Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.11.2020 18:39 - ЗАЩО ТЕРВЕЛ E ЦАРУВАЛ ДВА ПЪТИ И СТАНАЛ ХРИСТИЯНСКИ СВЕТЕЦ Автор: shtaparov
Автор: nikikm Категория: Политика   
Прочетен: 318 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ЗАЩО ТЕРВЕЛ E ЦАРУВАЛ ДВА ПЪТИ И СТАНАЛ ХРИСТИЯНСКИ СВЕТЕЦ Автор: shtaparov

                   ЗАЩО ТЕРВЕЛ Е ЦАРУВАЛ ДВА ПЪТИ И СТАНАЛ ХРИСТИЯНСКИ СВЕТЕЦ


   Според историите на отец Паисий и йеросхимонах Спиридон,заимствани от Зографската история княз Тервел взимал властта,оставял я и пак я взимал за да смени единия си син с другия,понеже искал страната ни да бъде християнска. Няма "византийски" извор,който да потвърди това но няма и такъв,който да го отрече. Казионите естествено отхвърлят написаното от двамата монаси,понеже им пречи да обявят дедите ни за тюрки и показва че фалшивия 12-годишен календар,с който ни снабдиха през ХХ век не е бил познат на дедите ни.

  Календарната таблица на Българите,която реконструирах в 2017 г. обаче доказва,че  авторът на Зографската история е бил прав а казионите грешат. Най-старият извор,потвърждаващ думите на Паисий макар и по косвен път е Анонимната Българска хроника (апокриф) от XI век който изрично подчертава,че Тервел е имал двама сина.

image
 

  Това непознато от други източници сведение е твърде конкретно за да е сгрешено и
подкрепя аргументите на проф. Москов който доказа,че Паисий е разполагал с неизвестни за нас исторически извори. Има данни,че е много вероятно той да е познавал дори текста на "Именника" или друг текст,който е много близък до него:
 
  image

   Тук Паисий говори за период от 300 години и за петима Български крале с известни имена преди Аспарух,наречен в текста му Батоя. Точно толкова имена са споменати в Именника преди този владетел,обявен от казионите за "пръв". За Тервел пък пише нещо интересно- той приел християнството,напуснал трона за да стане монах в Охрид а после пак приел престола,свалил големия си непослушен син от трона и сложил по-малкия.след което отново се върнал в своя Охридски манастир. Общо четири извора съобщават,че Тервел е царувал два пъти:

1. Зографската история на България съобщава пряко това:

      image

2. Паисий Хилендарски също го споменава в своята история,но изглежда го е заимствал от Зографската:
       image

3. Йеросхимонах Спиридон (Спиридон Габровски) потвърждава това сведение (стр.32),но и то изглежда е заимствано от там:

      image

4. В "Именника" срещу името на Тервел са вписани две различни години на възцаряване- Текучитем твирем (695 г.) и Дван шехтем (717 г.) и два различни срока на царуване- 21 години и 28 години. Те не могат да бъдат обяснени по никакъв друг начин освен със тоя. Нещо повече- разположението на тези години една спрямо друга е такова,че предполага да се е случило именно това: първото царуване на Тервел е 21 години (695-716 г.),второто му царуване (717-724 г.) довежда тези години до 28 а в краткия промеждутък от една година (716-717 г.) между тях управлявал по-големият му син Кормесий I така,както е обяснено в споменатите извори. Управлението на този Кормесий е датирано от "византийски" извори с точност до 1 година,а западноевропейска хроника говори за "трети владетел с името Кормесий",.който царувал в 750 г. т.е. за Кормесий III,който управлявал в периода 749-760 г. и бил свален с преврат.

  Данни от XI век показват,че историята с Тервел и синовете му е вярна (кликни за да увеличиш):

      image

  В единствения открит досега печат на владетеля има кратка молитва към света Богородица,в която нашите висши държавници й се молят да го закриля. От това личи,че България по това време е била християнска а печатът е от началото на VIII век (705-716 г.):

                                     image

      image

   За християнството на Тервел се говори в Зап.Европа поне от XV век:

        image

  Бенедиктинците поднасят интересна конкретна информация за Тервел и ако се запитаме защо те са имали такава а ние нямаме,ще открием поне три евентуални отговора. Според най-вероятния от тях във Ватиканските библиотеки има една или повече древни книги,които говорят за това но тогава те са били лесно достъпни,а днес са потънали в някой дълго неотварян архив. Съществуването на тази информация не е нещо странно- странен е начина,по който подхождат към нея казионите.
      image

