Прочетен: 750 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 09.09.2016 20:27
Дългогодишна учителка по български език и литература съм. Заинтригувана от предложението да ползват тази учебна година като помагало проектите за учебници за 5.клас по български език и по литература на непознатото ми досега издателство Институт за образователни политики „Архимед и Диоген“ ООД, си свалих тези учебници от сайта им.
Обзе ме обаче ужас от безобразната грешка още на 4-та страница. На нея са поместени биографиите на четирима от авторите, които се учат в учебника. Защо само четирима, не зная. Ботев, Шарл Перо, Андерсен и Рик Риърдън са турени един под друг (!?).
Изтръпнах, като в биографията на Ботев прочетох изречението: „След тежки боеве загива във Врачанския балкан на 2 юни 1878 г.“. И по умните третокласници знаят, че Ботев е убит на 1-и юни! А на 2 юни 1878 г. България вече е била свободна! Ботев е убит през 1976-а година! И този учебник е писан от професорите Александър Панов и Валери Стефанов, както и от главен асистент Младен Влашки! Срам!
Все пак се задълбочих в текста – може пък да е случайно. И още на следващите страници открих едни странни герои, които уж водят диалог, така че петокласникът да научи що е „митокултурна общност“ – понятие, което едва ли се учи и в университетите. Едното дете е наречено „Прасчо“ /много обидно, ако е мюсюлманче/, а другото си сменя името непрекъснато – ту е Пресиян, ту е Персиян.
Изглежда не само коректор, но и авторите не са си чели учебника – бъка от грешки.
Още по-объркан е от методическа гледна точка – има „професорски“ знания, които не трябва да ги има и липсват задължителни понятишя, които петокласникът трябва да научи!
На всичкото отгоре са набутани и цели таблици с указания към учителя, които би трябвало да са в книгата за учителя.
Отказах се да чета тая литература и минах към българския.
ОТНОВО МИ СЕ ИЗПРАВИ КОСАТА
Помагалото-учебник, написано от Александър Панов, не е нито помагало, нито учебник за 5. клас. Защото Не съответства с изискванията на новата програма и Не отговаря на когнитивното равнище на учениците.
Въвеждат се някакви странни нови понятия, които биха объркали не просто петокласниците, а и студентите по българска филология: код, канал, знак, вербални и невербални езици, функции на езика /между които поетическа, контактна и обяснителна/.
В същото време липсват обяснения на понятията, заложени в учебната програма: що е контекст, що е тема, подтема, абзац…
Изобщо – тоя учебник е пълен с претенциозни термини като „материалната форма и идеалното значение на думата, за главното и периферийно значение на думите, за псевдопредставки и псевдонаставки“ – изобщо, пълен е с псевдонаука.
НАКРАЯ ОТВОРИХ БУКВАРА – освен кичозните рисунки, пак същия автор – проф. Александър Панов. Явно е той ще да е всестранно развит, като да е нашенският Архимед Диогенов. Не знаех, че е автор на популярното детско стихче за Жаба-жаборана и близката гора, в която става дружна веселба. Но стихчето е включено в буквара без посочване на друг автор? Мирише на литературна кражба.
Няма да чета математиките, с които това издателство се хвали – да не науча оттам, че 2 и 2 прави 6.
Уважаеми господа редактори, вижте на www.arhimedbg.com. И не се смейте – това е тъжно. Защото става дума за нашите деца.
Милена Крумова
Масовия човек: Той не е за пример, но пъ...
ДПС купува гласовете на изселниците с на...
ВИНОВЕН ЗА ЦЯЛАТА ТАЗИ ПЕРВЕРЗИЯ,ЗА ЦЯЛОТО ТОВА ЗАЛИЧАВАНЕ НА "НАРОДА",В ЦЯЛАТА МУ МНОГОАСПЕКТНОСТ Е......."НАРОДЪТ"!!!!
НИКОЙ ДРУГ!!!
ДОКАТО "ТОЗИ НАРОД",НЕ СЕ ИЗПРАВИ ПРЕД СЕБЕ СИ И НЕ КАЖЕ,КАКТО ЛЕВСКИ "САМ СЪМ,ДРУГИ НЯМА" И НЕ ГО ПРОУМЕЕ......
ТОЗИ "НАРОД" Е СВЪРШИЛ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Трябва да се приеме,че всички останали "българи",които са я напуснали,НЕ СЪЩЕСТВУВАТ!!!
Може да има (и дано),някои отделни единици,които да направят нещо за съхранението на народа,страната и държавата ни,НО,ТЕЗИ,КОИТО МОГАТ ДА НАПРАВЯТ ГЛАВНОТО,СА ТЕЗИ,КОИТО ЖИВЕЯТ ТУК!!!
Ще дам един пример: мой познат млад човек,женен за българка,от 7-8 години работи в Дубай.Детето му е родено там.В къщи се говори на български,но в училище,на английски.Детето,което е посещавало детски ясли и детска градина,в които се говори на английски,ПРИ ТОВА,РАЗБИРАЙКИ И БЪЛГАРСКИЯ ЕЗИ, //О Т К А З В А// ДА ГОВОРИ У ДОМА НА БЪЛГАРСКИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Може би си мислите,че това е единичен случай,но съ чувал от много места,ЧЕ ВТОРИТЕ ПОКОЛЕНИЯ БЪЛГАРСКИ ЕМИГРАНТИ,НАПРАВО СА СЕ ПРЕТОПИЛИ В НОВАТА СРЕДА!!!За разлика от мюсулманите,за разлика от "българските" турци,за разлика от циганите!!!!
ВСЪЩНОСТ,РАЗБИРАТЕ ЛИ,ЗА КАКВО СТАВА ДУМА????
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. kvg55
9. zaw12929
10. hadjito
11. sparotok
12. bosia
13. getmans1
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69