Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.09.2020 18:10 - Спаси София: Разреждат тролей №5, спират линия 306, общината обслужва частната МТК http://onovini.eu/
Автор: nikikm Категория: Политика   
Прочетен: 109 Коментари: 0 Гласове:
1



Спаси София: Разреждат тролей №5, спират линия 306, общината обслужва частната МТК септември 21, 2020  

image

 От гражданската организация Спаси София реагираха остро на готвеното поредно съкращаване на градския транспорт в София.

  В доклад, внесен в Столичния общински съвет от зам.-кмета по транспорт Кристиан Кръстев и съветниците от ГЕРБ и ВМРО Зафир Зарков и Карлос Контрера, се предвижда сериозно влошаване на транспортното обслужване в редица квартали, но се дават повече пари за частен автобусен превозвач.

 Според градските активисти, предложените промени ще оставят Младост 1 и Младост 2 без почти никакъв наземен транспорт. Тролейбусна линия 5, която е една от най-натоварените и използвани линии, значително се орязва, като интервалите за движение ще бъдат 12 минути в пиков час и до 50 минути след 20 ч. В комбинация с предложеното закриване на линия 306, това ще доведе до драстичен спад на транспортното обслужване в тези два гъсто застроени и активни столични квартали.

 Необяснимо е защо се унищожава работеща линия като тролейбус 5, който е ползван от около 25 000 пътници на ден. Преди няколко години маршрутът му беше удължен, а сега обслужването се намалява наполовина. Закрива се и работеща градска линия 306, което означава, че и довозването до метростанциите се намалява. Освен, че управляващите оставят Младост 2 без транспорт, те предвиждат и унищожаване на транспорта по ул. Йерусалим, което е недопустимо и вредно.” – казва общинският съветник Борис Бонев. 

Заедно с орязването на градски линии с висок пътникопоток, се разкрива нова крайградска линия, която ще бъде дадена на частния превозвач МТК, и така приходите на фирмата ще се увеличат с над 600 000 лв. годишно. 

 

“С какви аргументи се отслабва тролейбус 5 с около 25 000 пътници на ден, а линия 21/22, която превозва само 1200 пътника на ден се засилва двойно?” – питат от организацията.

 От Спаси София казват, че имат обосновано съмнение за лобизъм в полза на частните автобусни превозвачи, от страна на управляващите Столичната община.

 “Не вярвам да е случайност, че за общинския превозвач Столичен автотранспорт все няма пари и получава най-трудните линии, с високи разходи, а частното дружество МТК непрекъснато е фаворизирано. За него винаги има пари за увеличаване приходите, а дружеството е получило едни от най-лесните линии.” – казва Андрей Зографски от Спаси София, експерт в Комисията по транспорт към Общинския съвет. 

Градските активисти алармират и че частната компания МТК вече е закупила автобусите, необходими за новата линия, без да има необходимото за разкриването ѝ разрешение от Столичния общински съвет. 

“Това поражда сериозно съмнение, че някой в Столичната община обещава на частно дружество, че тази промяна ще бъде одобрена, преди да е гласувана в Съвета. Как този превозвач има гаранцията, че промяната ще бъде одобрена, за да си позволи предварително да направи такава сериозна инвестиция? Има ли лобизъм в ущърб на общинския интерес в Столичния общински съвет и защо се закриват линии на общинския превозвач Столичен автотранспорт, а същевременно се разкрива нова за частната МТК? Това са сериозни въпроси, на които очаквам ясни отговори.” – категоричен е общинският съветник Борис Бонев. 

OFFNews потърси за коментар по темата и Столична община. Ще го добавим веднага когато получим такъв.

 Оф нюз




Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nikikm
Категория: Политика
Прочетен: 19826925
Постинги: 45041
Коментари: 6163
Гласове: 7181
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930