  Западноевропейско сведение описва Тервел като християнски светец:

              image

  Този наш владетел е обявен за пръв католически крал което трябва да означава,че той е създал католицизма:
      image

   Навярно по тази причина Тервел бил популярен сред Пловдивските католици и това се потвърждава от името Травъл (Тревел,Тривел),носено от техния водач в 1084-1086 г.:

       image

  Свети княз Тервел- хубава икона:

                                                    image     

  image

  Повечето икони на Тервел са от западна България:

      image

   За мое огромно учудване се оказа,че негов чудесен образ има и в родния ми град:

                                           image

   Писанията на Бенедиктинския орден съобщават,че Тервел е канонизиран за светец в 869 г.:

image

  Нашите историци се заблуждават,че тук е станало тройно объркване на Тервел с Борис I,на Кормесий I с Владимир Расате и на Севар със Симеон. Те се подвеждат от годината 869-та,поправена от тях на 889-та но тя не отбелязва годината на смъртта или на отказването от трона а само годината,в която е бил канонизиран за светец. Борис "Първи" по това време не е бил канонизиран- това станало след смъртта му в началото на Х век,по времето на сина му Симеон. Други данни също показват,че са се объркали днешните историци а не старите летописци: в сведението изрично е посочено че Тервел е приел католическо християнство,а не православие като Борис. Той наистина бил повече популярен на Запад отколкото на Изток,което доказва именно това. Борис в крайна сметка се отказал от католицизма и приел православието- затова е повече популярен на Изток отколкото на Запад. Името СИМЕОН не може да го сбърка никой християнин и да го замени с АЛБЕРТ но името СЕВАР- да!

  Интересен е въпросът защо точно с Тервел ще стане "объркването" на старите летописци,а не с Крум или Пресиян? Защо неговото име е замесено в историите за приемане на християнство,а не името на Аспарух или Муртаг? Очевидно в тези истории има нещо вярно- затова! Ако Тервел е бил езически владетел,както се заблуждават "нашите" историци,защо Западът му се е кланял и го е приемал за светец? Казионните измамници си имат готов отговор- защото е разбил арабите и спасил Европа от тях!

   Според Западни извори Tервел е бил толкова силен,че превърнал "Византия" в Български протекторат:

      image

  "Византия" наистина е плащала данък на Тервел но не и на Борис което означава,че историите за Тервел не може да се отнасят за Борис "Първи" по никакъв начин! Западните извори дават твърде много конкретни сведения за Тервел за да мислим,че има някакво объркване. Тервел а не Борис е взимал данък от Юстиниан II и Погонат,Тервел а не Борис е поставял щита си обърнат и "византийците" го напълвали със злато,на неговото копие а не на Борисовото са редени от империята камари с копринени дрехи,Тервел а не Борис е приел монашеското име ТЕОКТИСТ,а вторият син на Борис не е ставал омразен на Българите и не е прогонван от тях! Бенедиктинските извори потвърждават че Тервел е бил светец,но не казват нищо за неговата победа над арабите което означава,че тя не ги е вълнувала и той не е канонизиран заради нея. Българската църква обаче почита Тервел като християнски светец под името св. Тривелий Теоктист което означава,че не може да става и дума за някакво объркване!

  Тервел е светец на Западната и на Източната църква,понеже е канонизиран преди тяхното разделяне (1054 г.),а за която и да е църква е съвършено изключено да признае за християнски светец един езичник,който никога не е бил християнин! Такова нещо може да си помислят само безбожниците-казиони,чиято псевдонаука бе родена от ересите на атеистичното време! Попитайте който си искате християнски духовник от Изтока и Запада,от Севера и Юга дали е възможно един заклет езчник да стане християнски светец,без да е бил през живота си християнин и ще видите какво ще ви отговори! Питайте дали може един езичник да стане светец само заради това,че е изклал 32000 араби и ще бъдете попарени- НИКОЙ не е станал светец заради избиването на араби и няма на света езичник,който може да стане християнски светец!

  Тервел е наречен "Спасител на Европа" не в Средновековието,а доста по-късно. Аз си направих труда да запитам лично един виден Български духовник (П.О.- бел.моя) дали е възможно един езичник да стане християнски светец. Отговорът бе категоричен: некръстен в християнската вяра човек не може да става християнски светец- това просто няма как да се случи! Случаят с Варава е различен- той се е виждал лично с Христос,почти се е допрял до Него,слушал е лично Неговото слово и под Негово въздействие повярвал,но през Средновековието нещата вече били различни,понеже Христос се възнесъл на небето още в 33-та г. от н.е.

  Църковните служители заслужават доверие по въпросите за църквата което означава само едно- ако Тервел не беше християнин,той нямаше да стане светец по никакъв начин и в никакъв случай! Това е първото условие на църквата- второто е този християнин да извърши такива блестящи богоугодни дела,че да заслужи своето канонизиране. С победата срещу арабите Тервел спасява преди всичко "Византия",а последиците от неговата победа са били трудно предвидими за Запада и не е логично католици да почитат светеца повече от онези,които са директно спасени от него! Карл Велики също спира арабите при Поатие но не е канонизиран за това,а по съвсем друга причина- понеже дал християнство на германските племена и изкоренил езичеството в Централна Европа. Борис "Първи" е канонизиран по същата заслуга- понеже дал православно християнство на Българския народ и на васалните "славянски" народи (сърби, босненци, словаци, поляци и пр.),а негови потомци го дали и на русите!

  Тук има и друг тежък проблем,за който у нас малко се говори- няма древен исторически извор който конкретно да посочва,че точно Тервел е спрял арабите при Цариград. Сведенията на Паисий и Спиридон в това отношение са противоречиви- според Паисий те са разбити от Тервел а според Спиридон- от малкия му син Мойсей (Севар)! В стр. 5 на Зографската история,от която са черпели информация двамата монаси обаче пише,че арабите са разбити от Севар Мойсей което означава че Паисий е сгрешил а той е единствения извор който твърди,че арабите са разбити от Тервел!

                   image

  Тази логика ясно говори,че Тервел не е канонизиран заради победата над арабите,а по две други важни причини:

1. Той дал (католическо) християнство на целия Български народ.
2. Той оставил трона на сина си и заменил царския живот с монашески- един подвиг,който не бил виждан никъде по света дотогава и за който Бенедиктинския орден изрично съобщава,че е учудил целият Запад и Изток!

  Това е истинската причина Тервел да стане християнски светец а според западноевропейския Geographical Dictionary,това станало около 700-та година,през която казионите го "възцаряват" на престола:

                                               image

  Паисий и Спиридон съобщаватт 703-та год. заедно с конкретното указание,че Българите държали християнския закон 78 години а после се върнали към езичеството. Това отстъпление навярно станало по времето на Телериг,който бил принуден от своите поданици да върне езичеството но като се опитал да го премахне отново,те го прогонили и той избягал в Цариград,където се покръстил отново.

      image

  Че именно Телериг е върнал езичеството у нас пишат три извора: Зографската история и заимствалите от нея Паисий и Спиридон:

image


  По тази причина Teрвеловият наследник Кардам е наречен в "Именника" НАВУХОДОНОСОР (Разрушител на храмовете) с което този ценен документ още веднъж категорично потвърждава,че историите с християнската вяра на Тервел са верни! Това го потвърждава и друго конкретно събитие,споменато в тези три извора- Българският владетел Сабин избягал във "Византия" и там се отметнал от иконите,които почитал в България:
      image

  Ако приемем твърдението на Зографската история,че Телериг е върнал езичеството у нас ще установим,че Българите са приели католическо християнство в 700-та год. (непризнато от Цариградската патриаршия),върнали езичеството в самия край на царуването на Телериг (778 г.) а наследникът му Кардам почнал да разрушава църквите,вдигнати от Тервел и преките му наследници. Ако приемем обаче твърденията на Паисий,че покръстване на Българите е станало в 703 г. ще установим,че връщането към езичество е направено от Кардам в 781 г. Приетото от Тервел християнство е единствената причина,която може да породи две отделни царувания на Тервел в онова централизирано за България време. Тези две царувания дават единственото правдоподобно обяснение на загадката с двете години на възцаряване,които са вписани в "Именника" след неговото име и дава верен отговор на въпроса защо бенедиктинците са почитали именно Тервел като светец,а нашата православна църква още го почита. Махнем ли от историята християнството на Тервел,няма да отговорим на нито един от тези въпроси а ще паднем до нивото на казионната безпътица,за която Българските истини са последна и най-досадна грижа!



Гласувай:
2


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nikikm
Категория: Политика
Прочетен: 19855199
Постинги: 45083
Коментари: 6164
Гласове: 7181
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930