Или да! Н.М.
08.01.2018 / 13:53 2
През 1998 г. на паркинг пред ресторант в Гроув Сити, Охайо, умира Станли Алън Мейър. Изобретателят, брат му и двама белгийски инвеститори празнуват успешния завършек на 20-годишен проект за система, която разлага водата на кислород и водород и до голяма степен обезсмисля фосилните горива. Станли Мейър отпива глътка сок от боровинки, хваща се за гърлото, стрелва се към входа на заведението и започва да повръща неконтролируемо навън. След него излиза притесненият му близнак Стивън, който пита какво става.
"Отровиха ме!", изрича Станли и умира. Изобретателят е на едва 57 г. и току-що е демонстрирал пред белгийците пустинното си бъги, което работи на чиста вода. По-късно брат му ще си спомни, че смъртта на изобретателя не е предизвикала никаква реакция у чужденците. Днес Станли Мейър е едно от най-известните имена сред поддръжниците на теорията, че е възможно да бъде създаден двигател на вода. Голяма част от документалния филм на BBC It Runs on Water с водещ Артър Кларк е посветена на "водната горивна клетка" на изобретателя. Според Мейър разработеният от него горивен елемент се нуждае от по-малко количество енергия за електролиза, отколкото предсказаното или измерваното от традиционната наука.
Предполага се, че механизмът на действие включва т.нар Браунов газ - гърмяща смес със същия състав като течната вода. За да работи, такова устройство би трябвало да наруши първия и втория закон на термодинамиката и не би се различавало принципно от хипотетичния вечен двигател. Мейър е съден от инвеститори и през 1996 г. съдът в Охайо го обявява за мошеник, а срещу него започва разследване от щатските министерства на енергетиката и отбраната. Умира преди патентът му да бъде признат. Смъртта на Станли Мейър поражда множество слухове, че е бил ликвидиран от петролното лоби, а правителството на САЩ е замесено в отравянето му. Аутопсията обаче разкрива, че изобретателят е починал от мозъчна аневризма.
Макар да е отричана от физиците, теорията за водния двигател вдъхновява не един и двама ентусиасти. През 2008 г. японската компания Genepax представи автомобил с такава силова установка с твърдението, че е снабдена с енергиен генератор, който разделя водната молекула на кислород и водород. Автомобилът не се нуждае от водороден преобразувател или резервоар под високо налягане, тъй като си произвежда горивото сам. Изобретението е защитено с патент в Японското патентно ведомство, но само година по-късно Genepax затваря врати. Обяснението е, че са свършили парите.
Блиц
2. radostinalassa
3. wonder
4. kvg55
5. planinitenabulgaria
6. leonleonovpom2
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. deathmetalverses
11. getmans1
12. hadjito
13. samvoin
14. tili
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69