Постинг
26.03.2020 19:18 -
СВЕЩЕНИ ЖИВОТНИ НА ДРЕВНИТЕ БЪЛГАРИ – НЯМА ТИГРИ, МАЙМУНИ И ДРАКОНИ, ИМА ЛЪВОВЕ, ГРИФОНИ И КЕНТАВРИ Автор: shtaparov
СВЕЩЕНИ ЖИВОТНИ НА ДРЕВНИТЕ БЪЛГАРИ – НЯМА ТИГРИ, МАЙМУНИ И ДРАКОНИ, ИМА ЛЪВОВЕ, ГРИФОНИ И КЕНТАВРИ
Автор: shtaparov
СВЕЩЕНИ ЖИВОТНИ НА ДРЕВНИТЕ БЪЛГАРИ – НЯМА ТИГРИ, МАЙМУНИ И ДРАКОНИ, ИМА ЛЪВОВЕ, ГРИФОНИ И КЕНТАВРИ
Какви свещени животни са имали Българите? Това не може да бъде изяснено от пиянските фантазии на тюрколозите както се правеше досега,а от конкретни изображения на такива животни върху "пра"-Български артефакти и от фолклорно-етнографските данни за нашия народ. В множество артефакти и паметници,оставени от Българите можем да видим черно на бяло кои са техните свещени животни,без да се налага да врачуваме и гадаем така,както правеха Микола, Прицак, Рънсиман, Златарски и Москов или да преписваме обърканите им версии като Петър Добрев и Живко Войников.
Ако почнем да се придържаме строго към това правило бързо ще открием,че в голям брой древно-Български паметници са изобразени митологични животни,а също календарни животни и символи- коне, птици (орли,петли и пр.), змии, кучета, зайци, говеда (бикове,крави?), овце (агнета?), хали (змейове), рисове и пр.
1. Коне и конници върху Български средновековни графити и артефакти
а) в рисунка от църквата Св.София,Охрид:
б) в "пра"-Български амулети:
в) в рисунки върху рогче от Плиска:
2. Орли (респ.соколи),змии и пауни в различни Български паметници
а) графити от Преслав:
б) статуетка от Вознесенка и релефи от Стара Загора:
в) на графит от Преслав виждаме Български рицар- пред него има боец със сокол а зад него- глава на змия и животно,което прилича на прасе но по-вероятно е куче:
г) Змия върху Българска черква в с. Извор Босилеградско:
3. Петли:
а) от Български графит на скала в Карлуково
б) от рисунка в църквата Св.Богородица Перивлепта,Охрид
в) на сграфито керамика от Крумово кале:
г) на златна Българска чаша от Врап:
д) Български фолклорен празник в чест на петела,приеман за символ на келтите и на французите:
4. Кучета:
а) зад Мадарския конник
б) на Български графит от катакомбите в Серес:
в) на сребърна Българска паница от Русия с куче и с още едно животно,което прилича на лъв или рис:
5. Заек
а) орел и заек върху врата на Охридската църква св.Никола Болнички от XIII-XIV в.,запазена в Български музей:
б) на същата врата има и други свещени Български животни,изобразени поединично или в композиция- змии, птици, конници в това число светци; кучета, лъвове, кентавър, заек, риба и пр. (кликни за да увеличиш):
6. Говедо
а) глава на бик от съкровището в Наги сен Миклош:
б) Български кукери с волски и овчи глави:
в) крава под кентавъра (вдясно) на сандъка от Терачина:
7. Овца или агне (долу вдясно),говедо (долу вляво) и двуглав орел в средновековна църква край с.Пещера Пернишко:
8. Митологично животно (хала?) с тяло на рис и глава на вълк върху пръстена на Калоян:
9. Рис върху сграфито керамика от България (по С.Георгиева):
В конкретното изследване това животно е определено като лъв,но това не е вярно понеже:
а) няма характерната лъвска грива
б) кожата му е на петна,каквито няма никой лъв но имат рисовете.
10. Вълк.
