Прочетен: 942 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 28.03.2016 21:13
Имам внук в шести клас, чиято подготовка по учебната програма следя всеки ден. Виждам какви трудности среща при усвояването на знанията. Учебниците му са дебели, а в тях текстът е написан на неразбираем и псевдоакадемичен стил.
Например в учебника по български език, с автори Милена Васева и Весела Михайлова, по средата на стр. 42 четем: „Формообразувателни морфеми и текст. Освен словообразувателните морфеми - корен, представка и наставка, има и такива морфеми, чрез които думите се променят по форма...”. Филолозите не го разбират, какво остава за дете в шести клас?
В учебника „География и икономика”, чиито автори са Румен Пенин и Мариана Султанова, се акцентира на Африка, Северна и Южна Америка, но няма нищо за Европа, да не говорим за България. И се описват диви животни, гори, джунгли, всякаква екзотика, които нямат нищо общо с нашата страна и със западащото ни стопанство.
Защо е всичкото това обременяване на детските мозъци? Като гледам колко им е трудно на малчуганите, се опасявам, че на някои от тях нервната система няма да издържи и ще трябва да ги вземат в психиатрични болници.
Велчо НИКОЛОВ, Разград
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. zaw12929
11. bosia
12. getmans1
13. rosiela
14. sparotok
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. sekirata
10. bateico