17.07.2020 admin
Това е сигнал на Григор Здравков от Легия Антимафия до главния прокурор прокурор, с входящ номер от 21.05 май т.г.
До този момент главният прокурор Иван Гешев продължава да се прави на луд.
Тук на тези линкове може да се запознаете с ВСИЧКИ ДОКУМЕНТИ ПО АФЕРАТА СА МАСКИТЕ, както и С ДОГОВОРИТЕ с китайците:
Линнкове към двата ПДФ-а:
Link PDF 1
Link PDF 2
ДО Главния прокурор на Република България
Г-Н ИВАН ГЕШЕВ
С Ъ О Б Щ Е Н И Е
за извършено престъпление по
смисъла на чл.209 от НПК
ОТ: Григор Вихров Здравков,
адрес: гр. София, ул. Хан Аспарух 18
Тел. 0887 71……
УВАЖАЕМИ Г-Н ГЛАВЕН ПРОКУРОР,
С настоящото Ви уведомявам за известни ми факти и обстоятелства, обосноваващи предположение за извършени престъпления от висши длъжностни лица, разполагащи с голямо политическо и обществено влияние в страната, срещу данъчната и финансовата система.
Считам, че в случая има предположение за неизпълнение на служебни задължения от висшестоящи длъжностни лица – престъпления по чл.282, ал.1 и чл.283, търговия с влияние – престъпление по чл.304б от НК, както и отговорност по чл. 288 от НК, с което се нанасят съществени вреди срещу данъчната система на държавата и има отказ от действия срещу продължаващи във времето престъпления по членове от Глава 8. ПРЕСТЪПЛЕНИЯ ПРОТИВ ДЕЙНОСТТА НА ДЪРЖАВНИ ОРГАНИ, ОБЩЕСТВЕНИ ОРГАНИЗАЦИИ И ЛИЦА, ИЗПЪЛНЯВАЩИ ПУБЛИЧНИ ФУНКЦИИ – Раздел I, Раздел II, Раздел IV от НК. Също така в случая има и неизпълнение на задължение, произтичащи от чл. 209 от НПК.
С настоящото Ви уведомявам за известни ми факти и обстоятелства, обосноваващи предположение за извършени престъпления от висши длъжностни лица.
Считам, че в случая навежда на основателни съмнения за конфликт на интереси на висшестоящи политически лица за дълъг период от време и извършени престъпления по чл. 282 от НК. Отделно от това в приложената информация според нас са налице достатъчно данни за извършени престъпления на висши държавни служители, които по различни начини са използвали влиянието си и като органи на властта са осуетили наказателно преследване срещу извършителите на престъпления с цел да се избавят други лица от наказания, които им се следват по закон – престъпления по чл.288 и чл.289 от НК. Считам, че в случая също може да се разкрие и ръководство и участие на организирана престъпна група по смисъла на чл.321 от НК, с цел облагодетелстване от служебно положение, престъпление по чл.143, ал.1, както и неизпълнение на задълженията по чл.205, ал.2 от НПК.
Считам, че в случая се навежда на основателни съмнения за възползване от служебно положение и търговия с влияние за дълъг период от време и извършени престъпления по чл. 283 от НК. Отделно от това в приложената информация според нас са налице достатъчно данни за извършени престъпления – престъпления по чл.304б от НК.
Освен това считам , че в случая също може да се разкрие и ръководство и участие на организирана престъпна група по смисъла на Чл. 242 от НК както и членовете касаещи митническа измама в НК, НПК, Закон и правилник за прилагане закона за Митниците ,Данъчните закони и други съотносими към този текст закони на РБ . За контрабанда, на стоки, митнически и данъчни измами. Неплащане ‚“източване“ и прихващане на ДДС. Също така от описаните по-долу факти и доказателства, обосноваващи предположения за последващи (произтичащи от описаните в приложението) данъчни злоупотреби в особено големи размер, ДДС измами и избягване деклариране на обороти, както и пране на пари с предикатно престъпление, контрабанда на стоки, митнически измами данъчни измами.
УВАЖАЕМИ Г-Н ГЕШЕВ,
С оглед на гореизложеното и упражнявайки правомощията, които имате Ви моля да считате настоящото като съобщение за извършено престъпление по смисъла на чл.209 от НПК и да предприемете необходимите действия за извършване на предварителна проверка по случая. В случай, че се разкрият данни за извършени престъпления от някои от цитираните в изложението лица, Ви моля да предприемете необходимите действия и да уведомите съответните оторизирани органи за образуване на наказателно производство.
Моля да разпоредите на ВСИЧКИ изброени държавни служители да им бъде отнет ДОПУСКА до класифицирана информация НЕЗАБАВНО и да бъдат отстранени от работа до приключване на проверката , за да НЕ МОГАТ да оказват влияние върху свидетели, манипулации или редактиране и кражба на документи и влияние на органите на властта осъществяващи проверката.
Според описаното по-долу се касае за съмнения за извършени нарушения и престъпления от следните лица:
Министър на Здравеопазването Кирил Ананиев и съпричастните към този акт на търговска сделка и обмитяване от Министерство на Здравеопазването.
