12.07.2014 21:43 - ЗВЕЗДНАТА КАРТА ОТ СБОРЯНОВО,СКРИВАНА БЛИЗО ДЕСЕТ ГОДИНИ http://ydara.com/

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

ЗВЕЗДНАТА КАРТА ОТ СБОРЯНОВО,СКРИВАНА БЛИЗО ДЕСЕТ ГОДИНИ

«Всичко започна,след като в ръцете ми попадна археологическа карта на резервата

„Сборяново". Картата беше изработена по поръчка на Стоян Стоянов, директор на музея в Исперих, който незнайно защо упорито я беше крил близо десет години»,

Йордан Стефанов.

Преди да продължим ето няколко въпроса за размисъл:

1. Защо окултисти на Хитлер са търсили Свещения граал?

2. Какво е търсила нацистката организация от учени т.н. “Аненербе?

3. Пещерите по цял свят крият загадки, чиито отговори човечеството все още не е намерило. Родопите и скалите край Мадара са сред местата, които и в бъдеще ще изкушават изследователите, обърнати към миналото на човечеството

4. Кои в крайна сметка са АРИЙЦИТЕ?

5. Защо Хитлер е искал "арийска" нация от германци?

И ЗАЩО:

Освен Химлер, само фюрерът бил посветен в тайнството?

Този епизод родил т. нар. черна легенда, която много години по-късно вдъхнови Джордж Лукас да създаде “Индиана Джоунс и последния кръстоносен поход“. Химлер поверил секретната мисия на единствения археолог, на когото имал доверие - Ото Ран, известен със своите окултистки и езотерични пристрастия. Кой е археолога - оберщурбанфюрера от SS Ото Ран?

Резервата "Сборяново" - една от най-добрите и интригуващи звездни карти?

1 / 13

Четвъртък, 03 Юли 2014г. 00:00ч.

По поречието на р.Крапинец, в близост до Исперих, между селата Малък Поровец и Свещари се

намира историко-археологическият резерват "Сборяново". Един уникален древен комплекс, изграден от селища, светилища и некрополи. Тук според археолозите, в нач. на железния век се заселват тракийските племена гети и районът на Сборяново се превръща в политически, културен и религиозен център.

Изграден е град, разположен върху площ от над 100 дка, обграден с двойна крепостна стена с дебелина около 4 м и височина 12 м. На изток и запад от града са разположени 2 обширни могилни некропола - последен дом на знатните гети.

76-годишният историк и бивш директор на музея в Исперих Йордан Стефанов разкрива, че тракийските надгробни могили в Лудогорието са построени като огледален образ на звездно то небе.

Те се намират в археологическия резерват „Сборяново", недалеч от Исперих. Строени са като огледална проекция на звездното небе и крият астрономическа информация, по-стара от вавилонската.

Хипотезата за Сборяново като гигантски античен астрономически комплекс се подкрепя и от т.нар. „Загадъчен камък", открит в преддверието на централната гробна камера на Царската гробница в Свещари. Според астронома проф. д-р Владимир Дерменджиев от Астрономическата обсерватория към БАН камъкът крие древна астрономическа информация.

Разположението на могилите отговаря на някои групи звезди от видимата небесна сфера на

2 / 13

Четвъртък, 03 Юли 2014г. 00:00ч.

нашата географска ширина и по-точно на съзвездията Малка мечка, Жираф, Колар, Персей, Касиопея, Гущер, Цефей и Дракон. Големината на могилите съответства на яркостта на съответните звезди.

Все още никой не може да каже с каква цел е построена звездната карта. Едно е сигурно прецизността, с която небесният свод е „прекопиран" върху земята, говори за изключителните геодезически умения на траките и познанията им за Космоса.

През януари т.г. в пещера в областта Вале Даоста, Италия, беше открито праисторическо изображение на съзваздието Плеяди и това се превърна в световна сензация.

Звездната карта от Сборяново е далеч по-сложна и интригуваща и има шанс да се превърне в археологическата сензация на годината, коментират астрономи.

3 / 13

Четвъртък, 03 Юли 2014г. 00:00ч.

Бившия музеен директор веднага забелязва предварителната планировка на надгробните могили в Източния и Западния некропол, които наподобяват съзвездия. Ориентацията спрямо звездното небе се среща и при останалите 17 струпвания на надгробни могили на територията на т. нар. Стомогилие, както е известен археологическият резерват „Сборяново". Без да се колебае нито за миг, Стефанов „заема" картата от музея за няколко дни и тайно прави хелиографски копия.

"Когато разгледах детайл но копията, открих загадъчно разстояние от 1900 метра. То се повтаряше пет пъти между различните обекти в Сборяново. С тази мярка бяха означени началото и краят на могилните некрополи, както и разстоянието от Свещарската могила до култовия комплекс „Демир баба теке", който в миналото е бил централно светилище на траките", обяснява Стефанов.

Първоначално хипотезата за звездната карта на траките е приета скептично от българските археолози. Стефан Йорданов твърди, че бившият директор на Археологическия институт към БАН, историкът проф. Велизар Велков, лично спира публикация, която цели да популяризира хипотезата.

Проф. Велков се аргументира с това, че преди 2500 години, когато са строени могилите,

съзвездията са имали различно разположение в сравнение със сегашното и надгробните съоръжения не биха могли да бъдат тяхна огледална проекция

"Това не е така. Разлика та между разположението на звездите днес и преди 2500 години не е чак толкова голяма. Тя се усеща осезаемо чак след 7000 г.пр.н.е. и се увеличава, колкото повече отиваме назад във времето", опровергава твърденията на проф. Велков Йордан Стефанов.

4 / 13

Четвъртък, 03 Юли 2014г. 00:00ч.

"Районът е обитаван още преди 7 хил. години. По-късно е населяван от тракийско то племе гети, от славяни и прабългари. Всички те са притежавали богата астрономическа култура. Например тракийските жреци са познавали поименно близо 500 звезди", обяснява Стефанов.

Йордан Стефанов започва изследването на могилите в Сборяново през далечната 1974 г. В продължение на три години историкът картотекира над 280 могили, групирани в 19 некропола, както и останките на 57 антични селища.

Като директор на музея в Исперих, разполагах с почти неограничени парични средства и направих т.нар. фотограметрични снимки па територия от 295 кв.км. Хвърлихме общо 1,18 млн. стари лева, но си струваше", разказва Стефанов. Институтът по геодезия и картография също облита местността и изготвя картни листове в мащаб 1:2000.

„Проф. Никола Николов от Института по астрономия към БАН, който е един от най-изявените учени

в света, изучаващи античната астро номия, взе картните листове и с помощта на компютърна програма върна с 2500 години назад разположението на звездите. Откри, че повечето от 250-те могили, групира ни в 19 некропола, съставят общо 44 съзвездия, десет от които се повтарят. Откри също така, че големината на всяка могила съответства на яркостта на звездата, която изобразява", обяснява Йордан Стефанов.

"Могилите носят определена закодирана информация но все още не можем да кажем каква. За целта трябва да бъде направено комплекс ноинтердисциплинарно изследване, в което да бъдат включени археолози, астрономи и геодезисти", коментират археоастрономи.

Историкът Йордан Стефанов смята, че грешката на българските учени е, че търсят аналог на звездна та карта от Сборяново сред други археоастрономически обекти по света.

"Те просто не могат да допуснат, че тракийската цивилизация е била в състояние да създаде нещо толкова грандиозно и новаторско, каквото е звездната карта от Сборяново - уникален феномен без аналог в целия свят", категоричен е Стефанов.

5 / 13

Четвъртък, 03 Юли 2014г. 00:00ч.

Според историкът най-голямата загадка е как архитектът, маркирал местата на повече от 250-те могили, е направил така, че замисълът му да се изпълнява цели три столетия. В момента Йордан Стефанов, който е председател на археологическото сдружение „Хелис", търси средства за закупуването на модерен геодезически комбайн. С негова помощ с много голяма точност ще бъдат измерени разстоянията между отделните могили и щe бъде избегнато отклонението, което се получава при измерване от въздуха. Така хипотезата му ще бъде доказана веднъж завинаги и звездната карта от Сборяново ще се превърне в археологическата сензация на годината, привличайки тълпи от туристи в Лудогорието.

Загадъчният камък от свещарската гробница

ХИПОТЕЗАТА за Сборяново като гигантски архео-астрономически комплекс се потвърждава и от т.нар. „Загадъчен камък" от преддверието на централната камера на Царската гробница в Свещари.

Върху лицевата страна на камъка има издълбана полусферична линия, две прави линии и няколко точкообразни вдлъбнатини. Мнозина учени, в това число и археолози не обръщат внимание на тези детайли и решават, че добре обработената скала е поставена на входа за сядане.

Астрономът проф. д-р Владимир Дерменджиев от Астрономическата обсерватория към БАН има съвсем друга, сензационна хипотеза. Ученият доказва, че резките по повърхността на „Загадъчния камък" всъщност е закодирана археологическа информация отпреди хиляди години.

Проф. д-р Дерменджиев посещава Царската гробница и след като се запознава с изображенията по „Загадъчния камък", е категоричен, че те са дело на човешка ръка, а не на ерозия, каквато не би могло да има в гробницата.

Ученият налага каменните резки от камъка върху карта на звездното небе и установява, че дебелата непрекъсната линия е линията на изместването на небесния полюс във времето. На нея са отбелязани съответните епохи през интервал едно хилядолетие. Трите дупки съвпадат съответно със звездата Тубан от съзвездието Змей и Кохаб и у от съзвездието Малка мечка.

Геодезистът инж. Петър Вълев от Националния археологически институт, който прави цялостно

6 / 13

Четвъртък, 03 Юли 2014г. 00:00ч.

Плевен», съобщава в брой от 2009 г. седмичникът "BG Север".

Според Гергов "... находката, изобразяваща къс от звездното небе, е уникална за България. Новият оригинален археологически експонат представлява глинена плочка с размери 15 на 13 сантиметра и вероятно е част от доста по-голяма "звездна карта".

«Откритието е направено в местността "Стражица" край село Лепицал», уточнява Гергов пред изданието.

Лепица е село в Северна България. То се намира на 9 км от гр. Червен бряг, Област Плевен.

Има 3 надгробни могили в местността "Стражица", както праисторическо и антично селище в местността "Кленовит "

Находката потвърдила миналогодишна хипотеза на доц. Алексей Стоев, че прототраките, които

се проявявали и като астрономи, имали древна обсерватория по тези места, твърди Гергов. Според него хълмът, на който са правени разкопките, бил "... много подходящ за наблюдение на звездите. Предстои глиненото парче да бъде проучено и да стане ясно кое съзвездие изобразява и по кое време на годината", пояснява неговият откривател пред вестника.

Д-р инж. Никола Тодоров, доцент

8 / 13

От "Тайните подземия на Б-я" - 3-та част на Милан Миланов

-"Всеславната могила" е комплексът Сборяново. съграден е от хан Омуртаг през 85 г. и е точно копие на съзвездието Орион, като основната сграда е проекция на Сириус.

...

- Подземията под "всеславна могила" са огромни библиотеки, съхраняващи карти на космически обекни, звездни системи, слънчеви системи... Някои от тези слънчеви системи са идентични с житните кръгове, които се откриват на различни места по земята. Звездните карти са правени от извънземни цивилизации и се съхраняват в тези библиотеки, за да бъдат открити след време от нас, земните жители, и с помощта на придружаващите ги писмени бележки да бъдат разгадани и разбрани. В библиотеката има много дискове, на които са записани "беседи" на различни теми от Нселенската висша философия.

...

- Пирамидалният комплекс в Сборяново е изграден от Омуртаг с помощта на духовни учители и водачи от 2-та раса на цивилизацията на Сириус. Използвани са знанията на Висшия разум, за да се пресъздадат взаимовръзките и хармонията във Вселената, които са следствие на Висшата вселенска мъдрост.

- Какво представляват тракийските надгробни могили тук, в комплекса Сборяново?

- Специално изработени могили. В тях няма погребения. Създадени са като хранилища за кристали с форма на пирамиди, сфери и кълба с различни по дължина и дебелина лъчи. Тези кристали са разположени на групи в определени конфигурации. Всяка група е разположена на отделна площадка и е свързана с лазерен генератор, чрез който се осъществява обмена и реакцията между различните вълнови параметри на кристалите и след балансиране и ускоряване на импулсите, с помощта на модулатор, разположен в основата на генератора, лъчите се насочват към планета от Галактиката.

- Могилите и кристалните групи са свързани с центъра под земята чрез върновосветлинни връзки, изграждани с помощта на микродеадрични зонални клетки, на принципа на ултравиолетовите лъчения в спектъра...

- Съобщавам ти данни, които ми се диктуват. На мен също не са ми много понятни... Но ти ще запаметиш казаното, за да го напишеш. Дейността на тези централи от кристали продължава и сега. Сведенията, които изпращат и получават са свързани с придвижванията на космическите обекти със статут на самостоятелни, необвързани в група или система тела. Чрез тази информация се предвиждат и се предотвратяват евентуални сблъсъци или нарушения в енергийно-полевите структури на Космоса.

- Само ще попитам, защо тъкмо по времето на хан Омуртаг са строени могилите?

- Защото тогава във Вселената е настъпил нов цикъл на взаимовръзки и Галактиката, като част от Вселената, е била участник в тези промени, които са налагали изграждането на такива центрове за проследяване на движението на необвързаните космически тела. Такива центрове в Галактиката има ощ 2, разположени в противоположни и отдалечени посоки.

- А звездната карта? Какво представлява комплексът Сборяново?

- Тя е направена като макет на новото разположение на космическите тела след настъпването на новия цикъл на взаимовръзки във Вселената и, следователно и в Галактиката. Същата карта е проектирана огледално в противоположния грай на Галактиката, като в нея има очертания и на паралелните светове и взаимовръзки.

- Ще попитам и за "Загадъчния камък", открит в преддверието на централната гробна камера на Царската гробница в Свещари?

- Правилно бълг. астроном проф. Вл. Дерменджиев прогнозира, че "Загадъчния камък" крие древна астрономическа информация.

...

- В камъка са закодирани местоположенията, траекториите и взаимовръзките на космическите тела, преди настъпването на новия цикъл във Вселената.

Благодарих, сега българските учени смело могат да потвърдят хипотезата на историка Йордан Стефанов с направените добавки.

Ще подкрепя твърденията на Учителя, че комплексът Сборяново представлява “звездна карта” с още едно доказателство. Археологът Венцислав Гергов при разкопки в местността “Стражица” край село Лепица намира част от глинена плочка с размери 15 на 13 сантиметра. Находката изобразява къс от звездното небе и е уникална за България.

“Тракийските светилища, разположени в Долината на тракийските царе, са били древни обсерватории”, – твърди астрономът д-р Алексей Стоев.

Картотекираните могили в Казанлъшката долина показват, че всяко едно светилище има различна архитектура. Първоначално светилището е създадено и ползвано за храм, а след смъртта на владетеля се превръща в негова гробница.

Установено е, че светилищата са изградени с удивителна точност и ориентация към Слънцето – Тангра, върховния бог на траките. В подмогилните им съоръжения са открити знаци, показващи настъпването на лятното и зимното слънцестоене, а също есенното и пролетното равноденствие.

Тези открития доказват, че културата на траките, както и на другите древни цивилизации е била ориентирана спрямо звездното небе. Според древногръцки хронисти тракийските владетели са познавали 500 звезди и са знаели имената им, чиито общ брой на небето е 6500. Античните хронисти свидетелстват, че траките са преподавали астрономия и на гръцките царе.

9 / 13

Четвъртък, 03 Юли 2014г. 00:00ч.

Сигурно си задавате въпроса, защо не споменавам нищо за подземието и робота? Ще ви отговоря – не защото не искам, а нямам достъп. Времето, през което можех да посещавам лабиринта и общувам със Север, изтече. Трябва да настъпи нова звездна конфигурация, при която ще имам отново възможност да вляза вътре.

Седнахме на нашата пейка, опряла рамо на вековния дъб, и разказах на Учителя за звездната карта на траките. Изслуша ме, както винаги внимателно, и каза:

- Време бе да достигнеш до това заключение. Първоначалното разкритие, което направи за “Демир баба теке” явно не задоволи подсъзнанието ти. То е продължило да работи, да търси отговора за истинността на строежа, защото е знаело, че има друга истината. Истина, която е закодирана дълбоко в него и е чакала мига на проявление. Проявлението се е получило, когато душата ти, те е насочила да прочетеш хипотезата на Й. Стефанов.

- И каква е тази истина, Учителю? Говори се, че тук е била столицата на гетите.

- Тук никога не се е намирала столицата на гетите.

- Има останки от дебели четириметрови стени с височина осем метра. Учените смятат, че са от крепостни стени.

- И ти, ако бе археолог, щеше да направиш това заключение – отвърна Учителят. – Оградните стени са служели да предпазват комплекса от сгради, обслужващи космодрум с летателни апарати...

- Тогава истината е съвсем друга. Всеславната могила...

- Всеславната могила е комплексът Сборяново, Ученико.

Съграден е от хан Омуртаг през 825 година и е точно копие на съзвездието Орион,

като основната сграда е проекция на Сириус.

Чух много добре какво каза Учителят. В миг думите му зазвучаха нереални, умът ми не искаше да ги възприеме, а дълбоко в себе си знаех, че казаното от него е винаги истина.

- По невероятен начин – продължи той, – с помощта на висши учители, хан Омуртаг е пресъздал взаимовръзките в Космоса. Той е бил посветен. Дошъл на земята да изпълни възложената му мисия...

Едва сега започнах да проумявам истината. Истината за строежа на космически център през 825 година...

- Подземията под ”всеславна могила” са огромни библиотеки, съхраняващи карти на различни космически обекти, звездни системи, слънчеви системи... Някои от тези слънчеви системи са идентични с житните кръгове, които се откриват на различни места по земята. Тези звездни карти са правени от различни извънземни цивилизации и се съхраняват в тези библиотеки, за да бъдат открити след време от нас, земните жители и с помощта на придружаващите ги писмени бележки да бъдат разгадани и разбрани.

Тук има много дискове, на които са записани “беседи” на различни теми от Вселенската висша философия.

Слушах внимателно думите на Учителя и запаметявах всяка подробност. Знаех, че това ще бъде още един дар за нашите учени.

- Пирамидалният комплекс в Сборяново е изграден от Омуртаг с помощта на духовни учители и водачи от втората раса на цивилизацията на Сириус – уточни той.- Използвани са знанията на Висшия разум, за да се пресъздадат взаимовръзките и хармонията във Вселената, които са следствие на Висшата вселенска мъдрост.

- Учителю, какво всъщност представляват тракийските надгробни могили тук в комплекса Сборяново?

- Специално изработени могили. В тях няма погребения. Създадени са като хранилища за кристали с форма на пирамиди, сфери и кълба с различни по дължина и дебелина лъчи. Тези кристали са разположени на групи в различни конфигурации. Всяка група е на отделна площадка и е свързана с лазерен генератор, чрез който се осъществяват обменът и реакцията между различните вълнови параметри на кристалите и след балансиране, и ускоряване на импулсите, с помощта на модулатор, разположен в основата на генератора, лъчите се насочват към съответната планета от галактиката.

Твърде сложни пояснения.

До тук добре запомних казаното, дано Господи, запаметя и по-сложните разяснения..

- Могилите и кристалните групи – продължи Учителят, – са свързани с центъра под земята чрез вълново-светлинни връзки, изграждани с помощта на микродеадрични зонални клетки, на принципа на ултравиолетовите лъчения в спектъра...

10 / 13

Четвъртък, 03 Юли 2014г. 00:00ч.

Замлъкна, погледна ме, проумяващ затруднението ми със запаметяването на техническите данни и продължи:

- Съобщавам ти данни, които ми се диктуват.

На мен също не са ми много понятни... Но ти ще запаметиш казаното, за да го напишеш. – И продължи да обяснява: – Дейността на тези централи от кристали продължава и сега. Сведенията, които изпращат и получават, са свързани с придвижванията на космическите обекти със статут на самостоятелни, необвързани в група или система тела. Чрез тази информация се предвиждат и се предотвратяват евентуални сблъсъци или нарушения в енергийно-полевите структури на Космоса.

- Само ще попитам, защо тъкмо по времето на хан Омуртаг са строени могилите?

- Защото тогава във Вселената е настъпил нов цикъл на взаимовръзки и галактиката, като част от Вселената, е била участник в тези промени, които са налагали изграждането на такива центрове за проследяване на движението на необвързаните космически тела. Такива центрове в галактиката има още два, разположени в противоположни и отдалечени от вас посоки.

Археологът Венцислав Гергов при разкопки в местността "Стражица" край село Лепица, намира част от глинена плочка с размери 15 на 13 см. Находката изобразява къс от звездното небе и е уникална за България.

"Тракийските светилища, разположени в Долината на тракийските царе, са били древни обсерватории" - твърди астрономът д-р Алексей Стоев.

В последната книга на Йордан Стефанов се разкрива загадката на "Загадъчния камък" в предверието на могилата. Според астрономът, направил първоначални изследвания, върху камъкът е отбелязана точната дата, когато Полярната звезда става полярна. Това се слува някъде около 9 000 години п.н.е.

Справка:

Сборяново е историко-археологически резерват, който се намира в Североизточна България, на 10 км от град Исперих, близо до село Свещари. В резервата се включват над 140 археологически и културни паметници — древни селища, светилища и некрополи на траки-езичници, българи-християни и хетеродоксни мюсюлмани, някои от които функционират и до наши дни. Най-значимите от тях са:

* Останките от древния тракийски град Хелис;

* Тракийското светилище на "Камен рид";

* Свещарската царска гробница, обявена от ЮНЕСКО за обект на световното културно-историческо наследство;

* Мюсюлманското светилище Демир баба теке, почитано много от алевиите;

* Историческият музей в град Исперих.

Намира се под No49 в списъка на Стоте национални туристически обекта на Българския туристически съюз.

Статията е предназначена единствено www.ydara.com

M.Boyo

11 / 13

2013-10-16 13:59:44

Гетите и Орион

Учените отдавна са разкрили, че 12-те могили върху платото в археологическия резерват Сборяново повтарят разположението на звездите от съзвездието Орион. Според проф. Диана Гергова племето на гетите, останките на чиято култура намираме днес в района на свещарската гробница, са вярвали, че душата на човек е неразривно свързана с Космоса.

Всичко в могилите на гетите показва, че за тях няма смърт. Всичко е движение напред и това не е базирано на някакво суеверие, а на изключително високо знание какво се случва с човека след смъртта. Вярата в безсмъртието на душата е била обоснована на нивото на актуалните за времето им познания, каза проф. Гергова при второто си гостуване във "Въпрос на гледна точка" по NEWS7.

Именно заради вярването, че душата се слива с Космоса и позновайки хармонията на Космоса, царският некропол в Свещари е проектиран като групи могили, които отговарят на отделни съзвездия. Интересно е, че при тях се наблюдават разлики в начина на трупополагане, разкри тя.

Внимание заслужава е идно от последните открития в Свещари – зъб, обвит със златна коронка. Подобно нещо археолозите намират за първи път по тракийските земи и това показва, че в IV-III в. пр. Хр. по тракийските земи е имало медицина и зъболечение.

Гетите са народ, който е бил устремен към познанието и познанието е било цел за поддържане на високо интелектуално ниво, обобщи проф. Гергова.

{backbutton}