02.08.2016 19:01 - ЕС одобри използването на ГМО соя на Monsanto за храна на хора и животни http://illuminatibg.blogspot.bg

Последна промяна: 02.08.2016 19:12

ЕС одобри използването на ГМО соя на Monsanto за храна на хора и животни
август 01, 2016

image
Ако имате проблеми със стомаха или стомашно-чревни проблеми, ново проучване, водено от д-р Джуди Карман може да обясни защо: прасета, хранени с генномодифицирана соя и царевица показват 267 процента увеличение на тежко възпаление на стомаха, в сравнение с тези хранени без ГМО. При мъжките разликата е още по-силно изразена: 400% увеличение. (За протокола, повечето деца с аутизъм са момчета, и почти всички от тях са тежко възпаление на червата.)   Изследването е проведено върху 168 малки прасета в среда на автентична ферма и се изпълняват в рамките на 23-седмичен период от осем изследователи в Австралия и САЩ. Водещият изследовател д-р Джуди Карман, е от Института за Изследвания на Здравето и Околната Среда в Кенсингтон Парк, Австралия. Проучването вече е публикувано в Списание по Органични Системи, рецензирано научно списание.   Изследването е първото, което показва това, което изглежда е в пряка връзка между поглъщането на ГМО фуражи и измерими щети на стомасите на тези животни. Тестовете също показват необичайно високо маточно тегло на животните, хранени с ГМО диети, пораждащо допълнителни въпроси относно възможността за ГМО храните да причиняват щети на репродуктивните органи.   Привържениците на корпоративно-доминираната наука за ГМО растенията бързо атакуват проучването, обявявайки, че те мислят, че няма доказателства, свързващи ГМО с биологично нараняване на животни по какъвто и да е начин. И са решени да продължат да вярват в това, дори ако това означава селективно игнориране на все по-дълбока и неоспорима вълна от научни изследвания, които многократно показват ГМО-тата да бъдат свързани с тежко органно увреждане, тумори, рак и преждевременна смърт.
  „Странични ефекти … токсични ефекти … ясни доказателства“
image Водещият автор на изследването д-р Джуди Карман заявява, „Открихме тези нежелани ефекти при храненето на животните смес от култури, съдържащи три генетично модифицирани гени и ГМ протеини, които се произвеждат от тези гени. Въпреки това няма никакви регулаторни органи на храните никъде по света, изискващи оценка по безопасност на възможните токсични ефекти на смесите. Резултатите ни предоставят ясни доказателства, че регулаторните органи трябва да преценят безопасността на генетично модифицираните култури, съдържащи смеси от генетично модифицирани гени, независимо от това дали тези гени могат да възникнат в едно ГМ растение или в смес от генетично модифицирани растения, ядени в едно и също хранене, дори ако регулаторите вече са оценили генетично модифицираните растения, съдържащи единични ГМ гени в сместа.“    Следващата снимка показва вътрешностите на прасе, хранено с не-ГМО диета срещу вътрешностите на прасе, хранено с ГМО диета. Както се вижда от снимката, прасето, хранено с ГМО диета, претърпява тежко възпаление на стомаха:     Още повече доказателства, че ГМО уврежда бозайниците
Изследването добавя тежест на научните доказателства от други проучвания, които показват, че плъхове, хранени с диета на ГМО, получават ужасяващи ракови тумори и страдат от преждевременна смърт.
image   Научно изследване, публикувано миналата година заключи, че яденето на генетично модифицирана царевица (ГМ царевица) и консумирането на остатъчни нива от хербицида Roundup на Monsanto е свързано с развитие на шокиращо големи тумори при плъхове, широко разпространено увреждане на органите и преждевременна смърт.   Това проучване също бе критикувано от корпоративните поддържаници на ГМО, които твърдяха, че учените не трябва да показват снимки на плъхове с големи ракови тумори, причинени от ГМО, защото снимките плашат потребителите и ги карат да се страхуват от ГМО.     Ето някои от снимките, които те не искат да видите, взети направо от публичното обявяване на проучването:   Това проучване също така открива, че плъхове, хранени с ГМ царевица страдат от тежко бъбречно увреждане, както и шокиращо висок процент на преждевременна смърт.   Защо тези проучвания не бяха направени преди да се пуснат ГМО храните в световните доставки?   ГМО биотехнологичната индустрия беше в състояние да избяга всяко едно смислено регулиране на ГМО-тата в САЩ с (абсурдното) твърдение, че ГМО не са съществено по-различни от не-генно модифицираните култури. „Те всички са еднакви!“ ни казаха. И Министерството на Земеделието на САЩ  (USDA) го приема.   Как тогава Монсанто успява да патентова ГМ царевицата си? Не би трябвало да можете да патентовате нещо, освен ако не е уникално различно. Така че, самият факт, че Монсанто е придобил патентите на своите генетично модифицирани сортове култури, е доказателство, че самата компания вярва, че семената й са различни.   А какво е различното в ГМ царевица на Монсанто? Тя произвежда смъртоносен инсектицид, растящ във всяко зърно. Този инсектицид, разбира се, е това, което убива насекомите, които се опитват да се хранят с културата. И как убива тези насекоми? Фатално уврежда техните храносмилателни системи. Същият инсектицид остава вътре в царевицата дори след като културата се превръща в храна за животни … царевичен снакс … или царевични зърнени закуски.   image   ГМО са негодни за консумация от човека   Това проучване за стомашните възпаления на прасетата изведнъж осигурява още по-достоверни доказателства, че ГМО са негодни за консумация от човека и може би причиняват тежки увреждания на храносмилателната система на хората и бозайниците.   Естествено, ГМО индустрията и нейните платени онлайн тролове, „учени“ и мултимилионната PR машина ще се опита да атакува грубо това изследване от всеки ъгъл. Те абсолютно мразят, когато истинската наука поставя под въпрос техните отровни, смъртоносни семена и генетично замърсяване.   Ето защо няма да прочетете тази новина никъде в традиционните медии – същите медии, които напълно се дискредитираха преди няколко седмици, когато се престориха, че изключително успешният глобален Марш срещу Монсанто дори не се е състоял.     Проучване разкрива, че ГМО соята убива бебета плъхове само за три седмици
Най-добрата храна, която можете да купите от щандове на магазините, е храната, която ИМА някои дупки и наяждания от насекоми. Това доказва, че тя е годна за консумация. Последни документални филми показват цели полета с генетично модифицирана царевица, която изглежда като пластмаса, без да се вижда насекомо или птица наоколо, нито пеперуда, комар или муха, но защо? Знаете ли, че диета, съдържаща генетично модифицирана (ГМ) соя и царевица, давана за храна на плъхове в продължение само на 90 дни, причинява широк обхват от токсични ефекти, включително увреждане на ДНК, промени в кръвта, както и увреждане на черния дроб и бъбреците? Ако консумирате ГМО редовно, червата ви всъщност създават пестициди. Вие консумирате гените на организми, които унищожават храносмилателния тракт на бръмбари и червеи.   В момента около 250 милиона американци са морски свинчета за случващия се ОГРОМЕН ГМО експеримент. Америка е една голяма лаборатория и ГМО храните са зловещата променлива с нетествани резултати за хората. Това е дългосрочен, страшен тест, на който са подложени най-малко 80% от американците, дали доброволно или не, всеки ден. Въпреки това, е важно да се отбележи, че изследвания разкриват увреждане на черния дроб при лабораторни плъхове само след 30 дни и половината бебетата са умрели само за три седмици! Възможно ли е да ядете ГМ царевица и ГМ соя всеки ден? Как ще се чувствате следващия месец? Ами вашите деца? Има изследване, с което трябва да сте наясно, и то е от МНОГО подробно проучване, направено през 2014 г..   Също така, според отделно публикувано проучване от същия екип от изследователи, генетично модифицираните храни също могат да имат способността да „активират отново латентни вируси, създават нови вируси, както и да причиняват рак, чрез причиняване на свръх-експресия на нормални гени.“ Те описват тялото, поглъщащо фрагменти от CaMV-35S „промотор“, използван в много ГМ култури. Той се появява „включен“ в кръвта, черния дроб и мозъка на тъкани от експерименталните плъхове.     Хронична токсичност от хоризонтален трансфер на ГМО ген
  Биологичното въздействие и пряката опасност от прехвърляне на ГМО гени в хората и техните тъкани е тема на голямо безпокойство. Отрицателното въздействие на генетично модифицираните (ГМ) храни Е БИЛО оценявано. Чернодробните клетки при животните показват отклонения и увеличени съотношения на ДНК фрагментация. Какво означава това с по прости думи? – Че ако сте животно, както са плъховете и хората, тогава вашите клетки също мутират, отслабват, и скоро ще започнат да се множат неконтролируемо, тъй като механизмът, който управлява нормално възпроизводство е развален или мутирал. Някои от вашите клетки ще изпитат програмирана клетъчна смърт. Това подпомага раковите клетки да поемат контрол върху даден орган или някоя вече увредена област на тялото, включително и мозъка. Този рак, който може би „преживявате“ може да дойде от биохимични промени, които създават рискове за здравето, свързани с поглъщането на ГМ компоненти.   Тази нова „биотехнологична“ ракова храна без насекоми, не е никакъв вид храна. Ако ви дава болести, не може да се счита за храна. Точка по въпроса. Като хора, наша работа е да защитим Майката Природа, без да променяме гените на това, което всички ние консумираме. Ние сме единствените животни, които са в състояние да променят гените в лаборатории. image Изумителни открития показват смъртни случаи на бебета плъхове за 30 дни   Плъхове, които са получавали определени ГМ зеленчуци са открити, че имат смъртоносни количества токсичност в бъбреците, черния дроб, тестисите, спермата, кръвта и ДНК. Изследванията са свързали ГМ храната със стерилитет и детска смъртност. Ензимите, устойчиви на известния хербицид „глифозат“, са открити в кръвта на плъховете. Това са хромозомни аберации. Почти всеки орган, наблюдаван по време изследванията, показва увреждане на ДНК от ГМ соевата диета. Соята и царевицата са две от най-често отглежданите генетично модифицирани култури, защото са пълнежи в хиляди популярни хранителни продукти. Като разхождащ се лабораторен плъх, който консумира ГМ „храни“ редовно, изпитвате ли уртикария, сърбеж или люспеста или суха кожа редовно? Изпитвате ли астма и хронично хриптене, като след всяко голямо ядене или когато се опитате да бягате или тренирате? Изпитвате ли болки в корема, изтръпване в устата и гадене от това, което мислете, че е хубава храна в хубав ресторант? Може би правите екскурзии до бара за храна без насекоми. Нали знаете, че повечето от рапицата е ГМО.   Внимание, родители: забележете, че по-горните изследвания също показват, че половината от бебетата, хранени с ГМ соя умират в рамките на три седмици. Разбира се, плъховете са просто животни в лаборатория, но къде „стоим“ ние в момента? Хората искат своята евтина храна, без насекоми, но дали ракът е цената, която си струва да плащат? Така, че все още ли искате храната, която и насекомите няма да ядат? Какво ще кажете за тази „храна“, която дава на лабораторните плъхове ракови тумори с размерите на топки за голф в рамките на три месеца? Не можете да живеете без бъбреците си, така че може да искате да преминете към 100% органична храна, или най-малкото, да избягвате ГМО като чума, защото тя наистина е това.   Шокиращи открития в ново проучване за ГМО: Ужасяващи тумори при плъхове, хранени ГМО царевица, 70% от женските умират преждевременно   Консумирането на генно-модифицирана царевица, както и на следи, останали от химически торове на „Монсанто“ Раундъп, причиняват развитието на ужасни тумори, увреждане на органите, както и преждевременна смърт при плъхове. Това е заключението от шокиращо ново проучване, което изследва дългосрочните ефекти от генетично-модифицирана царевица на Монсанто.   Проучването се счита за „най-задълбочено проучване, публикувано някога относно здравните ефекти от ГМО храни и хербицида Раундъп върху плъхове „. Новини от ужасяващи констатации се разпространяват като горски пожар в интернет, дори с масмедиите, които на пръв поглед са в шок от снимките на плъхове с няколко гротескни тумори … тумори толкова големи, че дори плъховете имали затруднено дишане в някои случаи. ГМО може да се счита новият талидомид (успокоително средство, причиняващо деформация на крайниците на зародиша на бременна жена).   Това е първото по рода си проучване с цел откриване на дългосрочните ефекти от консумирането на ГМО, ръководено е от Жил-Ерик Сералини от Университета на Каен (Gilles-Eric Seralini of the University of Caen). Може би се чудите защо такива проучвания не са били проведени преди ГМО царевицата да е одобрена за широко използване от USDA (Американски Департамент по Агрикултура) и FDA (Асоциацията за храните и лекарствата), но такава е силата на корпоративното лобиране и корпоративната алчност. image   Ето и някои от шокиращите констатации от проучването:
  • До 50% от мъжките и 70% от женските плъхове умират преждевременно.
  • Плъхове, които пият малки количества на Раундъп (на нива законно разрешени във водоснабдяването) имат от 200% до 300% увеличение в големи тумори.
  • Плъхове, хранени с ГМО царевица и следи от Раундъп в нея, получили тежко увреждане на органите, включително увреждане на черния дроб и бъбреците.
  • При проучването тези плъхове са хранени с NK603, сорта „Монсанто“ на ГМО царевица, която се отглежда в цяла Северна Америка и е широко разпространена за храна на животни и хора. Това е същата царевица, която е във вашите царевични зърнени закуски, царевични питки и царевични снаксове и чипсове. Daily Mail публикува няколко реакции от проучването: Френският заместник-председател на Комисията на Европейския парламент за селското стопанство Жозе Бове е известен като яростен противник на ГМО. Той призова за незабавно спиране на отглеждането на ГМО култури в ЕС, както и за спиране на вноса на генно модифицирани култури. „Това проучване показва, че най-накрая сме прави и, че е наложително бързо да се преразгледат всички процедури свързани с ГМО културите“, казва той в изявление. В националните и европейските агенции за сигурност на храните трябва да се извършат нови изследвания, финансирани с публични средства, за да гарантират здравословна храна за европейските потребители“.
  Ето и няколко цитати от изследователите:
  „Това изследване показва необичайно количество тумори, развиващи се рано и по-агресивно – предимно при женските животни. Шокиран съм от изключително негативното влияние върху здравето.“ – Dr Michael Antoniou, молекулярен биолог, Колеж Кингс в Лондон (King’s College London).
  „Може да се очаква, че консумацията на ГМ царевица и торовете Раундъп(Roundup), влиаят сериозно на човешкото здраве.“ – Dr Antoniou.
  „Това е първият път на изпробване за дълъг период хранене и изследване на действието на ГМ царевица или торовете Раундъп(Roundup) или пък комбинация от двете и резултатите са много сериозни. При мъжките плъхове се наблюдават смущения в бъбреците и черния дроб, включително тумори и дори по-обезпокояващо, при женските плъхове, се появяват тумори на млечните жлези на нива, които са много обезпокояващи; над 80 процента от женските плъхове развиват тези тумори до края на изследването.“ – Патрик Холден(Patrick Holden), Директор, Sustainable Food Trust.
  Ученият, открил, че ГМО причиняват тумори у плъхове, защити репутацията си
  Беше ли прав френският професор Жил-Ерик Сералини, когато каза, че при научни експерименти с хранене на плъхове с ГМО продукти, това е предизвикало у тях сериозни здравословни проблеми, включително тумори??? Цялата статия ТУК.   Отговорът на този въпрос започна широко да се обсъжда след първата публикация на изследванията му.   Сега името на проф.  Сералини  се появи отново в новините – този път във връзка с голямата му  победа в резултат на съдебен процес за клевета, което вече е втората победа през последния месец на учения и неговия екип.  Върховният съд в Париж на 25 ноември обвини бившия  председател на Комисията за биомолекулярни  изследвания  на Франция Марк Фалоус във  „фалшификация на документи“ и „използването на фалшификации.“ При това не са публикувани никакви  подробности.  Но според информация от сайта на Сералини, Фалоус е  използвал или копирал подписа на учения без негово съгласие, като се е опитвал да докаже, че  групата от изследователи, водени от Сералини, е  получила неверни   резултати при изследванията си на ГМО продукти на компанията Monsanto, включително генно- модифицирана царевица.  Присъдата на Фалоус се очаква през юни 2016 г.  Това е втората съдебна победа за екипа на професора,  след като спечели съдебно дело на 6 ноември за клевета срещу   френското списание Marianne, публикувало статия, в която изследването на Сералини е  наречено „научна измама“.  Малко хора знаят, че първоначалните заключения на проведеното от Сарилини изследване на ГМО  продукти  бяха скрити от научната общност, в резултат на сериозна PR-атака от Monsanto и цялата биотехнологична промишленост, които дори включиха появата на нов щат в   списание Food and Chemical Toxicology – младши редактор по  биотехнология.  Тази позиция веднага заема бивш служител на Monsanto, който помогнал да се  убеди  редакцията да премахне от  публикацията  резултатите от това проучване.  Сега, две години по-късно, фактите са такива : изследването на Сералини е препубликувано  в друго  научно списание Environmental Science Еrope; той спечели две важни дела срещу тези, които  се опитаха  да унищожат репутацията му; в неотдавнашно писмо с рецензия дори се твърди, че научно-изследователският  екип Сералини, може би е прав, като е съобщил за тумори у  лабораторни плъхове, хранени с ГМО храни.

image
  ПОТВЪРДЕНО: ДНК от ГМО преминава директно в кръвоносната система, понякога на по-високо ниво от реалното човешко ДНК !
Идеята, че ДНК от генетично модифицирани организми (ГМО) се разгражда в храносмилателния тракт и става безвредно е общо твърдение на индустрията, което очевидно е невярно. Едно скорошно изследване, публикувано в научното списание PLOS ONE установява, че големи ДНК фрагменти, извлечени от ГМО храни са напълно способни да предават гените си директно в кръвния поток, разбивайки мита, че трансгенните храни действат на тялото по същия начин като естествените храни.  Комбиниран анализ от четири други независими проучвания, включващи проби на повече от 1000 човека и екип от изследователи от университети в Унгария, Дания и САЩ поглежда към процеса на асимилация на ГМО, тъй като в момента те се консумират по целия свят. Това включва производни на генетично модифицирани култури като например, високофруктозен царевичен сироп (HFCS) от ГМ царевица и соев протеин от ГМ соя, както и месо, получено от животни, хранени с диета, базирана на ГМО.  След разглеждане на данните за това как човешкото тяло обработва тези и други форми на ГМО, екипът открива, че по време на процеса на храносмилането, ДНК от ГМО не се разгражда напълно от тялото. Открито е, че това, което обикновено се разгражда в по-малки съставки, като аминокиселини и нуклеинови киселини, остава цяло. Не само това, но е открито, че тези по-големи ДНК фрагменти, преминават директно в кръвоносната система, понякога на по-високо ниво от реалното човешко ДНК. „Въз основа на анализа от над 1000 човешки проби от четири независими проучвания, ние отчитаме доказателства, че ДНК фрагменти, получени от храни, които са достатъчно големи, за да пренасят цялостни гени, могат да избегнат разграждането, и чрез неизвестен механизъм да влизат в кръвоносната система на човека“, обясняват авторите в абстракт от своето изследване. „В една от кръвните проби относителната концентрация от растително ДНК епо-висока от човешкото ДНК.“

Гените от ГМО се прехвърлят в тънките черва и променят състава на полезните бактерии   Това е поразително откритие, което доказва неверните твърдения, направени от Монсанто и други, че ГМО не са по-различни от немодифицираните храни, като става въпрос за тялото. Монсанто дори твърди на своята страница „Безопасност на храните“ за ГМО, че ДНК-то от ГМО се „усвоява екстензивно“ и „няма никакви опасности“, и двете от които вече са показали, че са лъжи.
Въз основа на този последен анализ за това как хранителните гени се прехвърлят от стомашно-чревния тракт в кръвния поток, сега става ясно, че гените от ГМО преминават цели в кръвния поток. Тяхното присъствие е свързано също със значителни възпалителни състояния, като възпалително заболяване на червата, аденом и колоректален рак.
Също така е установено, че присъствието от трансгенни гени в тънките черва, влияе върху състава на полезните бактерии, които са отговорни за защита на червата срещу чужди нашественици и помагат на организма да абсорбира хранителните вещества от храната. Било е открито, че индивидите с илеостома или перфорации в техните коремни стени в резултат на операция, буквално укриват пълни ДНК последователности от ГМО в техния чревен тракт.
Разбира се, нищо от това не е чак толкова изненадващо, тъй като биологичните активности зад това как се обработват ГМО от човешкото тяло, никога не са били законно проучени. Биотехнологичните компании винаги са твърдели, че ГМО са същите като истинската храна, без никакви доказателства, за да подкрепят това твърдение, а това е достатъчно за правителството да ги задържи на пазара за почти 20 години.
„Една малка мутация в човешкото същество може да определи толкова много, когато преместите ген, един ген, един малък ген от един организъм в друг, може напълно да промени неговия контекст,“ казва Дейвид Сузуки, съосновател на Фондацията Дейвид Сузуки. „Няма начин да се предскаже как ще се държи и какъв ще бъде резултатът.“
image
Единствено проучванията, финансирани от биотехнологията твърдят, че ГМО са безопасни: независими учени предупреждават в противното Общият консенсус относно безопасността на генетично модифицираните организми (ГМО) е, че наистина изобщо няма консенсус, поне не и сред независимите учени, гледащи честно и безпристрастно на въпроса. Рецензирана оценка на кохорта от публикувана литература за ГМО разкрива, че почти всяко проучване, обявяващо ГМО като безопасни, е подкрепено от биотехнологични интереси. Останалите, според изследователи от Университета Ровира и Виргили в Каталония, Испания, които са публикували работата си в списание Environment International, предоставят сериозни проблеми, свързани с ГМО, включително, но и със сигурност не ограничени до затлъстяване, чернодробна недостатъчност, безплодие и рак. Всичко това, въпреки недостига на публикувани дългосрочни токсикологични изследвания с животни или хора, които със сигурност биха разкрили още повече опасности, свързани с ГМО.
Прегледът, оценяващ публикувани изследвания за ГМО през 2000 г. и 2006 г., установява, че повечето изследвания, които твърдят, че ГМ соя и царевица са също толкова безопасни и питателни като естествените култури са били“, проведени от биотехнологични компании, отговорни за комерсиализиране на тези ГМ растения. „Междувременно е открито, че проучванията, които все още пораждат сериозни опасения за ГМО, са били проведени, независимо от биотехнологичната индустрия.   Както с ваксините, извъртащите медиийни машини крещят „наука!“, за да спрат честната дискусия за ГМО Този факт никога не се съобщава в традиционните медии, които войнствено отричат, че съществува някаква легитимна наука, която да противоречи на това, че „ГМО са безопасни!“. Но отново, повечето големи медийни организации, които контролират новините днес, са подкрепени от същите про-ГМО индустрии, финансиращи тези предубедени про-ГМО проучвания, както е видно от техните търговски спонсори.   „Няма … консенсус относно безопасността на ГМ храните“, заявява Тимъти Уайз, Директор на Програмата за изследвания и политика в Института за глобално развитие и околна среда на Университета Туфтс.
„Рецензирано проучване на изследването от рецензирани списания, установява, че около половината от проучванията с хранене на животни, проведени през последните години, откриват причина за безпокойство. Другата половина не откриват това, но както отбелязват изследователите, ‘повечето от тези изследвания са били проведени от биотехнологични компании, отговорни за комерсиализиране на ГМ растения.’“   Крещенето „наука!“, за да се защитава ГМО не работи, когато действителни учени поставят под въпрос безопасността на ГМО Точно както с ваксините, войната срещу тероризма и глобалното затопляне, причинено от човека, ГМО са недосегаеми, когато става въпрос за противоречие на официалната версия. На обществеността е казано да приема само това, което се казва от медиите и държавните власти за всеки от въпросите и да игнорират всичко останало като дива „теория на конспирацията“.
В случая на ваксините и ГМО, официалната версия е, че науката вече е установила, че ваксините са безопасни и ефективни и ГМО са безопасни и ефективни. Точка по въпроса. Няма място за въпроси или независимо разследване, дори ако сте токсиколог, лекар, учен или друг специалист, който работи в тези области и има обширни познания или поглед към науката зад тях.
Има много достоверни гласове, които поставят под съмнение безопасността на ГМО, ето защо фондацията Bill & Melinda Gates наскоро отпусна финансиране от $5,6 милиона на Университета Корнел, за да „деполяризира“ дебата за ГМО храни. Както бе обяснено от Уайз в изданието му „Войната срещу критиците на генномодифицираните храни,“ целта е да се заглуши и унищожи всичката опозиция на ГМО, особено когато идва от информирани и високообразовани учени, които знаят за какво става дума.
„Това, което виждаме е съгласувана кампания за … обявяване на ГМО критиците като антинаучни, като същевременно не предлага сериозна дискусия на научните противоречия, които все още се бушуват,“ пише Уайз. „Консенсусът относно безопасността на ГМ храни е напълно ясен: няма консенсус.“
  Учени срещу ГМО

image
Биотехнологията отдавна се опитва да обрисува критиците на генното инженерство като анти-научни. Полага се голямо усилие, за да се убеди обществеността, че по-голямата част от учените в света подкрепят генното инженерство. В действителност, ГМО са силно критикувани в научната общност.
Тук са професионалните мнения на само няколко от хилядите учени, които критикуват и са скептични по отношение на ГМО.
„Има три неща, които не могат да бъдат скрити за дълго: слънцето, луната и истБиотехнологията отдавна се опитва да обрисува критиците на генното инженерство като анти-научни.ината“ – Буда   Съдят  МОНСАНТО  за  престъпления  срещу човечеството Няколко десетки екологични неправителствени   и правозащитни организации планират да представят пред Международния наказателен съд в Хага доказателства  за съпричастността на водещия производител на пестициди и ГМО, американската компания Монсанто, към престъпления срещу човечеството. Според правозащитниците, от  началото на ХХ век Monsanto е разработила редица токсини, които са причинили непоправими вреди на околната среда и здравето на населението на Земята.
Обвинители ще станат правозащитни НПО и организации за защита правата на потребителите, в които влизат  OCA, IFOAM International Organics, Regeneration International   и още няколко десетки подобни организации.
Еколози и правозащитници смятат, че от основаването си през 1901 г. Monsanto е създала редица опасни токсини, които са причинили непоправими вреди  на човечеството и екологията на  Земята.
Сред тях, според природозащитниците, влизат  полихлориран бифенил, който е устойчив органичен замърсител, който влияе на репродуктивната способност на хората и животните; химикалът  2,4,5 T, който е компонент на дефолианта „Agent Orange“, използван по време на Виетнамската война от  армията на САЩ, и причинява рак при хора и дефекти при раждане; Lasso, забранен за  използване хербицид в Европа; RoundUP, един от най-широко използваните хербициди в света, признат за  канцерогенен от Световната здравна организация на ООН, пише  Infowars.
Като правно основание за формирането на обвиненията ще бъдат използвани „Принципи за ръководене на  бизнеса по отношение на правата на човека“, приет от ООН през 2011 година. Комисията на Международния наказателен съд в Хага ще трябва да  оцени степента на наказателна отговорност на Monsanto за вреди на  околната среда и човечеството.

Прочетен: 19705327