Постинг
02.06.2018 16:43 -
БЪЛГАРСКАТА АРХИЕПИСКОПИЯ СТАНАЛА ОХРИДСКА,ЗАЩОТО СИЛИСТРЕНСКИЯ АРХИЕПИСКОП НА БЪЛГАРИЯ РЕШИЛ ДА СЕ ПРЕМЕСТИ В ОХРИД Автор: shtaparov
БЪЛГАРСКАТА АРХИЕПИСКОПИЯ СТАНАЛА ОХРИДСКА,ЗАЩОТО СИЛИСТРЕНСКИЯ АРХИЕПИСКОП НА БЪЛГАРИЯ РЕШИЛ ДА СЕ ПРЕМЕСТИ В ОХРИД
БЪЛГАРСКАТА АРХИЕПИСКОПИЯ СТАНАЛА ОХРИДСКА,ЗАЩОТО СИЛИСТРЕНСКИЯ АРХИЕПИСКОП НА БЪЛГАРИЯ РЕШИЛ ДА СЕ ПРЕМЕСТИ В ОХРИД
Македонска архиепископия,епископия а най-малко пък патриаршия никога на света до ХХ век не е имало- такава за пръв път е създадена чак през 1967 г. Това станало изненадващо за сърбите което означава,че е създадена по секретно нареждане от чужбина в разрез със сръбските интереси а централата,която е дала нареждане за нейното отцепване е превзела най-силната православна църква към настоящия момент и държи нейния престол в ръцете си от близо 100 години. Тази централа не можела да уведоми сърбите за създаването на "македонска" църква,нито да им се извини или да я признае,а не можела и да не я създаде. Затова създаването на този "църковен" фалшификат станало по познатия за нейните мероприятия потаен и неясен начин,в който всякакви любопитни подробности липсват.
Въпреки това в "Македонската" църква се намерили свестни правдолюбиви кадри,които знаят Българския корен на Охридската църква- затова те поканиха нашата патриаршия да стане Църква-Майка на "македонската",което е нещо нормално: Българския народ около 4 века (1186-1598 г.) е имал две свои независими църкви-едната в Търново а другата в Охрид. Затова е редно нашата патриаршия да признае Охридския предстоятел за архиепископ на македонските,сръбските,гръцките,албанските,черногорските и косовските Българи,за да си върне народа ни онези две независими църкви,които е имал да Първото Търновско въстание от 1598 г.
Затова тази година македонистите не трябва да празнуват 1000-те години на Българската архиепископия в Охрид: този празник ние сами ще го празнуваме и не тази година а следващата пък те,ако искат да ни правят компания по време на празника,нека заповядат. Тази година македонистите трябва да празнуват 51-годишнината на "македонската" църква- голям празник и невероятно постижение за тях до което нямаше да се стигне,ако една северна велика сила не финансираше непрекъснато всичките им начинания,предприемани в ущърб на България.
Архиепископията в Охрид не е създадена в 1018,а в 1019 г. и е създадена не като "македонска",а като Българска. Тя е Българска по няколко важни причини,които "историците" от Скопие винаги забравят,понеже така са инструктирани от споменатата вече велика сила,която произведе фалшивата им "нация":
1. До 1018 г. Охрид бил столица на България,а Василий II обещал на болярите за запази всички права на страната,които тя имала до "византийското завладяване". Както личи по неговите грамоти от 1019 и 1020 г.,той изпълнил своето обещание и запазил България в границите от времето на Петър I,като само сменил Българския цар с "византийски" император а патриарха- с архиепископ.
2. Охридската църква до 1019 г. била Българска патриаршия,близка повече до папата отколкото до Цариград но все пак Българска,понеже била създадена по нареждане на Българския цар.
3. Охридския патриарх не е паднал с парашут "от въздуха",не е роден в Македония и не е назначаван от "македонски" царе- той е дошъл в Охрид от Силистра,където била първата Българска патриаршия което значи,че това е всъщност Доростолския патриарх заедно с цялата Доростолска патриаршия и Българския Доростолски свети Синод,който я администрирал. Доростолската (Силистренска) Българска патриаршия била създадена от цар Симеон Велики през 913 г. и до 971 г. престолът на нейния патриарх бил в Силистра на река Дунав. След руско-"византийското" нахлуване от 970-971 г. обаче Доростолския (Дръстърски,Силистренски) патриарх на България решил да се премести в Триадица (София) а после се местил във Воден,Мъглен,Преспа и Охрид,където почти случайно го заварил през 1018 г. Цариградския император:
4. В старите исторически документи Василий II упорито нарича Охридския предстоятел "Архиепископ на България" и издал императорския сигилий (писмена грамота) за потвърждаване на неговите права по специално негово искане. За да подчертае че Охридската архиепископия е Българска а не някаква друга,Василий нарежда нейната епархия да бъде толкова голяма,колкото е била при цар Петър- не колкото е била при цар Самуил и при неговия син.
5. Охридската архиепископия до края на своето съществуване в 1767 г. била наричана Българска,когато по настояване на същата велика сила продажния гръцки патриарх Самуил I я закрива. Нейния предстоятел упорито е наричан "Пастир на Българите" и никога- на "македонците",но това не се изучава в "македонските" училища,за да не дразни "македонската чест" на насъсканите срещу България власи и сърби,сложени от споменатата велика сила да управляват днешната Република Македония.
Охридската архиепископия никога нямаше да съществува,ако през Х в. Българския патриарх не бе решил да остане в Охрид а бе избрал за своя "столица" град като София,Перник или Видин. Той обаче избрал да остане в Охрид,за да почете паметната религиозна дейност на свети Тривелий Теоктист,по-известен като Княз Тервел (695-716 г. и 717-724 г.),който избрал Охрид за своя столица и останал до края на живота си там. Затова до преди 200 години църквата,в която се пазели неговите мощи още била действаща а жителите на Охрид от сърце прославяли паметта му,понеже той бил техен собствен Български светец който пръв от всички владетели около 715 г. дарил епископско достойнство на града им.
