Сигнал за грабеж: ГЕРБ и Фандъкова плетат нова далавера в София от admin на 10.11.2020
Управляващите от ГЕРБ и Йорданка Фандъкова плетат нова далавера, като се канят да приемат поредната ощетяваща концесия в столицата, сигнализират активисти от Спаси София, установи репортер на Narod.bg.
Става въпрос за концесията за отдаване на велосипеди под наем в столицата, към която обаче е прикрепено и монтирането на 150 нови рекламни пана в идеалния център на София.
Според Борис Бонев концесията започнала още през 2012 г., е неактуална и не задоволява днешните нужди на града. По думите на независимия общински съветник, системата ще стартира с едва 33 стоянки с общо 400 велосипеда, при това само в идеалния център на София.
Ето целия пост на „Спаси София”
Фандъкова и ГЕРБ са на път да пробутат поредната скандална концесия!
Скрито зад нуждата София най-накрая да получи система за велосипеди под наем, управляващите ще пробутат голяма концесия за нови реклами в идеалния градски център, където билбордовете са ограничени, а цените – високи. Ето част от проблемите на концесията:
Системата обхваща едва 33 велостоянки в идеалния център, като няма предвидени такива в кварталите, което я прави малка и безполезна.
Станциите са пръснати неравномерно и липсват велоалеи, които да създадат единна и безопасна мрежа за използването им.
Стоянките ще са върху тротоарите и пешеходните зони, вместо върху пътното платно или на обособените места за тротинетки.
Системата няма да може да се разширява за цели 8 години, освен с едва 5 нови станции, отново в центъра и то по изключение.
Реклама
Концесионерът няма никакви стимули да насърчава използването на велосипедите, нито пък в договора му има изисквания за постигане на някакви транспортни цели.
Общината е зарязала изграждането на свързана веломрежа дори в центъра. Между повечето стоянки са планирани велоалеи преди 10 години, но нито нещо е направено, нито управляващите имат намерение да направят.
От друга страна, новите рекламни площи са 150 на брой и силно ще влошат визуалното замърсяване в центъра.
Особено потърпевши ще са основни улици, които ще бъдат наводнени с нови реклами – по бул. Витоша +37 рекламни пана, Солунска +30, Васил Левски +59…
Гарантирана огромна печалба за концесионера – над 800 000 евро годишен приход от реклами, докато дължимата такса към Общината е между 50 000 евро през първата и 150 000 през осмата година.
Договорът е направен за реклама, а велосипедите са между другото. В него няма мерки за насърчаване на велосипедното движение и използваемостта, липсват измерими критерии за успешността на системата, а възможност за разширяване на мрежата извън центъра не съществува. Тази концесия няма да реши транспортните проблеми на града, а ще го засипе с нови реклами и ще гарантира огромни печалби за концесионера.
Много по-малки градове от София имат значително по-големи и постоянно разширяващи се системи за наем на велосипеди. За пореден път
Йорданка Фандъкова – Yordanka Fandakova
обрича града ни на застой, само и само за да си направи еднократен и евтин ПР и да пререже поредната лентичка.
Настояваме започнатата през 2012 г. концесия да бъде прекратена като неактуална и незадоволяваща сегашните нужди на София. След преработката ѝ с ясни критерии за насърчаване на велосипедите и план за нейното разширяване към кварталите, тя може да бъде обявена отново. Само така ще се гарантира, че София ще получи устойчива и използваема транспортна система, а не просто още реклами!
#СпасиСофия #ВелосипедиПодНаем #ГрадЗаХората
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. vidima
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata