Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.08.2021 17:30 - Доц. Мангъров: С цялото ми уважение към БЛС, но нека всяка жаба да си знае гьола
Автор: nikikm Категория: Политика   
Прочетен: 129 Коментари: 0 Гласове:
0



Доц. Мангъров: С цялото ми уважение към БЛС, но нека всяка жаба да си знае гьола

27 сеп., 2020 | България | 0 |

image

Вчера Български лекарски съюз, публикува становище, в което остро осъжда поведението на „някои лекари“ . Според съсловната организация подаването на противоречиви сигнали в публичното и медийното пространство, особено от колеги-лекари, е недопустимо. Част от тези сигнали са цитирани и техен автор е доц. Мангъров. Потърсихме го  коментар.

-Доц. Мангъров, Българки лекарски съюз вчера излезе с позиция, която осъжда поведението на някои колеги. Макар че не Ви споменават конкретно, в нея са цитирани ваши изказвания. Вие как ще коментирате това?

Всичко, което съм казал, съм го казал въз основа на професионалните си знания и опит. Аз съм инфекционист, имам диплома по инфекциозни заболявания и по педиатрия, председател съм на една от комисиите, които дават специалност по инфекциозни болести, имам над 30 години опит и затова си позволявам да казвам как стоят нещата. Ако бях хирург, да тогава може би някой би могъл да каже, – „този пък какво разбира“. Затова, с цялото ми уважение към БЛС, нека всяка жаба да си знае гьола.
Ако някой се разболее от инфекциозна болест, ще извикат инфекционист, не корем хирург, епидемиолог или микробиолог.
В началото на пандемията, когато се наложиха всички мерки, беше за да не се препълнят болниците, така казваха. Сега, когато цяло лято хората бяха на море, по плажове, на протести и тн., какво стана, препълниха ли се болниците?

-Защо според вас тази позиция на БЛС идва сега точно сега?

С идването на есента ще се увеличат всички респираторни заболявания. Сега виждам, че се възобновяват брифингите на Националния оперативен щаб, не разбирам защо се прави това, защо е необходимо? В интензивно отделение има 30 човека. През последните месеци отчитаме положителни приблизително между 4 и 6 процента от направени тестове, но никой не казва колко от тези тестове са контролни и потвърждават за втори или трети път вирусът при пациент. Ако отнесем данни на национално ниво, може да се каже, че приблизително толкова е процентът на заразените в страната и какво това? Някой брои ли по същия начин колко хора а се заразили с вируса на хепатит Б. От друга страна починалите, тези няколко човека, които ги съобщават всеки ден, те са част от общата популация и общата смъртност за страната. Никой не знае обаче, колко от обявените починали са починали заради коронавирусната инфекция и колко са починали заради другите им заболявания, но са били положителни и за нея.
Ако вземем например мононуклеозата, до 35 годишна възраст почти няма човек, който да не е срещал Епщайн-Бар вирусът. Значи, ако изследваме всички починали в страната над 95% ще са положителни за антитела и какво от това?

-Виждате ли връзка между позицията на БЛС и възобновяване брифингите на НОЩ?

Има връзка, разбира се. Аз съм специалист по инфекциозни заболявания, тази специалност не ми е дадена от БЛС, а аз съм част от БЛС като такъв лекар. За какво изобщо говорим тогава? С цялото ми уважение към БЛС но….Инфекциозните заболявания са от моята компетенция, затова коментирам, не за да правя напук на някой. Според мен позицията на БЛС не е професионална, а политическа и проправителствена. Прави се опит всичко да започне отначало.

Източник: czpz.org

https://otupor.com/




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nikikm
Категория: Политика
Прочетен: 19792823
Постинги: 44961
Коментари: 6162
Гласове: 7179
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930