Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.10.2019 18:24 - Операция “Връх на надеждата”: как ЦРУ краде съветски хеликоптер Ми-25 от Чад https://bultimes.com/
Автор: nikikm Категория: Политика   
Прочетен: 149 Коментари: 0 Гласове:
0



image Операция “Връх на надеждата”: как ЦРУ краде съветски хеликоптер Ми-25 от Чад Публикувано на 10.10.2019 в Свят   Loading...

Военната техника на СССР е високо ценена от военните в чужбина, затова те се опитват да се сдобият с нея по най-различни начини, пише “Российская газета“, като цитира интернет изданието War is Boring. През юни 1988 г. ЦРУ успява да открадне военен хеликоптер Ми-25 съветско производство. Машината е изоставена от пилоти от ВВС на Либия на авиобазата Уади-Дум по време на войната с Чад.

Експортният вариант на Ми-25 привлича интереса на Пентагона заради своите високи летателни характеристики и мощно въоръжение.

“Моделът Hind-D представлява голям интерес за САЩ, тъй като по онова време това е най-тежкият боен хеликоптер и има възможности, за които американските пилоти могат само да мечтаят”, се посочва в материала на интернет изданието.

Освен мощно и разнообразно въоръжение, съветският вертолет може да транспортира и осем военни в отделна кабина. Американското разузнаване проявява интерес и към уникалното брониране на Ми-25.

Властите в Чад дават зелена светлина за тайната операция на ЦРУ, но не гарантират нейната сигурност. Либийските военни все още действат в този район. Освен това предаването на машината на американците може да предизвика и дипломатически скандал.

Американските военни прекарват в Чад общо 67 часа. В операцията, наречена “Връх на надеждата”, са задействани два американски хеликоптера MH-47, два самолета C-130 Hercules и транспортен самолет C-5 Galaxy. Включват се общо 75 военни, които са прикривани от въздуха от френски изтребители Mirage F1.

 

За операцията американските пилоти от 160-и авиационен полк със специално предназначение (известни като “Нощните ловци”) се готвят няколко месеца. Тя започва на 10 юни 1988 година. Независимо от пясъчната буря, американските хеликоптери изминават 970 км под прикритието на нощта и пристигат в Африка. От Ми-35 са свалени всички всички витла и друго оборудване, а след това той е транспортиран на външно очакване до летището на столицата на Чад – в Нджамена. Оттам Ми-25 заминава за САЩ.

Russia Beyond



Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nikikm
Категория: Политика
Прочетен: 19828884
Постинги: 45056
Коментари: 6164
Гласове: 7181
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930