Директор на Агенция „Митници“ Георги Костов, Зам. директори на Агенция „Митници‘ и началници на дирекции „МРР“ „МОС“ „ПОСЛЕДВАЩ КОНТРОЛ“. Също така Началници и редови служители узаконили конкретния внос с ЕАД 20BG005807056832R8
Също така и Министъра на финансите Владислав Горанов. Същото лице пряко отговаря за назначаването , работата и контрола на Директора на Агенция „Митници‘ и финансовите параметри на действията на правителството във време на извънредно положение. Евентуално престъпното деяние е с особена тежест тъй като е извършено евентуално от високопоставени държавни служители по време на извънредно положение.
Също така и Министър-председателя Бойко Борисов, главния секретар на Министерски съвет Веселин Даков и директора на Дирекция Правителствена канцелария Апостол Михов.
Настоявам да дадете гласност на разследването, поради „голям обществен интерес“ , което е практика във Ваше лице като Главен прокурор на Република България.
ПРИЛОЖЕНИЕ: Изложение на фактите и обстоятелствата:
Министърът на здравеопазването Кирил Ананиев подава молба с рег. № 44-00-8 / 25.05.2020 до Директора на ТМУ Югозападна. Молбата е заведена с входящ № 32-129169. Молбата касае корекция по осъществен внос с ЕАД 20BG005107003347R7 от 21.04.2020. Причина за исканата корекция е недоставена стока от изпращача в особено големи размери. Вносът по ЕАД 20BG005107003347R7 на базата на договори сключени от Министерство на здравеопазването на Република България с Китайската национална фармацевтична корпорация. Сключените договори са два броя.
1.Договор за доставка на 1 000 000 броя медицински маски – KN95 на стойност 1 670 000 EUR, Единична цена 1.67 EUR.
2.Договор за доставка на 1 176 770 броя нестерилни немедицински маски – KN95 и 50 броя «вентилатори» VG70 на обща стойност 2 912 124 EUR. (бл. На автора: не е ясно защо министър Ананиев не е дал разделна цена за артикулите. Видно от приложените фактури е, че цената на маските е 1 412 124 EUR. Единична цена 1.20 EUR. Цената на «вентилатори» VG70 е 1 500 000 EUR. Единична цена 30 000 EUR. 50 бр.)
Според министър Ананиев в склада на БЧК е направен качествен и количествен контрол. С констативен протокол № 1 е установено, че са получени 578 400 броя нестерилни немедицински маски на стойност 694 080 EUR вместо декларираните 1 000 000 броя. Бел. на автора: всъщност истинската поръчана бройка е 1 176 770. Според Ананиев явно липсват 598 370 броя маски на цена 1.2 EUR за брой на обща стойност 718 044 EUR и моли да не се обмитяват липсващите бройки. Приложен е ЕАД 20BG005107003347R7 от 21.04.2020 с който потвърждава написаните цени по-горе от нас. Приложено е и ЧМР с дата на вдигане на стоката 2020-4-13 BEIJING.
Приложена е фактура, в която са описани 1 000 000 броя медицински маски – KN95 на стойност 1 670 000 EUR с единична цена 1.67 EUR. Изрично във фактурата е написано с голям четлив шрифт: 100% от цената по договора е платима до три дни от подписването на договора. Ако купувачът забави плащането повече от три дни, продавачът има право да се оттегли от договора.
Приложен е доклад от Жени Начева от 31.03.2020 с резолюция „съгласен“ на Ананиев. Докладът касае решение на Министерски съвет № 217 от 30.03.2020 за закупуване на горните артикули.
Приложен е и договор с Китайската национална фармацевтична корпорация – 6 страници. Прави впечатление, че договорът е единствено на китайски език. Видно е, на 6-та страница долу, седи български печат със сигнатура Република България 2 и подпис на Кирил Ананиев. Към документите не е приложен договор на български език. Не е ясно как Кирил Ананиев подписва договор на китайски език без в дясната част да има превод на български език. Не е ясно как митничарите са прочели договора на китайски език, за да установят, че това е договорът, касаещ молбата на министър Ананиев.
Приложено е решение на Министерски съвет от 31.03.2020, с което се одобрява проектодоговора за закупуване на въпросните артикули. Решението е под № 217 и е подписано от следните лица: Министър-председател Бойко Борисов, главен секретар на Министерски съвет Веселин Даков. Приложеното копие е преподписано с „вярно“ от директора на Дирекция Правителствена канцелария Апостол Михов.
Приложена е фактура № 13 на български език от 27.03.2020 която касае вноса на: маски немедицински нестерилни 1 176 770 на цена 1 412 124 EUR. Единична цена 1.20 EUR. Цената на «вентилатори» VG70 е 1 500 000 EUR. Единична цена 30 000 EUR. 50 бр.
Изрично във фактурата е написано с голям четлив шрифт: 100% от цената по договора е платима до три дни от подписването на договора. Ако купувачът забави плащането повече от три дни, продавачът има право да се оттегли от договора.
