Стотици хиляди левове са платени от Централната избирателна комисия на големите медии и никому неизвестни рекламни агенции, зад които стоят хора с държавни поръчки и еврофондове за милиони по време на управлението на Бойко Борисов. Клиповете са заснемани от свързаните с ГЕРБ медии като „Инвестор БГ“ на „Химимпорт (ТИМ – бел. ред.) и продуцентската къща „Междинна станция“ на други почитатели на експремиера – тв водещите Иван и Андрей. Близката до властта НОВА ТВ е с най-голям договор за излъчване на клиповете за над 100 хил. лв., има такива поръчки и към Би Ти Ви, и „България он еър“. Бившият член на СЕМ Светлана Божилова призова за отчет на ЦИК за изразходваните на тъмно средства за реклама. Печеленето на поръчки от проправителствени „рекламни“ агенции отвращават истинските професионалисти от търговете, алармира пред „Биволъ“ председателят на Етичната комисия към Българската асоциация на PR Агенциите Любомир Аламанов. Рекламната кампания на ЦИК е пълен абсурд, констатира дългогодишният експерт по връзки с обществеността и основателка на D&D Диана Дамянова. Политологът и бивш говорител на ЦИК Цветозар Томов смята, че разяснителните компании са скъпи и по-евтино би било да се инвестира в колцентър за сигнали на гражданите по избори.
Карикатура: ТерминалНО
Близките до доскорошната управляваща партия ГЕРБ медии успяха да се уредят с договори за отразяване на разяснителната кампания на ЦИК. Поне 100 хил. лв. за „Нова Броудкастинг Груп“ и поне 25 хил. лв. за „Инвестор Бг“ на „Химипорт“, по-известна като групировката ТИМ, са платени на тези избори за отразяване от страна на ЦИК. По-малко от „Нова“, но повече от „Инвестор бг“ с телевизиите им „България он Еър“ и „Блумбърг ТВ България“ взима „БТВ Медия Груп“ ЕАД. Открито подкрепялата ГЕРБ продуцентска къща „Междинна станция“ на тв водещите Иван и Андрей се оказаха пък дългогодишни партньори на ЦИК при заснемането на рекламни материали наравно с „Премиер студио“ – компанията на продуцента и шоумен Силвестър Силвестров, познат и като Зюмбюла от “Братя Мангасарян”. По част от договорите не са провеждани нови държавни поръчки.
Поне 50 хил. лв. взе рекламната агенция „Адвер Тех“ ООД, която популризира кампанията на Столична община за 44 млн. лв. за подмяна на печките за огрев с електрически устройства в София. Над 25 хил. лв. взе медийна агенция „Милива“ ООД за популяризиране на клипчетата от разяснителната кампания на ЦИК в социалните мрежи. Същата става известна при първата си победа в търга за социалните мрежи на ЦИК на изборите през 2017 г.
Не е ясно кои договори на ЦИК с различни производители на аудиовизуална продукция са публикувани, като в електронния регистър (ЦАИС) на Агенцията за обществени поръчки (АОП) се открива само тръжната документация за кампаниите в социалните мрежи, заедно с договорите с никому неизвестните агенции „Адвер тех“ и „Милива“.
Над 100 хил. лв. само за „Нова“ГЕРБ се чувстваха в ЦИК като у дома си (Снимка: Клуб Z)
Зам.-председателят на ЦИК, отговарящ за разяснителната кампания, Кристина Стефанова е от квотата на ВОЛЯ. Тя е сестра на Полина Цанкова-Христова, която е заместник-председател на парламентарната група на “Воля”.
Бащата на двете дами – Цветослав Цанков, пък беше водач на листата на “Воля” за парламентарните избори през март във Велико Търново, но не събра достатъчно гласове, писа в.”Банкеръ”.
Кристина Стефанова информира на заседанието на ЦИК на 27 март за предложението на „Нова Броудкастинг груп“.
„Стойността остава така предложената 101 769,25 лв. заедно с излъчванията на аудиоклиповете в радио „Експрес” и материалите в новинарския сайт Нет Инфо“.
Според нея в отговор на изпратено запитване на ЦИК от “Нова Броудкастинг Груп” казват, че „са направили ревизия на предложението и общият брой на клиповете е 43, като цената остава непроменена“.
“Коригирали са офертата със същата стойност, но излъчванията да са 43 броя с продължителност максимум до 32 секунди. Промяната ще бъде в броя на излъчванията, както и приложението-оферта от днешна дата с вх. № НС-25-11“, съобщи тя.
А председателят Александър Андреев заявява, че „договорът ще бъде подписан вече при новите оферти и при същата цена, така както са предложени“. Нито един от членовете на ЦИК не надигна глас срещу този договор.
Разследване на „Биволъ“ и Armando Info
През януари 2021 г. „Демократична България“ поиска независим одит на машините за гласуване, а „Биволъ“ описа тайните на венецуелския им вносител и българския му партньор Ciela Norma. В отговор на … Продължете с четенето на Разследване на „Биволъ“ и Armando Info
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. sparotok
11. zaw12929
12. getmans1
13. bosia
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69