а) вълк (горе вдясно) напада животни- сандък от Терачина:
б) има фолклорни празници на Българите в чест на вълка,наречени Вълчи дни:
11. Мишка
а) Мишки в графити от Преслав (долу вдясно):
б) Български фолклорни празници в чест на мишката (кликни за да увеличиш):
12. Прасе. Има малко данни за древно-Български изображения на свиня,някои от които са спорни:
а) графит от Преслав,където животното зад конника може да мине както за куче така и за свиня:
б) на сандъка от Терачина стрелец,грифон и куче нападат глиган (виж вляво):
в) има обаче етнографски и фолклорни данни които удостоверяват,че народът ни почитал свинете и ги принасял в жертва на езическите богове,а после и в чест на Христос:
13. Мечки
а) на графит от Плиска:
б) конник и куче на графит от Преслав преследват животно което,съдейки по опашката и по муцуната може да бъде само мечка:
14. Елени и сърни
а) елен и грифон на съд от съкровищено в Наги сен Миклош:
б) елен,кучета,птици,грифони и други животни от Българския календар върху съд от Чипровската школа,XVI в.:
в) елен на графит от Плиска:
г) елени и сърни от графити в църквата Св.София,Охрид:
15. Лъвове
а) под Мадарския конник (виж снимката към т. 4).
б) на два релефа от Стара Загора:
в) свещени животнти върху сандъка от Терачина- грифон,лъв,орел,змия,овца (долу вляво) и вълк (между грифона и лъва вляво):
г) лъв на сграфито керамика от България (по С.Георгиева):
д) лъвска глава на тухла от Плиска:
16. Грифони
а) на сандъка от Терачина:
б) върху съд от Наги сен Миклош (виж снимката към т. 13).
в) върху златната корона от Преслав:
г) на "пра"-Български токи от Велино и Врап:
д) в Българския "Норовски псалтир",съхраняван в Москва:
17. Кентаври
а) в дърворезба на Българския сандък от Терачина (вдясно):
б) в рисунка от Лондонското четвероевангелие
18. Хали и змейове
а) на рисунка от Мурфатлар са изобразени митологични животни които може да минат за дракони,но по-скоро са змейове,земни червеи или морски кончета:
Няма нито един древен Български артефакт,в който да са изобразени каквито и да било тигри,маймуни и дракони (крокодили)! Няма и Български фолклорни празници,свързани с тях- никаква следа от "присъствие" на такива животни в народната култура на дедите ни. Единственото изображение,което се приема за "маймуна" в България е от "Къщата с маймунката" в Търново. Тази скулптура обаче поражда два тежки проблема,за които никой не си дава сметка:
1. тя не е направена от древни Българи а от възрожденски (т.е. съвременни) майстори,които в средата на XIX в. са виждали маймуни по панаирите на Османската империя.
2. внимателно вглеждане в скулптурата показва,че тя не изобразява никаква маймуна а седнал човек,който символизира стопанина на къщата и нейния ангел пазител:
Доволно голям брой "пра"-Български рисунки и артефакти обаче изобразяват неизвестни за казионната шайка твари от Балканската античност- лъвове, грифони, кентаври, орли и прочее животни,каквито нито един тюрколог не е имал доблестта да "открие" в Българския календар! Тюркската историческа фантастика (ТИФ) още не може да каже какво правят тези лъвове,грифони и кентаври у древните Българи и къде са нейните прословути тигри маймуни и дракони,които тя "открива" в Българския календар!
Присъствието на календарни животни в древно-Български артефакти и в народните ни обичаи не е учудващо. Кон, змия, петел, мишка, заек, куче, говедо (вол,бик,крава), прасе, овца или агне е нормално да бъдат открити в тях и това доказва,че календарните животни са част от културата на Българите от древността до днес. Липсата обаче на каквито и да е тигри,маймуни и дракони в древната и съвременна Българска култура говори,че такива животни в Календара определено не е имало! Причината е проста: тигри,маймуни и дракони (крокодили) никога не са живели в земите на древна България и дедите ни не е имало къде да ги видят,за да ги включат в анималистичния си пантеон!
Тук държа да отбележа,че костенурки също няма. А защо костенурки- би попитал някой? Ами по важната причина че каменните костенурки,изготвяни под влияние на Китай са част от народната култура на първите тюрки и се откриват при всяко погребение на тюркски хаган!
Над всяка каменна костенурка бил слаган тюркски надпис,извисен като египетски обелиск и надписан по същия начин: с отвесни рунически надписи,подредени в съвършено правилни редове.
Тези надписи са коренно различни от Българските и такива като тях в земите ни НИКОГА не са откривани,няма и да бъдат открити по простата причина,че Българите не са тюрки!
