Така се почиства реката, според местните власти
От разследващи журналисти стана ясно, че в река Вит се извършва екологично престъпление. На огромна територия от речното корито се изземва баластра. Видяхме как премиерът си прави кризисен пиар.
Все пак Бойко Борисов не е нито представител на местната басейнова дирекция, нито на местното РИОСВ, още по-малко кмет или областен управител. Защо след репортажите за случващото се с река Вит, той отива на това място? Защо не го виждаме на всяко едно екологично престъпление, а само на това място?! Това попита риторично пред Фрог нюз бившият депутат от ГЕРБ и строителен експерт Методи Андреев.
Човек започва да си мисли, че Бойко Борисов е много притеснен от тези разкрития . В тази връзка разбрахме от областната управителка на Ловеч, че видите ли на 28 октомври имало подписан договор с „Хидрострой“ АД за почистване на речното корито. Оттук възникват куп въпроси:
За този договор има ли обявена обществена поръчка, тъй като обикновено тази вид дейност се прави с обществена поръчка.
Този договор ще се даде ли на журналистите, за да се види на каква цена е спечелена тази обществена поръчка. Съмнително е, че такава голяма фирма като „Хидрострой“ се занимава с почистване на това място на р. Вит, в близост до строителството на магистралата. Обичайно почистването на речните корита се извършва от местни фирми, защото това не е обемна и сложна работа. Любопитно е защо точно Хидрострой“?
На място се вижда, че камиони и багери копаят на сериозна площ доста сериозни изкопи. Камионите са 15. Има и 4 багера. Това означава, че на ден около 1500 кубически метра баластра е възможно да се изземва. Там е работено месец, ако не и повече. Става дума за десетки хиляди кубически метра баластра. Въпросът е къде е депонирана тази баластра.
Има наредба, според която иззетата баластра от речните корита трябва да се постави на определено място. Та аз питам къде е това място? Нека да ни го покажат, за да отпаднат всякакви съмнения, че баластрата все пак би могла да се използва за строителни дейности, свързани с магистралата.
Трява да се поиска и договора между „Хидрострой“ и фирмата, която реализира извозването на баластрата. Все пак на камионите пише друга фирма. Т. е. тябва да се види какъв е договора между фирмата, която трябва да направи почистването и фирмата, наета за извозването на баластрата. Тези отговори трябва да се дадат, за да се види дали имаме право да се съмняваме или не.
Баластрата е подходяща за създаване на т. нар. баластрови възглавници. Но това важи само за високото строителство. За магистрали - използване на баластра за носещо тяло на магистралата, е абсолютно забранено. Само ще обърна внимание, че почвата, която се използва за създаване на носещо тяло на магистралата е специална и тя трябва да отговаря на 4 изисквания. Почвата, която беше вложена на АМ „Тракия“ преди Стара Загора , бе взета по идентичен начин от едно друго място. Сега преди Стара Загора магистралата е на вълни и скоростта е 90 км. Ние видяхме екологичните щети. Нека сега видим и договорите!
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. sparotok
11. zaw12929
12. getmans1
13. bosia
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69