БЪЛГАРСКАТА АРХИЕПИСКОПИЯ СТАНАЛА ОХРИДСКА,ЗАЩОТО СИЛИСТРЕНСКИЯ АРХИЕПИСКОП НА БЪЛГАРИЯ РЕШИЛ ДА СЕ ПРЕМЕСТИ В ОХРИД
Македонска архиепископия,епископия а най-малко пък патриаршия никога на света до ХХ век не е имало- такава за пръв път е създадена чак през 1967 г. Това станало изненадващо за сърбите което означава,че е създадена по секретно нареждане от чужбина в разрез със сръбските интереси а централата,която е дала нареждане за нейното отцепване е превзела най-силната православна църква към настоящия момент и държи нейния престол в ръцете си от близо 100 години. Тази централа не можела да уведоми сърбите за създаването на "македонска" църква,нито да им се извини или да я признае,а не можела и да не я създаде. Затова създаването на този "църковен" фалшификат станало по познатия за нейните мероприятия потаен и неясен начин,в който всякакви любопитни подробности липсват.
Въпреки това в "Македонската" църква се намерили свестни правдолюбиви кадри,които знаят Българския корен на Охридската църква- затова те поканиха нашата патриаршия да стане Църква-Майка на "македонската",което е нещо нормално: Българския народ около 4 века (1186-1598 г.) е имал две свои независими църкви-едната в Търново а другата в Охрид. Затова е редно нашата патриаршия да признае Охридския предстоятел за архиепископ на македонските,сръбските,гръцките,албанските,черногорските и косовските Българи,за да си върне народа ни онези две независими църкви,които е имал да Първото Търновско въстание от 1598 г.
Затова тази година македонистите не трябва да празнуват 1000-те години на Българската архиепископия в Охрид: този празник ние сами ще го празнуваме и не тази година а следващата пък те,ако искат да ни правят компания по време на празника,нека заповядат. Тази година македонистите трябва да празнуват 51-годишнината на "македонската" църква- голям празник и невероятно постижение за тях до което нямаше да се стигне,ако една северна велика сила не финансираше непрекъснато всичките им начинания,предприемани в ущърб на България.
Архиепископията в Охрид не е създадена в 1018,а в 1019 г. и е създадена не като "македонска",а като Българска. Тя е Българска по няколко важни причини,които "историците" от Скопие винаги забравят,понеже така са инструктирани от споменатата вече велика сила,която произведе фалшивата им "нация":
1. До 1018 г. Охрид бил столица на България,а Василий II обещал на болярите за запази всички права на страната,които тя имала до "византийското завладяване". Както личи по неговите грамоти от 1019 и 1020 г.,той изпълнил своето обещание и запазил България в границите от времето на Петър I,като само сменил Българския цар с "византийски" император а патриарха- с архиепископ.
2. Охридската църква до 1019 г. била Българска патриаршия,близка повече до папата отколкото до Цариград но все пак Българска,понеже била създадена по нареждане на Българския цар.
3. Охридския патриарх не е паднал с парашут "от въздуха",не е роден в Македония и не е назначаван от "македонски" царе- той е дошъл в Охрид от Силистра,където била първата Българска патриаршия което значи,че това е всъщност Доростолския патриарх заедно с цялата Доростолска патриаршия и Българския Доростолски свети Синод,който я администрирал. Доростолската (Силистренска) Българска патриаршия била създадена от цар Симеон Велики през 913 г. и до 971 г. престолът на нейния патриарх бил в Силистра на река Дунав. След руско-"византийското" нахлуване от 970-971 г. обаче Доростолския (Дръстърски,Силистренски) патриарх на България решил да се премести в Триадица (София) а после се местил във Воден,Мъглен,Преспа и Охрид,където почти случайно го заварил през 1018 г. Цариградския император:
4. В старите исторически документи Василий II упорито нарича Охридския предстоятел "Архиепископ на България" и издал императорския сигилий (писмена грамота) за потвърждаване на неговите права по специално негово искане. За да подчертае че Охридската архиепископия е Българска а не някаква друга,Василий нарежда нейната епархия да бъде толкова голяма,колкото е била при цар Петър- не колкото е била при цар Самуил и при неговия син.
5. Охридската архиепископия до края на своето съществуване в 1767 г. била наричана Българска,когато по настояване на същата велика сила продажния гръцки патриарх Самуил I я закрива. Нейния предстоятел упорито е наричан "Пастир на Българите" и никога- на "македонците",но това не се изучава в "македонските" училища,за да не дразни "македонската чест" на насъсканите срещу България власи и сърби,сложени от споменатата велика сила да управляват днешната Република Македония.
Охридската архиепископия никога нямаше да съществува,ако през Х в. Българския патриарх не бе решил да остане в Охрид а бе избрал за своя "столица" град като София,Перник или Видин. Той обаче избрал да остане в Охрид,за да почете паметната религиозна дейност на свети Тривелий Теоктист,по-известен като Княз Тервел (695-716 г. и 717-724 г.),който избрал Охрид за своя столица и останал до края на живота си там. Затова до преди 200 години църквата,в която се пазели неговите мощи още била действаща а жителите на Охрид от сърце прославяли паметта му,понеже той бил техен собствен Български светец който пръв от всички владетели около 715 г. дарил епископско достойнство на града им.
Тагове:
Вълнообразно
Няма коментари
Търсене
Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. bojil
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. bojil
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata