Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.01.2019 19:34 - Панама отнема флага на БАДР. Танкерът-фантом пробва бягство в Одеса но беше върнат в Бургас by Биволъ
Автор: nikikm Категория: Политика   
Прочетен: 719 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Панама отнема флага на БАДР. Танкерът-фантом пробва бягство в Одеса но беше върнат в Бургас by Биволъ януари 14, 2019

Панамската морска администрация още на 27 декември е започнала процедура за отнемане на флага на либийския танкер BADR, отвлечен по време на пиратска акция в Бургаския залив. Това е станало след запитване от българска страна от 24 декември, на което е отговорено, че представените от „Булгаргеомин“ ДЗЗД технически сертификати са фалшификат.

Вчера към 17 ч. българско време танкерът-фантом  вдигна котва и отплава към Одеса, но посред нощ беше върнат след впечатляващ лупинг в открито море, показват сателитни карти публикувани от Maritime.bg.
 

image

Към 23:30 на 14 януари БАДР прави обратен завой показва карта на Maritime.bg



Според навигационната система AIS, в малките часове на нощта на 15 януари БАДР вече е навлязал в териториалните ни води и се движи бавно към рейда в Бургаския залив, от който тръгна на 27 декември. Не остава друго освен да бъде задържан от „Морска администрация“ заради нередовни документи.
 

Благодарим Ви, че четете Биволъ.

Подкрепете нашите разследвания и нашите автори - вземете достъп до нашия архив

За да получите линк към нашия архив от България изпратете SMS с код BIVOL на някой от следните номера: 1851 - (1,20 лв.) 1092 - (2,40лв.), 1094 -(4,80лв.) или на 1096 - (12 лв = 2x6 лв.)

За да получите линк към нашия архив от чужбина изпратете SMS на стойност около 2 евро, натиснете тук
image

Към 5 часа на 15 януари танкерът влезе в Бургаския залив, макар че показва курс към Одеса.


Това е вторият опит на БАДР/БДИН да се измъкне след пиратската акция. Първият поход към Босфора беше осуетен от турските власти и корабът беше върнат от границата. Оттогава той стоеше на котва извън 12 милната териториална зона на България, за да не бъде задържан в разгара на скандала.
 

Поредица от фалшификати


Биволъ разполага с документи, от които става ясно, че за да освободи кораба, „Булгаргеомин“ ДЗЗД е показал изцяло фалшиви документи на „Морска администрация“. Всички сертификати за сигурност, както и временният панамски лиценз за навигация с номер 000265462 са били фалшифицирани.

 

 

 

 



Въпреки, че „Морска Администрация“ е знаела за този факт, оттам продължаваха да твърдят, че са получили потвърждение от панамските власти, че корабът е с редовни документи. Именно „Морска администрация“ е свалила задържането на кораба BADR след недействителната смяна на собствеността и флага и го е оставила да отплава безпрепятствено въпреки колосалната фалшификация. 
 

Аудио 00:00   00:00 Използвайте стрелките Нагоре/Надолу за да увеличите или намалите звука.

 

 

Част от разговора с шефа на ДМА к-н Живко Петров, проведен на 31.12.2018 г., т.е. 4 дни след обявяването на фалшификацията за панамския флаг от техния корабен регистър.


Лицензът с който е издаден панамския флаг е с дата 13-ти декември 2018 г. и е от панамското консулство в Атина. Направеното вътрешно разследване на панамските дипломатически и морски власти обаче констатира, че всички сертификати, с които е заявена смяната на флага и вписване на кораба BADR с ново име BDIN в панамския регистър на търговския флот са фалшиви. 



Поради това е суспендиран и издаденият временен лиценз за международно корабоплаване и е започнала процедура по отмяна притежаването на панамски флаг.

По-рано стана ясно, че морската ипотека, на базата на която са предявени претенции към собствеността на танкера също е фалшификат. Гръцки нотариус е сигнализирал прокуратурата в Атина, че неговият подпис и печат са фалшифицирани. Биволъ разговаря с нотариус Андреадаки и публикува нейното потвърждение още на 31 декември 2018. Българската прокуратура работи по случая с фалшивата ипотека още от юли, стана ясно от думите на окръжния прокурор на Бургас.

До момента от всички български институции единствено прокуратурата показва някаква активност, като повдигна обвинения срещу  ЧСИ Тотко Колев. Той обаче публично обяви, че акцията от 21 декември, по време на която танкерът беше превзет от мутри с помощ от Гранична полиция и „Морска администрация“, не била по негово искане и той дори не се намирал в страната по това време. В същия ден Бургаският окръжен съд излиза с решение, че отказът на ЧСИ Тотко Колев да спре изпълнителното дело за предаване собствеността на танкера на „Булгаргеомин ДЗЗД“ е незаконен, т.е. по силата на предходно съдебно решение Колев е бил длъжен да спре изпълнението. Ето какво се казва директно в съдебното решение, за което Колев не споменава:



Извършените от ЧСИ Т.Колев действия след уведомяването му за постановеното спиране на изпълнението по реда на чл.420 ГПК, което е станало на 8.02.2018г. са незаконосъобразни. Определението за спиране, постановено по ч.гр.д.№8812/17г. на БРС, макар и да не е било влязло в сила /понастоящем същото е обжалвано, като производството е висящо пред БОС/ подлежи на незабавно изпълнение- така изрично чл.277 ГПК. Ето защо настоящият съдебен състав намира, че обжалваните действия на ЧСИ, извършени в периода след постановяването на спирането от съда, а именно- уведомлението до длъжника за насрочването на публична продан, както и действията по извършването ѝ в периода от 10.03.2018г. до 12.03.2018г. /когато е подадена жалбата/ следва да бъдат отменени.Вместо това да стане и BADR да отплава свободно, според окончателно решение на ВКС, българските власти в лицето на „Морска администрация“ и Гранична полиция, заедно с полицаи, облечени като частни мутри превземат кораба с оръжие, бият и насилствено свалят екипажа от борда, като го заменят с украински такъв. 


Освен прокуратурата всички останали власти в лицето на МВР, Морска Администрация, МВнР и Министъра на транспорта в хор твърдяха, че ставало дума за частно-правен спор, а всички действия на институциите били точни и безпроблемни.

Няма и никаква реакция от МВР след изнесените доказателства от Биволъ, че в състава на частната охранителна фирма „Башев секюрити“ са били действащи служители на полицията, изпълняваши ролята на частни охранители в разрез със закона на МВР. Биволъ разкри, че Александър Василев Лонгочев, действащ полицай от СПС-София се е качил на танкера БАДР с униформа на охранител на „Башев Секюрити Тийм“. Той е разпознат от капитана на кораба Абдулла Абдул Джалил като едно от лицата, превзели насилствено танкера на 21 декември миналата година.

Според наши източници Лонгочев не е бил единственият служител на МВР в ролята на мутра по време на пиратската акция, но разследване от Вътрешното министерство и реакция на Министъра за подобно погазване на законите липсва, което определено дава явна индикация за държавно съучастие в престъплението. 

Освен това по данни от регистрите на МВР фирмата „Башев Секюрити Тийм“ не е имала и няма лиценз за охранителна дейност. Предстои да се разбере дали мутрите са имали разрешителни за носене на оръжия.
 

България стана „пиратска държава“ в доклад на американското разузнаване


Междувременно въоръженото завземане на либийския танкер от българските власти в Бургаския залив, влезе в репортите на сайта на Военноморското разузнаване на САЩ именно като … пиратска атака!
 

Сайтът на Военоморското разузнаване на САЩ отрази завземането на BADR като пиратска атака.


Заверените свидетелства и разказите на капитана и екипажа за това какво точно се е случило на 21-ви декември красноречиво говорят за въоръжена атака на държавни служители и мутри, които са били, насилвали и унижавали моряците на борда на BADR.

Целият този безпрецедентен криминален акт се е извършил под ръководството на „Морска администрация“ и Гранична полиция, което категорично прави отговорни съответните министри за безпрецедентното закононарушение и последвалия междудържавен скандал. 

Биволъ призовава прокуратурата да образува и проверка срещу министрите Росен Желязков и Младен Маринов, като отговорни за съдействието и съучастието на подведомствените им институции към осъществяването на тази мафиотска афера.

Свидетелствата и разказите на капитана и екипажа, може да прочетете в български превод, без никаква редакторска намеса тук и тук.




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nikikm
Категория: Политика
Прочетен: 19696233
Постинги: 44649
Коментари: 6160
Гласове: 7174
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031