Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.02.2020 19:03 - Защо ще загубим ½ млрд. лв., за да дадем на Щрабаг Летище София? https://19min.bg
Автор: nikikm Категория: Политика   
Прочетен: 147 Коментари: 0 Гласове:
1



Защо ще загубим Ѕ млрд. лв., за да дадем на Щрабаг Летище София? image


Комисията за защита на конкуренцията остави без уважение жалбите на четиримата класирани на задни позиции претенденти да вземат на концесия летище София срещу избора на консорциума Софт Кънект за частен оператор на аерогарата. Според антимопонолния орган техните претенции са неоснователни, решението обаче може да се обжалва в 14-дневен срок през тричленен състав на Върховния административен съд, пише Медиапул. Според известния икономист и анализатор Илиян Василев – специалист по Русия, санкционния милиардер Олег Дерипаска бил сянката зад ударилите джакпота и спечелили кандидати, чрез Щрабаг. Още при предишната провалена процедура преди 2 години  се заговори, че

по 300 милиона причини

именно витаещият имиджово около Мюнхенското летище кандидат бил фаворит на нашата власт.
Въпреки първоначално обявяваните от медиите за водещи кандидати на турско – френския или на англо – китайския консорциум в конкурса, Транспортното министерство изненадващо класира на първо място френско-германския консорциум Соф Кънект.Макар официално обявеното като изискване максимално заплащане за правото да се управлява най-растящото по трафик летище в Европа през последните 3 години – нашето, да беше пренебрегнато по неизвестни причини.

Предложеното от победителя годишно концесионно възнаграждение от 24,54 млн. евро да беше едва №3 като сума, а по начало бе обявено – и това е нормално – че търсим най-висока цена. Особено в проекция 30 години, за колкото е концесията, загубата на пари за държавата се очертава грамадна: ЧЕТВЪРТ МИЛИАРД ЕВРО (247,8 млн.)ИЛИ  ПОЛОВИН МИЛИАРД ЛЕВА. Трудно обяснимо по пътя на логиката и нормалността. Особено при

отказ на държавата да проведе преговори за подобряване на финансовите параметри с явно фаворизирания от нея купувач


Техническата оферта обаче получи максималните точки и това натежа в предпочитанията на ведомството. И правителството и повярва, въпреки че е наясно с печалния опит от качеството на работата на Щрабаг на Летище София – ще ви припомним повече по случай в утрешния брой.


На второ място бе класиран френско-турският консорциум между Ерпор Дьо Пари и ТАВ Хавалиманларъ Холдинг, който предложи най-високото концесионно възнаграждение от 32, 8 млн. евро годишно. Трети остана Фрапорт България, който държи на концесия летищата в Бургас и Варна.


Четвърти в конкурса е британско-китайският консорциум Витоша между летищния оператор Манчестър Еърпорт Груп и британското подразделение на китайската Бейдзин Кънстракшън Ейнджиниринг Груп (BCEG). Тяхната техническа оферта взе максимума от сто точки, но предложеното концесионно възнаграждение от едва 19, 94 млн. евро бе най-малкото.
Последното място остана за консорциум ССБ София Еърпорт Джей Ви с участник оператора на летището в датската столица Копенхаген Еърпортс и водещ партньор швейцарското дружество ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ.


И четиримата загубили надпреварата подадоха жалби пред КЗК.. продължи



Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nikikm
Категория: Политика
Прочетен: 19825460
Постинги: 45041
Коментари: 6163
Гласове: 7181
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930