Приложен е документ от финансови контрольори за поемане на финансово задължение от БНБ и приложение за извършване на разход за сумата от 5 695619.48 лв. представляващо левовата равностойност на 2 912 124 EUR.
Приложено е нареждане за свободен валутен превод с входящ № към БНБ 545 – 33464 / 30.03.2020 за сумата 2 912 124 EUR към Китайската национална фармацевтична корпорация с подпис на Кирил Ананиев, като е посочена основа за плащане фактура от 27.03.2020. Приложен е и контролен лист от финансов контрольор с дата 30.03.2020, потвърждаващ наличието на всички необходими документи за извършване на плащането.
Приложен е и договор на български и китайски текст под текст от 6 страници, който е подпечатен със същия печат Република България 2 и подпис на министър Ананиев. Приложено е решение на Министерски съвет от 27.03.2020 за одобряване на договора с китайската страна, подписано от Министър-председателя Бойко Борисов и главния секретар на Министерски съвет Веселин Даков. Приложен е 2 броя констативен протокол № 1 от Министерство на здравеопазването, в който е описано че на 21.04.2020 Министерство на здравеопазването е получило……………. Като се констатира следното несъответствие:
Доставени са 578 400………….. броя нестерилни немедицински маски KN95 по договор за доставка …………..S1 на 1 176 770 броя нестерилни медицински маски, като в митническата декларация са описани 1 000 000 броя медицински маски по договор …………… S2 на 1 000 000 броя медицински маски KN95. Подписани са от Пемов и Пейчева с дата 05.05.2020.
Възникват следните въпроси и констатации , обуславящи хипотеза за извършване на корупционни практики, престъпления по служба, престъпно бездействие в особено големи размери от организирана престъпна група.
- Защо са платени 1 176 770 броя на цена 1.2 EUR на обща стойност 1 412 124 EUR? За какво точно могат да се използват тези маски в борбата с COVID19
- Цената и на двата вида маски 1,2 и 1,67 EUR не предразполага за високо качество на на продукта. За сравнение :
https://virubor.com/pages/сертифицирана-респираторна-маска-kn95?gclid=EAIaIQobChMImLK295bD6QIV2YjVCh3KPAMFEAAYASAAEgItsPD_BwE
KN95 Професионална респираторна маска с клапа – Laianzhi 9102A. Цена: от 12.90 лв. с ДДС.
https://agricultural-gearbox.en.made-in-china.com/?gclid=EAIaIQobChMI_a6qoKPD6QIVWojVCh2sqge5EAAYBCAAEgLEEfD_BwE
- Върната ли е сумата от 718 044 евро за не доставената стока от изпращача към държавния бюджет ?
- Постъпили ли са суми към държавния бюджет за покриване на разходите по двата парични превода(БНБ към изпращача и обратно),
- Постъпили ли са и лихви за сумата от 718 044 евро, за периода от изпращане й на дата 31.03.202 от БНБ до датата на връщане на същата. Ако към днешна дата сумата е върната .
- Къде в договора са описани неустойки при изпращане на некачествена стока и в по-малко количество ?
- Кай и кой е обеспечил липсващото количество маски 598 370 бр. за българските медици,
- Кой носи отговорност за подписването на договор е неблагоприятни клаузи за РБ като: „100% от цената по договора е платима до три дни от подписването на договора. Ако купувачът забави плащането повече от три дни, продавачът има право да се оттегли от договора.“
- Защо липсва констативен протокол с подписи на митнически служители. Същият е задължителен при физическа проверка на стоката при внос.
- Каква е смисъла Министерски съвет и Министерството на здравеопазването да осъществи внос за сумата от 5 695619.48 лв. представляващо левовата равностойност на 2 912 124 EUR,. който евентуално да е дарен или заскладен в склад на БЧК. Не трябва ли пратката незабавно да бъде доставена (маските) до краен потребител в болниците и или други учреждения в РБ.
- Артикулът описан като „вентилатор‘ всъщност е Respiratory Ventilator VG70., и е със спорни качества относно неговата приложимост при борбата с COVID-19.
https://alliedscientificpro.com/shop/product/respiratory-ventilator-vg70-24430?category=201
12.Най фрапиращото е че достъпна цена на модела Respiratory Ventilator VG70 към днешна дата 20.05.2020 е
11 000,00 $ – 16 000,00 $.
https://russian.alibaba.com/product-detail/ce-certificate-hospital-breathing-machine-aeonmed-vg70-ventilator-price-60647730551.html
12.1
https://aeonmed.en.made-in-china.com/product/RvExrpiTFmYF/China-ICU-Ventilator-Vg70-with-CE-Certificate.html
ICU Ventilator Vg70 with CE Certificate
Get Latest Price Leave a message.
Min. Order / Reference FOB Price
1 Piece US $11,000-16,000/ Piece
https://medical.fr/en/37002-ventilator-aeonmed-vg70.html
Покупната цена без ДДС платена от РБ за 30 броя е 50 000 EUR.
ПРИЛОЖЕНИЕ 32 страници.
София С уважение : Григор Здравков
Дата 21.05.2020
Тагове:
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. bojil
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela