Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.10.2020 12:18 - ОТНОВО ПРОБЛЕМИ С Й
Автор: rustam Категория: Забавление   
Прочетен: 3844 Коментари: 22 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
   Една от най-неприятните и груби грешки на съвременния неграмотен българин е свързана с правилната употреба на Й. Масово се пише като окончание за мн.число на различни съществителни. операциЙ, съдиЙ, галериЙ.

  Друго проявление тази награмотност намираме при употребата на относителните местоимения. За пореден път такава демонстрация на неграмотност демонстрира блогерът леонлеоновпом2. 

image 
 
въпросният блогър така и не може да вдене, че щом е "хора", т.е. множествено число, то и местоимението, което се съгласува следва да бъде коИто.

Подобни груби грешки не са чужди и на неговия блогов съратник лексито. Той пък в един постинг, вече архивиран, беше написал "моЙ стихове"


Тагове:   лакърдии,


Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. milady - Здравей Русти ,де да беше само този проблем
17.10.2020 12:57
аз забелязвам,освен тази грам. грешка
99 9% бъркат и думата воин/ като войн
за мен това са подробности, но все пак дразнят
извинявай, снощи бях екзалтирана с баба зафка2929
и те обърках с марчето от Пескара)
която, пак.издирва Гочиито, Ален Делон

случва се, и с най-добрите )
чудесен уикенд от мен
цитирай
2. radostinalassa - Аз никога не бъркам правописа, както правят някои с математиката
17.10.2020 13:04
Но когато са ми наврели бисквитки пред очите и има модерация задачата става трудна.
цитирай
3. rustam - Въпросната грешка
17.10.2020 13:06
milady написа:

аз забелязвам,освен тази грам. грешка
99 9% бъркат и думата воин/ като войн
за мен това са подробности, но все пак дразнят
извинявай, снощи бях екзалтирана с баба зафка2929
и те обърках с марчето от Пескара)
случва се, и с най-добрите )
чудесен уикенд от мен

е изключително досадна, защото е елементарна, тя издава липса на елементарна грам. култура.

Относно войн/воин има спор, смятат ги за дублети, но все пак пишеш и казваш воЙна, така че войната се води от воЙни
цитирай
4. rustam - Правописът е едно,
17.10.2020 13:07
radostinalassa написа:
Но когато са ми наврели бисквитки пред очите и има модерация задачата става трудна.

граматиката е друго.
И как точно ти пречат бисквитките?
цитирай
5. kaliban3 - Но когато са ми наврели бисквитки ...
17.10.2020 13:22
radostinalassa написа:
Но когато са ми наврели бисквитки пред очите и има модерация задачата става трудна.

Буля, върви да бършеш сополите на Лексито, че ще напуска за пореден път. Не се бави!
цитирай
6. kaliban3 - rustam, видя ли пУета вчера каква ...
17.10.2020 13:26
rustam, видя ли пУета вчера каква феерична истерия спретна. Чак се зачудих да не е пълнолуние :)
акад. проф. д-р Дупедало не може да греши! Това е аксиома. Щом е писал и, значи е И. Точка.
цитирай
7. radostinalassa - Аз и не очаквам да разбереш как ми...
17.10.2020 13:32
пречат бисквитките, но да пускаш разни прости пиклъовци да спамят е тъпо като тебе.
цитирай
8. rustam - Да, да
17.10.2020 13:34
kaliban3 написа:
rustam, видя ли пУета вчера каква феерична истерия спретна. Чак се зачудих да не е пълнолуние :)
акад. проф. д-р Дупедало не може да греши! Това е аксиома. Щом е писал и, значи е И. Точка.


успях да се запозная с някои основни моменти от душевните истерични терзания на лексито. Имаше изумителни неща! Сега вече е решил да си тръгва окончателно, но гадният програмист хейтър му е блокирал настройките!
цитирай
9. petgrig - И?
17.10.2020 13:36
Твърдиш, че това е сериозна грешка, че и цял пост си Й посветил?
Ми ако Иван реши да вади твоите грешки, да не говорим за клеветите ти, с които тук си облял толкова хора? Че то няма да му стигне интернет пространството....
цитирай
10. apostapostoloff - Щом споменеш един от кандидатите за приза
17.10.2020 13:44
"Топ идиот на блогбегето", веднага се довличат и останалите. Ей ги на- и три сладурчета са вече тук:

- д- р Леонкавало Дупедало за Кашкавало

- баба Цеца Мамуля, известна повече с творческия си псевдоним Гадостина

- Лекс Парси- Пръц

Що се отнася до д- р Леонкавало Дупедало за Кашкавало, за него важи с пълна сила написаното от Чехов:

"Всичко знаят и всичко разбират само глупаците."

Дааааа, голям всичколог ни е д-р Леонкавало Дупедало за Кашкавало. Засега той държи палмата на първенството.

До номинацията не остана време. След два месеца ще трябва да провъзгласим победителя за приза...

Наградата му ще бъде грандиозна: ръкуване с Премиера! Аз ще го уредя, защото с Бойко сме служили заедно.
цитирай
11. eva666 - Рустам,не съм напълно съгласна с твоята
17.10.2020 13:59
заключителна констатация отн. й..
сигурно, са допустими т.н.дублетни форми в бълг.граматика..
но, по моя лична преценка,
като академик,доктор на филологическите, и лаически науки )
правилно е, да се изписва воини / в смисъл на подлог
за да не се бърка с мн. число
на съществителното : война/и
Пп
на Лексито, му изпратих един материал за лунната Матрица, и влиянието и върху психическите отклонения на Личността
но,той реши смело )))
да изтрие и трите ми коментара
от тази сутрин
допускам, че има тайни интимни симпатии
към твоята персона
обещавам, няма да ревнувам
аз, не съм му фенка....
цитирай
12. rosiela - Русти,
17.10.2020 14:26
то се отнася само за качествени филолози. Имаш пълно право , но не се надявай да го запомнят на стари години. Ето че и бабодедь изказва съмнение, с което показва собственото си недоумение, демек eva666, дето най- добре разбира от други неща....
цитирай
13. milady - не разбирам барбароса
17.10.2020 14:45
точно, къде съм визирала
нейната,хабилитирана на 50% персона
надали, има нещо по-противно написано, и грамат.вярно от един ужасен битов пълнеж,и куци старомомински римушки...
като симеоновффските мушмули на дядо Й
и жълто =лъскавите павета на Софето
цитирай
14. kaliban3 - "Топ идиот на блогбегето&...
17.10.2020 15:18
apostapostoloff написа:
"Топ идиот на блогбегето", веднага се довличат и останалите. Ей ги на- и три сладурчета са вече тук:

- д- р Леонкавало Дупедало за Кашкавало

- баба Цеца Мамуля, известна повече с творческия си псевдоним Гадостина

- Лекс Парси- Пръц

Що се отнася до д- р Леонкавало Дупедало за Кашкавало, за него важи с пълна сила написаното от Чехов:

"Всичко знаят и всичко разбират само глупаците."

Дааааа, голям всичколог ни е д-р Леонкавало Дупедало за Кашкавало. Засега той държи палмата на първенството.

До номинацията не остана време. След два месеца ще трябва да провъзгласим победителя за приза...

Наградата му ще бъде грандиозна: ръкуване с Премиера! Аз ще го уредя, защото с Бойко сме служили заедно.

Лексито вчера дръпна поне с 1000 точки. Ако не напусне до края на 2020, няма кой да го мине.
цитирай
15. apostapostoloff - За мен ще бъде чест да заведа
17.10.2020 15:49
Лекс Парси- Пръц в Министерския съвет и да го представя на Премиера.
цитирай
16. vencivaleri1951 - Рустаме, здравей!
17.10.2020 16:15
Това , което ще напиша по долу, не е защото приемам постинга ти лично. Наясно съм, че правописът ми е укорим и коментарът ми няма за цел да оправдава пропуските ми в
училище.

