Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.01.2020 17:54 - Български баща пита Нидерландия: Колко още ще държите детето ми заложник?! https://lupa.bg/
Автор: nikikm Категория: Политика   
Прочетен: 137 Коментари: 0 Гласове:
1



Български баща пита Нидерландия: Колко още ще държите детето ми заложник?!    13 Януари 2020       image image

Пореден мирен протест организираха родители и членове на родителски организации пред холандското посолство у нас заради неправомерното задържане на българче на територията на чуждата страна вече повече от 3 години. Бащата на малкия Атила - столичният полицай Николай Карбанов, не спира да търси начини да върне рожбата си у нас, въпреки поредицата откази на нидерландските власти.

image

"На 27. 10. 2013 г. синът ми бе незаконно изведен през границата от своята майка Веселина, без мое разрешение. Още тогава той бе обявен за издирване от "Интерпол". Шест месеца по-късно бе открит от полицията с майка си в Холандия", разказва Николай още преди години. 

Докато той и майката се разделят, тя завежда дело по Закона за защита от домашното насилие без каквито и да е доказателства за проявена от тогавашния й съпруг агресия спрямо нея или малкия. 

От доклади на социалните служби включени в съдебни документи става ясно, че майката на Атила системно не се е явявала на съдебните дела и е отказвала всякакво съдействие на социалните работници, като дори често е сменяла адресите си. На 17 октомври 2014 г. Софийският районен съд (СРС) дава попечителството над детето на неговия баща.

Но докато решението на магистратите влезе в сила, тя отвежда сина им в Холандия, където веднага обявява пред местните социални служби, че е жертва на домашно насилие. 

В същото време чрез правосъдното министерство Николай завежда дело в Холандия за връщане на детето в България по Хагската конвенция за гражданските аспекти на международното отвличане на деца.

image

"Холандия насрочи първото дело близо 8 месеца след подаване на молбата ми, погазвайки брутално конвенцията. Въпреки че по тази конвенция основанията за отказ за връщане на дете са много малки, холандският съд, позовавайки се на това, че българската закрила на детето не дава ясен план за защитата на сина ми. Така на 18 март 2015 г. отказа да върне сина ми в България. Погазвайки решението на Софийския районен съд, който беше предоставил родителските права над Атила на мен", казва Николай.

В началото на 2016 г. обаче Веселина загива след катастрофа.  

„Синът ми Атила през това време е в Холандия при приятелката на майка му – Дора Кондакова. След смъртта на Веселина холандската закрила на детето, без да ме уведоми, започва съдебна процедура и предава сина ми на Дора като приемна майка. Независимо от предоставените ми родителски права от български съд", разкрива неочаквания ход на съда притесненият родител. Към днешна дата малкият Атила е настанен при гей двойка в Нидерландия. 

За 4 години Атила се е виждал едва два пъти с баща си, тъй като нидерландските служби възпрепятстват срещите.

А мотивите да се задържа Атила при гейовете: "За трите години, в които той е в Холандия, детето вече е пуснало корени и това е станало обичайното му място за пребиваване"...

И бащата, и родителските организации се обявиха за серия от протести пред дипломатическото представителство. А въпросът и от тях, и от десетки родители в социалните мрежи, е към социалния министър Деница Сачева: "Каква е българската и лично нейната позиция по въпроса", особено в контекста на отложения с 6 месеца до влизането му в сила нов Закон за социалните услуги, поразително приличащ на уж спряната Стратегия за детето. 




Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nikikm
Категория: Политика
Прочетен: 19792549
Постинги: 44961
Коментари: 6162
Гласове: 7179
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930