Честото изобразяване в наши артефакти на конници, рисове, елени, лъвове, кентаври и особено на грифони говори,че те са употребявани от дедите ни вместо онези животни,които са им били непознати. Замените на дракона с червей и на маймуната с охлюв например са добре познати на някои източни календари,близки до Согдийския. Замените на петела с кокошка,на кравата с вол,на мишката с плъх или самур и полевка а на овцата с коза са познати от далекоизточните циклови календари- затова тази поправка на казионните догми не бива да ни стресира. Наличието на лъв сред Българските животни не е учудващо-лъвове са живели в земите на древна България от праисторическо време до началото на Римската империя,която изглежда ги изтребила при гладиаторски борби в първите векове след Христос. Споменът за тях обаче останал у дедите ни,понеже лъвът бил свързван с грубата СИЛА (Сола,Солъ) т.е. със Слънцето,за което говори следното изображение:
Това изображение в индоарийските религии показва как лъвът хваща святата мъдрост на Слънцето- затова той е символ само на Слънчевия бог,чийто символ вероятно са още еленът и сърната,а наличието на грифони около трона на Критския цар преди Троянската война пък говори,че грифонът символизирал водача на държавата. Оттук идва логичното заключение,че той е свещен символ на Янкуп (Българският Зевс-Юпитер),който бил водач на Седемте основни Български богове.
Уточняването на свещените Български животни се оказва жизненоважно за разбиране естеството на древната Българска религия и на Българския календар. Не може да се прави историческа наука с лъжи и измами като тази с турко-китайските календари,които внасят у нас разни чуждопоклонници. Нашите предци пределно ясно са заявили какви са техните календарни животни,включвайки ги в своите артефакти,обичаи и фолклор и не е нужно да бродим из Индия,Монголия или Китай,за да открием истината за тях.
Многото грифони и кентаври в техните артефакти доказват неразривната връзка на Българите с Палеопонтийската цивилизация и разобличават лъжите на тюрколозите,които упорито ги заместват с непознати за дедите ни животни. С тези грифони и кентаври "пра"-Българските жреци замествали "календарните" дракони (крокодили) като символи на Зевс,с рис и вълк замествали тигъра а с кобила и мечка замествали маймуната понеже надали да е имало и един древен Българин който да е виждал през живота си маймуна,да не говорим за тигър или крокодил!
Автор: shtaparov
СВЕЩЕНИ ЖИВОТНИ НА ДРЕВНИТЕ БЪЛГАРИ – НЯМА ТИГРИ, МАЙМУНИ И ДРАКОНИ, ИМА ЛЪВОВЕ, ГРИФОНИ И КЕНТАВРИ
Какви свещени животни са имали Българите? Това не може да бъде изяснено от пиянските фантазии на тюрколозите както се правеше досега,а от конкретни изображения на такива животни върху "пра"-Български артефакти и от фолклорно-етнографските данни за нашия народ. В множество артефакти и паметници,оставени от Българите можем да видим черно на бяло кои са техните свещени животни,без да се налага да врачуваме и гадаем така,както правеха Микола, Прицак, Рънсиман, Златарски и Москов или да преписваме обърканите им версии като Петър Добрев и Живко Войников.
Ако почнем да се придържаме строго към това правило бързо ще открием,че в голям брой древно-Български паметници са изобразени митологични животни,а също календарни животни и символи- коне, птици (орли,петли и пр.), змии, кучета, зайци, говеда (бикове,крави?), овце (агнета?), хали (змейове), рисове и пр.
1. Коне и конници върху Български средновековни графити и артефакти
а) в рисунка от църквата Св.София,Охрид:
б) в "пра"-Български амулети:
в) в рисунки върху рогче от Плиска:
2. Орли (респ.соколи),змии и пауни в различни Български паметници
а) графити от Преслав:
б) статуетка от Вознесенка и релефи от Стара Загора:
в) на графит от Преслав виждаме Български рицар- пред него има боец със сокол а зад него- глава на змия и животно,което прилича на прасе но по-вероятно е куче:
г) Змия върху Българска черква в с. Извор Босилеградско:
3. Петли:
а) от Български графит на скала в Карлуково
б) от рисунка в църквата Св.Богородица Перивлепта,Охрид
в) на сграфито керамика от Крумово кале:
г) на златна Българска чаша от Врап:
д) Български фолклорен празник в чест на петела,приеман за символ на келтите и на французите:
4. Кучета:
а) зад Мадарския конник
б) на Български графит от катакомбите в Серес:
в) на сребърна Българска паница от Русия с куче и с още едно животно,което прилича на лъв или рис:
5. Заек
а) орел и заек върху врата на Охридската църква св.Никола Болнички от XIII-XIV в.,запазена в Български музей:
б) на същата врата има и други свещени Български животни,изобразени поединично или в композиция- змии, птици, конници в това число светци; кучета, лъвове, кентавър, заек, риба и пр. (кликни за да увеличиш):
6. Говедо
а) глава на бик от съкровището в Наги сен Миклош:
б) Български кукери с волски и овчи глави:
в) крава под кентавъра (вдясно) на сандъка от Терачина:
7. Овца или агне (долу вдясно),говедо (долу вляво) и двуглав орел в средновековна църква край с.Пещера Пернишко:
8. Митологично животно (хала?) с тяло на рис и глава на вълк върху пръстена на Калоян:
9. Рис върху сграфито керамика от България (по С.Георгиева):
В конкретното изследване това животно е определено като лъв,но това не е вярно понеже:
а) няма характерната лъвска грива
б) кожата му е на петна,каквито няма никой лъв но имат рисовете.
10. Вълк.
а) вълк (горе вдясно) напада животни- сандък от Терачина:
б) има фолклорни празници на Българите в чест на вълка,наречени Вълчи дни:
11. Мишка
а) Мишки в графити от Преслав (долу вдясно):
б) Български фолклорни празници в чест на мишката (кликни за да увеличиш):
12. Прасе. Има малко данни за древно-Български изображения на свиня,някои от които са спорни:
а) графит от Преслав,където животното зад конника може да мине както за куче така и за свиня:
б) на сандъка от Терачина стрелец,грифон и куче нападат глиган (виж вляво):
в) има обаче етнографски и фолклорни данни които удостоверяват,че народът ни почитал свинете и ги принасял в жертва на езическите богове,а после и в чест на Христос:
13. Мечки
а) на графит от Плиска:
б) конник и куче на графит от Преслав преследват животно което,съдейки по опашката и по муцуната може да бъде само мечка:
14. Елени и сърни
а) елен и грифон на съд от съкровищено в Наги сен Миклош:
б) елен,кучета,птици,грифони и други животни от Българския календар върху съд от Чипровската школа,XVI в.:
в) елен на графит от Плиска:
г) елени и сърни от графити в църквата Св.София,Охрид:
15. Лъвове
а) под Мадарския конник (виж снимката към т. 4).
б) на два релефа от Стара Загора:
в) свещени животнти върху сандъка от Терачина- грифон,лъв,орел,змия,овца (долу вляво) и вълк (между грифона и лъва вляво):
г) лъв на сграфито керамика от България (по С.Георгиева):
д) лъвска глава на тухла от Плиска:
16. Грифони
а) на сандъка от Терачина:
б) върху съд от Наги сен Миклош (виж снимката към т. 13).
в) върху златната корона от Преслав:
г) на "пра"-Български токи от Велино и Врап:
д) в Българския "Норовски псалтир",съхраняван в Москва:
17. Кентаври
а) в дърворезба на Българския сандък от Терачина (вдясно):
б) в рисунка от Лондонското четвероевангелие
18. Хали и змейове
а) на рисунка от Мурфатлар са изобразени митологични животни които може да минат за дракони,но по-скоро са змейове,земни червеи или морски кончета:
Няма нито един древен Български артефакт,в който да са изобразени каквито и да било тигри,маймуни и дракони (крокодили)! Няма и Български фолклорни празници,свързани с тях- никаква следа от "присъствие" на такива животни в народната култура на дедите ни. Единственото изображение,което се приема за "маймуна" в България е от "Къщата с маймунката" в Търново. Тази скулптура обаче поражда два тежки проблема,за които никой не си дава сметка:
1. тя не е направена от древни Българи а от възрожденски (т.е. съвременни) майстори,които в средата на XIX в. са виждали маймуни по панаирите на Османската империя.
