Учителка от Виена разказва за големите проблеми с учениците с мюсюлманско вероизповедание. Според нея те се интересуват повече от религията отколкото от учебния процес. Училищните власти не потвърждават мнението на жената, която е член на профсъюзите на социалдемократите.
Учителка от Виена разказва за големите проблеми с учениците с мюсюлманско вероизповедание.
Според нея те се интересуват повече от религията, отколкото от учебния процес.
Училищните власти не потвърждават мнението на жената, която е член на профсъюзите на социалдемократите.
В своето интервю учителката разказва за проблемите с мюсюлманските ученици и нарастващото влияние на исляма.
„Много училища постепенно излизат извън контрол”, разказва Сузане Вийзингер, която от 25 години насам преподава във Виенския квартал Фаворитен.
Проблемите в класните стаи според нея са почти нерешими.
Пред социологическата платформа Адендум, тя заявява, че са се натрупали твърде много неблагоприятни обстоятелства. В клас от 25 деца 21 подлежат на интеграция, не само езикова, но и културна.
„Никой не е в състояние да се справи с тази задача”, казва тя и пита: ”Как да стане това?”
Сузане Вийзингер разказва за трудната интеграция на учениците. Музиката и танцът не се приемат от тях по религиозни причини. Споровете помежду им са също на религиозна тематика.
„Заражда се нещо, което не е добро за обществото.”
В разговорите и с родителите ставало дума почти само за мюсюлманската вяра.
Зад екипа социолози на Адентум стои Фондацията с нестопанска цел Кво Вадис Веритас, основана през миналата година и подкрепяна от милиардера и директор на Ред Бул Дитрих Матешиц. В желанието си да създаде обществено достъпна социологическа платформа той е ангажирал опитни журналисти за редакцията си.
„Най-важното е да бъдеш добър мюсюлманин.”
Педагожката Вийзингер е член на социалдемократическия учителски профсъюз и от 10 години насам преподава в средно училище с 300 ученика. Преди е успявала да се справи с учениците и да преподаде учебното съдържание. Днес мюсюлманските ученици изобщо не се интересуват от него.
„Мисля, че съществува твърде голяма пропаст между живота им вкъщи и този в училище и обществото. Пропаст, която вече не може да бъде преодоляна. За много от моите ученици шариатът е на първо място. Най-важното според тях е да бъдат добри мюсюлмани.”
Столицата на Австрия – Виена е като магнит за мигрантите от цялата страна. Ако в останалата част на страната една четвърт от учениците са с мигрантски произход, то във Виена всеки втори е мигрант. В основните училища във Виена, в които се учи до 9. клас, мигрантските деца са 70%.
Във фокуса на общественото мнение стои община Фаворитен, където дялът на мигрантите е над 30%. В последно време кварталът привлече вниманието заради изказването на унгарски политик, който твърдеше, че пришълците там са променили изцяло облика на квартала. Улиците са мръсни, цари бедност, а престъпността се е увеличила. Това твърдеше близкият до Виктор Орбан политик Янош Лазар.
През 2015 година в Германия 36% от учениците в западните провинции и в Берлин са били с мигрантски произход. Има разбира се и квартали като Нойкьолн, в които делът на мигрантите варира от 40 до 94%.
Директор на друго училище подкрепя изказването на учителката.
Учителката Вийзингер работи в училище с голям брой мигранти, което е като гореща точка. Не е ясно, дали картината, която тя рисува, важи и за другите училища във Виена.
Училищните власти във Виена са на мнение, че не е полезно отделни учители да разговарят с представители на медиите.
Според президента на училищните съвети Хайнрих Химер, също представител на социалдемократите, е невъзможно проблемите да се решават на парче. Той поставя под съмнение личните впечатления на учителката и това, доколко те важат за цялата училищна система.
Учителката разказва, че е била предупреждавана да не разговаря с пресата.
Мнението и щяло да се възприеме като изразяване на дяснопопулистки позиции.
Училищните власти са се опитали са осуетят интервюто. Тя обаче среща подкрепа от Кристиян Клар, който твърди, че в мюсюлманските семейства има големи проблеми.
Кристиян Клар е директор на друго училище във Виена и заради критичните си изказвания често е обвиняван в това, че подкрепя политиката на дясната партия в Австрия.
Според него в класната стая се разиграва битка на всички възможни култури.
„Произходът и религията са твърде важни за някои деца”, казва той.
Той иска носенето на кърпи и бурки в училище да бъде забранено.
Освен това той призовава за по-твърди действия. Например наказания като оставане след часовете, ако някой замърсява училището.
Освен това той пледира за отмяната на часовете по ислям в училище.
Автор: Корнелия Карин Хендрих
По публикацията работи: Нели Петрова
Тагове:
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. zaw12929
12. getmans1
13. bosia
14. stela50
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69