Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.08.2022 16:09 - Всички говорят за българския гений на Гугъл Радостин Чолаков
Автор: nikikm Категория: Политика   
Прочетен: 149 Коментари: 0 Гласове:
0



Всички говорят за българския гений на Гугъл Радостин Чолаков 05.08.2022 /
image

Самоук програмист от родопското село Барутин едва 9-годишен създава софтуерни проекти, някои от които - оценени от Гугъл. Разработва платформа, която открива правописни и пунктуационни грешки, разпознава емоциите в текстовете и синтезира реалистичен гласов прочит на български, с което нашенецът си спечели и мястото на най-младия "30 под 30" на "Форбс". Това е Радостин Чолаков, припомня БТВ в "Избрани моменти".

Ето какво разказва младият талант: 

"От малък бях много любопитен към телефони, лаптопи, дори преди още да имам такива. Чудех се например как вас, водещите на предавания, ви дават по телевизията. Майка ми е шивачка, баща ми - дърводелец. Аз от мълък гледах Нешънъл Джиографик и си пишех разни неща, решавах си задачи. Винаги съм имал някакъв вътрешен интерес как работят нещата. 

За пръв път пипах компютър при леля ми - на 7-8 години. Бях и срамежлив и гледах отстрани. Видяха, че се интересувам, и на 9 години ми подариха лаптоп. Създадох си електронни пощи и акаунти и започнах да разучавам какво мога да правя, виждах, че другите играят и аз влизах, виждах игрите и ми беше интересно кой ги е правил, не мога ли и аз и месец след това вече написах в гугъл "как мога да си направя сайт", съответно - направих си блог.

Видях съпруга на леля ми как програмираше, и аз стоях и го наблюдавах. Повика ме, паказа ми как пишат кодовете и ми беше супер интересно. В началото им беше чудно, не разбирах какво правя, когато правех приложение. Дори самите ми родители трудно разбираха какво правя, помислиха, че тайно от тях играя някакви игри. Моите съученици ме гледаха странно. Не вярваха. Започнах да получавам анализи от чужбина.

Няколко пъти спечелих олимпиада по математика, това ми даде тласък. Всичко търсех в интернет - видеа, курсове, вкъщи си разработвах проектчета, приложения, после се записах на конкурси за програмиране. Но се записвах за по-голям клас - ставах лауреат, в 8-ми клас вече бях лауреат на един конкурс на гугъл. Беше за гласово приложение. Маят проект имаше за цел да събера данни и алгоритми на български език. Нямам екип от хора. Търсех всичко сам. Университетски преподаватели ми помагаха при специфични задания..." - разказва откривателят. 
https://petel.bg

***БЪЛГАРИЯ ВСЕ ОЩЕ РАЖДА ТАЛАНТИ,НО БЪЛГАРИ???   Н.М.




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nikikm
Категория: Политика
Прочетен: 19706212
Постинги: 44667
Коментари: 6160
Гласове: 7174
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031