Имам период в трудовата ми биография в който в направлението което ръководех бе вмъкнат и издателският отдел. Тази кадрова "гимнастика" беше направена защото към мен бяха също така трудът, договорите , планът, международното сътрудничество-тоест хонорарите, планът и по издателската дейност, "обгрижването" финансово на авторите чужденци..., договорите и разходите по печата...
В най добрите години издавахме около 150 заглавия, две списания, бюлетини, каталози... По щат имах 5 редактори, двама или трима коректори, калиграфи, художници...
Нямаш представа , какво правеше" червения молив" в първичния материал. Издавали сме учебници на хабилитирани преподаватели и разработчици-двама днес са академици. С единият съм доста близък и сме говорели на тази тема. " Общо взето знам граматика и правопис, знам пунктуацията, пълен и непълен член, с или със .... Просто не ме интересуват, а и за това са редакторите"
Заради покойният професор Калигоров уволних една от редакторите защото публично се подиграваше на правописа му , а той беше сериозен учен в специалността си/австрийски възпитаник/ , а хоби му бе историята. Има не лоши исторически романи.
В Ленинградското ми следване в уроците по руски език и литература в програмата влизаше и посещение на музеи на големи руски автори. Няма да споменавам по понятни причини имена, но коректурите на някои от тях бяха "нашарени" от редакторите.

Мисля, че както на някои е дадено да рисуват, пеят, смятат, на други им се отдават езици, граматика и т н...
Ще завърша със следното:

" Да хвърли пръв камък, този който не е грешен"
цитирай
17. rustam - vencivaleri1951,
17.10.2020 16:46
правилно си уволнил редакторката. Тя се е цанила на тази работа, длъжна е да съблюдава корпоративната дисциплина. Само че аз не съм на зпалата при теб, нито при блога, нито при когото и да е в неговата среда. Затова мога да казвам истинта.

Има нещо порочно в твоята логика, не ми се занимава подробно да проследя нишката, но ще ти дам един абсурд, до който води в крайна сметка тя. Щом според теб с "правописа" трябва да се занимават само редакторите, дай тогава книжовен език в училище да учат само тези, които ще работятя като редактори. пък ти ако искаш вземи и издавай някой неграмотен циганин от Столипиново, редакторите да му мислят.

Ключовата дума в евангелския разказ е "камък". Да казваш истината, да наричаш нещата със собствените им имена, не означава да хвърляш "камък", тоест да убиваш.
цитирай
18. vencivaleri1951 - Рустаме ,
17.10.2020 17:56
аз разсъждавам в случая. Казвам своето мнение. Знам за пропуските и знам причините. Изказът ми , както и коментарите ми са все пак далеч от тези в Столипиново. Ти си преподавател в училище до колкото знам, съпругата ми също.
Вие сте длъжни да познавате перфектно езика на който преподавате, защото ще загубите аудиторията си, която знаем, че е много критична.
Аз ако ти представя изписан лист , формат 4 например, ти най вероятно ще намериш няколко грешки - част от незнание , част от невнимание.
Обещавам ти обаче , че ако ти представя лист А4 анализ за инструментариума и продоволствията на дадена финансова къща , ти нищо няма да разбереш. Същото ще се случи и с написаната анамнеза на иначе добрия лекар, но говорещ с диалект и допускаш правописни грешки.
И един интересен случай. Мама имаше курсистка - учител по музика , туркиня. Курсистка в АОНСУ. Дамата била виртуозен цигулар, считали я за надеждно откритие и тръгнали да я развиват-музикално училище, Консерватория...Научила много, но загубила очарованието на виртуозната ,,слухарка,, Или както казваше, научих нотите, забравих да свиря. Тоест стана средностатистически музикант и тръгна да се развива като общественик. Впрочем направи добри неща като такъв.
Бъди здрав!
цитирай
19. apostapostoloff - Венци, защото вие, комунягите, бяхте толкова умни,
17.10.2020 19:33
затова се провалихте с гръм и трясък и се осрахте като свине.

От вас акъл днес никой не ще. Защото всеки разбра азбучната истина:

"Комуняга ли е, не ми го хвали!"
цитирай
20. rustam - Валери,
17.10.2020 19:58
навярно няма да разбера анализа на финансова къща, но все пак аз говоря за елементарни, повтарям елементарни езикови правила и култура. това са базисни неща за интелигентния човек. Това е все едно да искаш да завършиш начално образование без да си минал първи клас. Басните за неграмотни български писатели, художници, артисти и т.н, поне до 1945г, са пълен фейк. Или поне изключения като твоя професор Калигоров.

ПП Междувпрочем не си ме разбрал. Не съм те сравнявал с жител на Столипиново, а просто ти демонстрирах как тезата ти за неграмотни автори и добри редактори може да стигне до абсурд. Освен това, без обиди, ама да ти поверят ресьор "издателска дейност" е пример за делегиране на управление по некомпетентност.
цитирай
21. rustam - Апостоле,
17.10.2020 20:01
забеляза ли как проф.д-р инж. Леонкавало започна сам да си говори. Изпраскал е постинг, а под него сам си е изтърсил 6 коментара. Задава въпроси от чуждо име и сам си отговаря. Пълно куку
цитирай
22. vencivaleri1951 - Не го изках този ресор , ама никак не го исках
18.10.2020 00:35
макар, че бе правилно решение. Себестойността на един учебник общо взето беше колкото тази на два апартамента от 80м2. Взимам пример от строителството понеже преди това бях в този отрасъл. Тоест около 20хил лв. Средно около 8хиляди за автора, -останалото печат, хартия , предпечатна подготовка...Заглавията ти написах , че средно бяха около 150- годишно. Тоест остойностен издателският план беше около 3млн лв годишно. Зад тези сухи цифри стоят десетки хора със своите интереси и претенции. Стояха тонове хартия, хиляди часове набор на текста в печатницата. За да ти стане по ясно. Едно училище по това време в разходната си част харчеше около 300хиляди лв за заплатите и осигуровките на 100ина учители и още 100-150 хиляди за консумативи и дребни ремонти. Тоест от сила половин милион. Тоест разходната част на издателската дейност на института ми се равняваше на разходната част на 6 училища. Това обаче е лесната част-да похарчиш парите. В института тези 3 млн трябваше да се върнат от следдипломното обучение-специализации, магистратури , специализирани курсове...Тоест когато сключваш договор за следдипломно обучение с някое ДСО, министерство и прочие, ти трябва да убедиш клиента , че учебната документация наистина е необходима, макар и да струва около 30%
от курса или специализацията.
Моите уважения към шефа на издателския отдел-хабилитиран филолог, отличен преподавател и преводач, но извън предпечата беше безпомощен.
Нищо лично Русти, но не давай оценки за неща за които не си в час. Последна грижа за института е бил правописът ми. Това което се искаше от мен бе , за началото на курса учебниците да са налице, на печатницата и авторите платено, учебниците да бъдат "похарчени", тоест да се" избият" поне разходите по тях. Повярвай ми, това не е никак лесно. Преди това отделът беше в научно-учебното направление. Нито срокове се спазваха, винаги в преразход и автори и печатари вечно се оплакваха , за недоплатено .

rustam написа:
навярно няма да разбера анализа на финансова къща, но все пак аз говоря за елементарни, повтарям елементарни езикови правила и култура. това са базисни неща за интелигентния човек. Това е все едно да искаш да завършиш начално образование без да си минал първи клас. Басните за неграмотни български писатели, художници, артисти и т.н, поне до 1945г, са пълен фейк. Или поне изключения като твоя професор Калигоров.

ПП Междувпрочем не си ме разбрал. Не съм те сравнявал с жител на Столипиново, а просто ти демонстрирах как тезата ти за неграмотни автори и добри редактори може да стигне до абсурд. Освен това, без обиди, ама да ти поверят ресьор "издателска дейност" е пример за делегиране на управление по некомпетентност.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rustam
Категория: Забавление
Прочетен: 3808984
Постинги: 642
Коментари: 65535
Гласове: 18707
Архив