЯТ - ФАНТАСТИЧЕН ФЕЙЛЕТОН http://shtaparov.blog.bg
Автор: nikikm Категория: Политика   
Прочетен: 64 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 11.08 20:54


ПРОГРЕСИВНИ ИСТОРИЦИ ОТ 3017 Г. ОТКРИВАТ ТЮРКСКИ ПРОИЗХОД НА НАРОДИТЕ В СТАРИЯ СВЯТ - ФАНТАСТИЧЕН ФЕЙЛЕТОН  
ПРОГРЕСИВНИ ИСТОРИЦИ ОТ 3017 Г. ОТКРИВАТ ТЮРКСКИ ПРОИЗХОД НА НАРОДИТЕ В СТАРИЯ СВЯТ - ФАНТАСТИЧЕН ФЕЙЛЕТОН


   През недалечната 3017 г. се случи едно знаменателно събитие: юбилейният 350-ти световен конгрес на тюрколозите. Той бе проведен на три етапа: І-ви (в Русия),ІІ-и (в България) и ІІІ-и (в Македония). На него бе разгледан въпроса за тюркския произход на всички народи в Стария свят,който отдавна вълнуваше широките ислямски маси но днес може да се счита за окончателно решен. При разискванията на различни нива бяха изнесени доклади от цял табор имами и имаретски учени,които изпъстриха със своите чалми и тюбетейки всички научни аудитории.

image
image  
  Сред разработките с най-голяма стойност се открои колективния труд на голяма група учени от Русия,Македония и България,издаден под редакцията на петима македонски и трима сръбски академици. Под наслов "ТЮРКОТАТАРСКАТА ПРИРОДА НА ЧОВЕЧЕСТВОТО" той огря като слънце душите на прогресивните туркоислямски народи и им даде мощно оръжие в борбата срещу християнските заблуди и ереси. Ценните колкото 20 оки шафран статии се нижат в него като низами тръгнали на поход но още по-ценни са научните аргументи,че народите от Стария свят имат неоспорим тюркски произход. Тук ще изложим в кратко резюме тези бисери на световната тюркология,зад които стои титаничния гений на професор-дервиш Вейсал Гюзел,Вейсал Куюмджи кехая,Джами Джамиджи и мухтар Левент Камилай,в чиито изопачени от християните трудове тези велики светилници на исляма са представени под фалшивите имена Васил Гюзелев,Васил Златарски,Моско Москов и Лев Гумильов.

  Най-голямо и вълнуващо постижение на тазгодишния конгрес бе научния доклад,в който се обсъждат изконните тюркски значения на имената,които нашите газии са сложили на големите европейски градове след тяхното просветляване от дин-исляма,станало през преломната за човечеството 2475 г. или по Егира: 1909 г. Прогресивните дервиши от Русия,Македония и България установиха,че имената на всички европейски и азиатски столици имат неоспорима тюркска етимология,с която ще ви запознаем тук. Най-голяма изненада за повечето научни сътрудници бе откритата чисто тюркска етимология на европейските градски имена,затова по-голямо внимание ще отделим именно на тях а по-малко на азиатските,за които този факт отдавна е известен.

1. Амстердам. Руския професор-дервиш Рашид Магомедов е категоричен,че това е изопаченото от холандски гяури име Анстрадин на великия турски герой Настрадин,който се подвизавал тук в древността. Затова всяка година в града се провежда фестивал на хумора и шегата,на който в стотици сценки се показва как великия герой Настрадин ходжа сто хиляди пъти надхитря мъдреците на всички християнски народи,взети заедно.

image
2. Атина. Големия македонски учен академик Рамуш Риза Ефенди доказа,че името на този град иде от тюркските думи Ата (баща) и Он (десет),които събрани в сачетанието Ата-он(о) означават Десет бащи или по-скоро Десети баща (За десети път баща) понеже легендите твърдят,че тук нашия велик пророк е станал баща на десетия велик газия. Затова тюркоалбанското население в града всяка година окичва текето "Партенон" на газията с цветя и провежда турнир по пехливански борби около голямата джамия "Низам ага",която е едно от най-свещените места на правоверните. Той разтълкува името на текето "Партенон" с помощта на тюркския език и доказа,че то означава 
Берьо-дин-он (10 победни вълка,тоест 10 победители-емири),понеже градът бил приобщен на части към правата вяра със задружните усилия на най-малко 10 правоверни емири.

3. Барселона. Татарския академик проф. д-р Фьодор Марушкин доказа,че това чисто градско име идва от тюркския израз Бар-Сали-он и по-конкретно от тюркските думи Берьо (вълк),Сали (лично име) и Он (десети),които в съчетание означават Десетия вълк на Сали,понеже според него тук газията Сали убил десетия си вълк,след което станал дервиш. Според Българския тюрколог проф. д-р Севдин Имамов обаче то иде от израза Барс-елли-он (Тигър-50-10),който представлявал кодирани дата и час за въстание,подготвяно от местните тюрки срещу поробилите ги испански гяури. В крайна сметка учените приеха за достоверна първата теза,която звучи по-правдоподобно.

4. Берлин. Руския башкирски учен Сергей Клапашкин се опита да прокара тезата,че това градско име е произлязло от израза 
Бир-алим (Едно-преден,Първи град,Столичен град) но Българския проф. С.Имамов аргументирано доказа,че то е дошло от израза Берьо-алим (Вълк напред или Преден вълк),поради което в града всяка година се провежда фестивал на вълка,който е тотемен прародител на тюрките. Опитът да бъде оборен д-р Имамов с твърдението,че старите жители на Берлин правели фестивал в чест на мечката а не на вълка излезе неуспешен след като той доказа,че германите от старите столетия погрешно са мислели вълка за мечка понеже първата рисунка на Тотемния вълк,показана на дедите им от великия газия Расул ага Тенекеджи била размазана от кръвта на победените му противници,заради което вълкът бил заприличал на мечка.

  Имаше опити да се докаже,че първоизточник на името е израза Бир-улан (Бир-оджлан: Един конник) но те не бяха приети от конгреса заради фестивалите,които местното население провежда всяка година в чест на тюркския прародител вълка. Сега се приема,че тези фестивали са традиция на местното тюркско племе Гермияни,останала от основаването на града и запазена до наши дни.

5. Брюксел. Името бе обяснено с помощта на тюркските езици от големия сръбски специалист Насух Соколович. Той установи,че произходът му се корени в израза Бир-Юксел (Един Юксел,Юксел Първи) и съвсем правилно го свърза с великия завоевател на града,който според една местна юрушка легенда носел името Юксел и станал пръв емир на града след неговото приобщаване към Правата вяра.

                     Насух Соколович по време на заседание image
6. Валенсия. Прочутия македонски дервиш Абдулла Чарши разтълкува тази сложна дума с помощта на чувашко-тюркския език,като я свърза с израза Вал-енсия (Вал-анджия): от чувашкото "Вал" (преден) и турското анджия (ханджия),което в свързан израз означава Първи ханджия. Опитът на проф. Ф. Марушкин да докаже,че това име идва от израза Вал-инчки,съставен от споменатата чувашка дума Вал и изопаченото турско Ики (две) не се увенчаха с успех понеже се получава безсмисления израз Предно две или Предна двойка (той говори за двойка кочове или двойка жребци),докато първото мнение се подкрепя от големия брой имарети,ханове и кервансараи,които се намират понастоящем в града. Предложеното значение Вал-амси (Първа хамсия,Първа риба) бе отхвърлено от конгреса като ненаучно с което бе заявено,че този висок научен форум има намерение да върши работата си на изключително високо академично равнище.

      Македонския дервиш Абдулла Чарши изнася увлекателна лекция image
7. Волгоград. Големия татарски 
академик проф. д-р Фьодор Марушкин установи,че това чисто тюркско име се тълкува успешно с арабочувашкия израз Вал-гьок-рияд,който означава "Предни небесни градини" или "Градините на Първото небе". Това се потвърди от проверката на археолингвистичната комисия- тя отбеляза необичаен брой градински лехи и насаждения,каквито няма в съседните райони а също откриващи се на голяма широчина небесни простори около града.

8. Гьотеборг. Неотдавна руският професор Шимон Енгельщейн изказа мнение,че това име произлиза от сгрешения тюркски израз Гьок-Табор-юк,означаващ "Таборът на небесното племе" или "Племето от небесния табор". Македонският дервиш Абдулла Чарши обаче счита,че този израз е звучал като Гьок-табор-юч и означава "Три небесни табора" или "Таборът от третото небе",което на този етап не можа да се приеме за достоверно. Днес около града наистина има три табора на тюркското племе Роми но се предполага,че някога е имало поне седем,поради което местните общински  власти са планували изграждането на още четири.

9. Дели (Делхи). Повечето учени са категорични,че идва от турската дума Дели (Делия= Луд,Буен) и го свързват с буйстващите тълпи,които се събират често по улиците на града. Според други обаче то е дошло заради големия брой неуравновесени гяури,затворени в местните психиатрични клиники по заповед на тамошния емир.

                Заседание на археолингвистичната комисия към конгреса image
10. Женева. Татарския акад. проф. Ф.Марушкин установи,че това име произхожда от думата Джин и означава по-точно Джинова (Джин-ова),което е сгрешен запис на израза Джин-евала (Браво дяволе) и е вид възхваляване на дявола,който помогнал на местните правоверни да завземат властта в града след тежката 143-годишна обсада. Проф. дервиш Рашид Магомедов обаче е на мнение,че то е дошло от израза Джино-фи (Във дявола,От дявола) което кара много правоверни да не смеят да преспиват в града и да настояват за неговото незабавно подпалване и унищожаване от военновъздушните табори на непобедимия аскер.

11. Йерусалим (Йерушалем). Акад. Рамуш Риза Ефенди разкри,че това име означава Юруш-алим (Юруш напред!) но проф. д-р Севдин Имамов е на мнение,че то прозлиза от израза Юруш-салем (Напред към здравето). Руския проф. Шимон Енгельщейн се опита да прокара тезата,че това име изобщо не е тюркско но конгресът с възмущение отхвърли ненаучните му пледоарии и го изключи за три заседания от археолингвистичната комисия.

                  Академик Рамуш Риза Ефенди по време на интервю
image
12. Копенхаген. Конгресът стигна до почти единодушното заключение,че това типично тюркско име произлиза от израза Копан-хаган (Чобан хаган) т.е. Овчар княз но няколко делегати изказаха мнение,че правилният израз е Кюбин-хаган (Кюбин хан). Местното население обаче така е обикнало първия вариант,че на своя ежегоден панаир прави пищна възстановка на легендата за коронясването на първия тюркски хаган в града,което ингилизкия султан Реджеп Абдулла II извършил преди повече от 450 години.

13. Ливърпул. За изтъкнатия руски башкирски учен проф. д-р акад. Сергей Клапашкин не бе никак трудно да разбере,че това име произхожда от израза Елли-бьори-бол (50 вълка са много),което е неоспорима истина. На въпроса защо древните граждани на Ливърпул са сложили такова име на града си той отговори,че в неговия район вълците били изключително малко,затова било голямо чудо за населението,когато една зима в града влязла глутница от 50 вълка и разкъсала главния мюфтия на Ирландия и Уелс,извършващ по това време тържествено богослужение в града. Това знамение било изтълкувано от правоверните като изключително благоприятен знак,че седалището на главния мюфтия трябва да се премести от Уелс в Лондон,което веднага било изпълнено и подобен инцидент не се е случвал повече от тогава.

14. Лондон. Това име в неговата най-стара форма Лондин  бе разгадано от руския проф.-дервиш Рашид Магомедов с помощта на израза Алин-дин (Първа победа),което бе прието единодушно от конгреса заради местната легенда,че армията на шейх Гази Юсуф Сафулла хан спечелила първата си победа на английска земя именно в този свещен ислямски град.

                            Проф.-дервиш Рашид Магомедов image
15. Мадрид. Археолингвистичната комисия прие единодушно,че това име е свързано с първото медресе,издигнато в града преди 410 години. Идеята била градът да носи името Медрес но новопосветеното в исляма местно население не знаело добре тюркския език,затова вместо Медрес сложило името Медред,което по-късно се променило и добило диалектната форма Мадрид.

16. Москва. Видния сръбски специалист Насух Соколович бе така любезен да сподели,че това име е отдавна обяснено от учените с помощта на тюркските езици като произлизащо от думата Моск (джамия),на която е сложено славянотюркското окончание -ОВА,при което това прочуто име добива смисъла "Място с джамии" или "Място с много джамии". Според другата му теза към думата Моско (джамия) е добавено тюркоарабското окончание -ФИ (-ВИ),означаващо "Във" ("От") с крайно значение "Във джамията" или "От джамията". Това твърдение е лесно разбираемо за всеки,който се е разходил из града и е видял неговите 9873 джамии построени там от ХХ век досега,за да обслужват неговото 25-милионно ислямско население.

17. Нюрнберг. Б
ашкирския учен проф. д-р академик Сергей Клапашкин установи,че това име произлиза от тюркския израз Нур-он-берьо-юк (Нури 10 вълка род,Нури от племето на десетте вълка) и иде да прослави името на великия газия,който завладял града за славата на Дин-исляма в края на XXV век.

18. Париж (Париз,Пари). Това име създаде доста главоболия на учените и предизвика горещи спорове относно неговото значение. Едни защитаваха тезата,че формата Париз (Парис) означава Парасъ (Паричен,Град на парите). Други бяха категорични,че то произлиза от свещения тотем на тюрките- вълка,чието име на нашия език е Берьо но в земите на Франкистан добило диалектната форма Парьо (Пари). Трети обаче считаха,че то означава просто Пари (Парасъ),което можем да считаме за твърде достоверно с оглед големите парични потоци,които се стичат в града благодарение на търговията с чалми,бурки,тюбетейки и шалвари но също и на туристите,които идват всяка година на поклонение около най-високото минаре в света: Айфелова кула,която днес носи пречистеното от гяурски влияния име Сайфел куле.

19. Пекин. Това име бе разтълкувано от изтъкнатия руски 
башкирски учен проф. д-р акад. Сергей Клапашкин с помощта на саръ-уйгурския тюркски език,в който то означава Пичин (Маймуна). Не е лъжа,че при археологически разкопки в развалините на града се откриват голям брой изображения и скелети на същества с тесни очи,които нямат типични антропологични признаци и биват свързвани от нашите учени с големия брой тесноноси маймуни (Макаци от породата Лонгур),която според тях обитавала някога града и била свещен тотем на тамошните тюрки от племето Хан.

    Проф.д-р акад. Сергей Клапашкин разяснява тайните на името Пекин image

20. Рим (Рома). Това име бе обяснено от македонския проф. дервиш Низам Мехмедоски с добре известната на индийските и виетнамските тюрки дума Роми (Ромале),с която те обозначават най-голямото и най-прочуто тюркско племе в света.

21. Самара. Повечето имами и дервиши са единодушни,че това е мястото на легендарния тюркски град Самарджа (Град на самарджиите): занаятчии произвеждащи самари),затова всяка година в него се провежда събор на производителите на самари,а разнообразието на предлаганите стоки е невероятно. Затова в магазините често можеш да срещнеш сувенири на златни и сребърни самари,яхани от вдъхновени във вярата холографски газии и емири с лазерни мечове в ръка.

22. Стокхолм. Известния руски изследовател от калмикски произход шейх-академик Реджеп Михлюз доказа,че това название с типично тюркска етимология се обяснява чрез личното име Садък-Халим
. Както твърдят местни юрушки легенди,името на прочутия газия Садък Халим нашумяло през XХV век,когато той дебаркирал с флотилия от 222 000 еднодръвки и изклал цялото гяурско население,което имало дързостта да се изпречи на пътя му. Предположението на руския професор Шимон Енгельщейн,че това име някога било употребявано в диалектната форма Чок-Холям (Чок Селям= Много поздрави) заслужава сериозно внимание,но местните тюркски легенди и липсата на сериозно основание за ситуиране на такова име дадоха предпочитание на варианта,предложен от шейх-академик Реджеп Михлюз.

Руския изследовател шейх-академик Реджеп Михлюз слуша интересния въпрос на проф. дервиш Низам Мехмедоски 
image
23. Хамбург. Видния руски професор Хафъз Селджук изнесе дълга лекция с аргументи,според които това име е свързано с израза Хамбар-юч (Три хамбара). Той предполага,че началото на града е поставено от първите три хамбара,които издигнали правоверните след своето мирно настаняване тук. Той обаче не изключи възможността името да означава Хамбар-юк (Племенен хамбар,Хамбарите на племето)
,като се позова на местните легенди за някогашното непокорно гяурско племе Германи,чиито хамбари били запалени от правоверната войска и така то било принудено да приеме светлината на исляма.

Руският учен проф. Хафъз Селджук се радва на голямо медийно внимание по време на обедна почивка
image
   
Блестящите възстановки,направени от участвалите в конгреса академични светила привлякоха вниманието на великия халиф Йордо Ганев III,който награди седем от тях за особено големи научни постижения. Именно техните снимки са приложени в горния текст,а Голямата Нурутдинова награда бе присвоена на целия научен колектив,взел участие в конгреса и организирал неговото провеждане. 350-я конгрес на тюрколозите бе оценен като най-значимото научно събитие през изтеклата 3017 г.,поради което организациония колектив получи Нобелова награда за наука и култура а също Специалната награда "Сърп и звезда" на Всесветовний тюркский диван,базиран в гр. Казан.



Гласувай:
1
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nikikm
Категория: Политика
Прочетен: 9135117
Постинги: 16152
Коментари: 5487
Гласове: 4768
Календар
«  Ноември, 2017  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930