



Незабавно преустановяване на всички неолиберални експерименти в образованието, и връщане на старото „социалистическо“ училище, предлагат от Коалиция КОЙ. Всъщност, думата „социалистическо“ не е точна, защото този модел на образование е стартиран още от началото на 20 век, и по царско време също е имало ред и дисциплина в училищата. Просто през социализма са постигнати най-големи успехи по тази система, и то затова се нарича „социалистическо“.
Идеите на КОЙ включват премахване на делегираните бюджети, които подчиняват училището на учениците. Следва да е обратното – учениците да са подчинени на училището и да го зачитат. В момента доходите на училището зависят от бройката ученици, и съответно – никой не може да бъде наказан или изключен. Да не говорим за абсурдите с ромското образование, където учениците дори не ходят на училище, но ги водят, че са там, за да прибират държавната субсидия.
В по-малките населени места пък делегираното бюджетиране направо закрива местните училища. А закрие ли се едно училище, се закрива и съответното населено място. Това, между другото, е открито не от нас, а от Великобритания. Която поради опити за икономии, закривала училища из колониите. Така установила, че без училище на някакъв остров, той престава да бъде Британски.


Друг много важен проблем е дисциплината в училищата. Едно време имаше училища, носещи името на Макаренко. Сега той е напълно отречен, а учителите нямат право един шамар на келеш да ударят. Няма никакъв страх, никакво уважение към институцията. Децата си правят каквото си искат, те са взели властта в училищата. По този начин не може да се изпълни основната цел на училището – да възпитава децата. Вместо това, те „превъзпитават“ учителите. Този неолиберален модел, основан върху свръх-права на децата, които не знаят как да ги ползват правилно, води обществото до разруха. Между другото, и на запад е така – тийнейджърите, които виждаме да се напиват в Слънчев бряг, са продукт на тази система. Родителите не могат да ги възпитават, заплашени, че ако удрят шамари, ще им отнемет децата. Учителите не могат, защото ще си загубят работата и ще ги съдят. И накрай кой се оказва, че може? Улицата…
Образованието и възпитанието следва да са консервативна структура. Макаренко е голям учен и педагог, и това, което е препоръчал е единственото правилно. То това всъщност не е Макаренко. Това са 10 хиляди години човешка история. Човек се възпитава с тояга и морков. В последните 30 години либералите „откриха“, че можело и само с морков. Тоягата беше забранена. Резултатите са очаквани.
Коалиция КОЙ обаче няма да остави ситуацията в този и вид… / КП „КОЙ
Западняци разказват защо са избягали от ...
ПОЛИЦИЯ НАХЛУ В САРАИТЕ НА АХМЕД ДОГАН! ...
2. radostinalassa
3. varg1
4. mt46
5. iw69
6. wonder
7. laval
8. kvg55
9. zahariada
10. reporter
11. kunchev
12. getmans1
13. djani
14. leonleonovpom2
2. wonder
3. katan
4. leonleonovpom2
5. ka4ak
6. mt46
7. milena6
8. dobrota
9. ambroziia
10. vidima
2. lamb
3. sarang
4. wrappedinflames
5. hadjito
6. djani
7. savaarhimandrit
8. iva971
9. iw69
10. vesonai