2. внимателно вглеждане в скулптурата показва,че тя не изобразява никаква маймуна а седнал човек,който символизира стопанина на къщата и нейния ангел пазител:
Доволно голям брой "пра"-Български рисунки и артефакти обаче изобразяват неизвестни за казионната шайка твари от Балканската античност- лъвове, грифони, кентаври, орли и прочее животни,каквито нито един тюрколог не е имал доблестта да "открие" в Българския календар! Тюркската историческа фантастика (ТИФ) още не може да каже какво правят тези лъвове,грифони и кентаври у древните Българи и къде са нейните прословути тигри маймуни и дракони,които тя "открива" в Българския календар!
Присъствието на календарни животни в древно-Български артефакти и в народните ни обичаи не е учудващо. Кон, змия, петел, мишка, заек, куче, говедо (вол,бик,крава), прасе, овца или агне е нормално да бъдат открити в тях и това доказва,че календарните животни са част от културата на Българите от древността до днес. Липсата обаче на каквито и да е тигри,маймуни и дракони в древната и съвременна Българска култура говори,че такива животни в Календара определено не е имало! Причината е проста: тигри,маймуни и дракони (крокодили) никога не са живели в земите на древна България и дедите ни не е имало къде да ги видят,за да ги включат в анималистичния си пантеон!
Тук държа да отбележа,че костенурки също няма. А защо костенурки- би попитал някой? Ами по важната причина че каменните костенурки,изготвяни под влияние на Китай са част от народната култура на първите тюрки и се откриват при всяко погребение на тюркски хаган!
Над всяка каменна костенурка бил слаган тюркски надпис,извисен като египетски обелиск и надписан по същия начин: с отвесни рунически надписи,подредени в съвършено правилни редове.
Тези надписи са коренно различни от Българските и такива като тях в земите ни НИКОГА не са откривани,няма и да бъдат открити по простата причина,че Българите не са тюрки!
Честото изобразяване в наши артефакти на конници, рисове, елени, лъвове, кентаври и особено на грифони говори,че те са употребявани от дедите ни вместо онези животни,които са им били непознати. Замените на дракона с червей и на маймуната с охлюв например са добре познати на някои източни календари,близки до Согдийския. Замените на петела с кокошка,на кравата с вол,на мишката с плъх или самур и полевка а на овцата с коза са познати от далекоизточните циклови календари- затова тази поправка на казионните догми не бива да ни стресира. Наличието на лъв сред Българските животни не е учудващо-лъвове са живели в земите на древна България от праисторическо време до началото на Римската империя,която изглежда ги изтребила при гладиаторски борби в първите векове след Христос. Споменът за тях обаче останал у дедите ни,понеже лъвът бил свързван с грубата СИЛА (Сола,Солъ) т.е. със Слънцето,за което говори следното изображение:
Това изображение в индоарийските религии показва как лъвът хваща святата мъдрост на Слънцето- затова той е символ само на Слънчевия бог,чийто символ вероятно са още еленът и сърната,а наличието на грифони около трона на Критския цар преди Троянската война пък говори,че грифонът символизирал водача на държавата. Оттук идва логичното заключение,че той е свещен символ на Янкуп (Българският Зевс-Юпитер),който бил водач на Седемте основни Български богове.
Уточняването на свещените Български животни се оказва жизненоважно за разбиране естеството на древната Българска религия и на Българския календар. Не може да се прави историческа наука с лъжи и измами като тази с турко-китайските календари,които внасят у нас разни чуждопоклонници. Нашите предци пределно ясно са заявили какви са техните календарни животни,включвайки ги в своите артефакти,обичаи и фолклор и не е нужно да бродим из Индия,Монголия или Китай,за да открием истината за тях.
Многото грифони и кентаври в техните артефакти доказват неразривната връзка на Българите с Палеопонтийската цивилизация и разобличават лъжите на тюрколозите,които упорито ги заместват с непознати за дедите ни животни. С тези грифони и кентаври "пра"-Българските жреци замествали "календарните" дракони (крокодили) като символи на Зевс,с рис и вълк замествали тигъра а с кобила и мечка замествали маймуната понеже надали да е имало и един древен Българин който да е виждал през живота си маймуна,да не говорим за тигър или крокодил!
Тагове:
Вълнообразно
Няма коментари
Търсене
Най-четени
1. zahariada
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. sparotok
11. zaw12929
12. getmans1
13. bosia
14. rosiela
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. sparotok
11. zaw12929
12. getmans1
13. bosia
14. rosiela
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69