Общинският превозвач във Варна „Градски транспорт“, който е монополист в превоза на пътници по всички автобусни и вътрешноградски тролейбусни линии, умишлено се държи на ръба на фалита. По тази причина закъсалото допълнително заради извънредното положение дружество няма да може да се възползва от мярката 60/40, се казва в позиция на „Демократична България“.
В момента задълженията на „Градски транспорт – Варна“ са 9 милиона лева, а единственото решение, което управляващите от ГЕРБ предлагат, е теглене на нови кредити, заявяват от ДБ. Според нейните представители, крайната цел е обявяване в несъстоятелност на общинската транспортна фирма и приватизацията ѝ.
Ето целият текст на позицията на „Демократична България“, изпратен днес до медиите. Публикуваме я оригинал, без редакторска намеса:
ПОЗИЦИЯ
На „Демократична България – Варна“
Общинското дружество „Градски транспорт“ ЕАД е практически в състояние на необявена несъстоятелност! Ръководството му бива принуждавано да се съгласява с мерки, които да доведат до финансова „инжекция“ от Община Варна тогава, когато вече няма пари за заплати. Категорично се противопоставяме на порочния модел, с който едно общинско дружество умишлено се държи на ръба на фалита, като не се вземат адекватни мерки. Такива мерки са: нова транспортна схема и плащане на километър но на реални цени! Само така дружеството ще може да изплува от „вечната“ задлъжнялост. Сега ГТ ЕАД не може да се възползва и от мярката 60/40, защото дължи над 3 милиона осигуровки и управляващите предлагат да се рефинансира кредит, който дружеството има отпреди 5 години, взет със същата цел.
Община Варна, въпреки закъснелите и нарочно отлагани решения, не предлага друго, освен дружеството отново да тегли кредит. Дори и това решение да се възприеме, то , според ДБ трябва да е обвързано задължително с приемане на нова транспортна схема и плащане на километър! Такова решение на ОС има от 2013г, но досега се изпълнява някаква негова пародия.
9 милиона задължения има ГТ към днешна дата. Изпълнителният директор предвижда от 2 до 3 милиона загуба само по време на извънредното положение. Чудо е, че никой доставчик все още не е поискал несъстоятелност на дружеството.
На спешната сесия на 16.04.2020г., свикана основно заради ГТ , на общинските съветници бе спусната, да точния термин е спусната, икономическа рамка за плащане на километър /за 2020 г./ без да е проведена Комисия по транспорт, без да са обсъдени проблемите и да е икономически обосновано предложението.
Интересите към имотите на ГТ ЕАД не са от вчера ! След изтичане на европейските програми дружеството ще е апетитна хапка за приватизация или обявяване в несъстоятелност и заграбване на ДМА.
ДБ категорично се противопоставя на отлагането за пореден път на финансовите проблеми на дружеството и спорадичните „финансови инжекции“ на общинска администрация, за да отложи „финансова кома“.
ДБ предлага нов кредит на ГТ само при обвързване на решението с нова транспортна схема и плащане на км. на дружеството!
Тагове:
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. tota
13. zaw12929
14. stela50
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. bojil
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. sekirata