Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.01.2023 17:21 - Наглост в Lupa.bg: Yettel мами клиенти със скрити „подаръци“
Автор: nikikm Категория: Политика   
Прочетен: 47 Коментари: 0 Гласове:
0



Наглост в Lupa.bg: Yettel мами клиенти със скрити „подаръци“ Софиянка сезира КЗП за номерата на мобилния оператор, които ѝ бъркат в джоба с хилядарка  06 Януари 2023 3260         image Автор: Lupa.bg    

Мобилният оператор Yettel измами клиентка навръх Коледните празници. Пред Lupa.bg столичанката алармира, че отишла в клона на телекома в мол „София“ за нов джиесем на изплащане, а без да знае се прибрала с цяла кошница скъпи и ненужни „подаръци“, костващи ѝ хилядарка, за които дори не е била предупредена.

Триковете на Yettel, собственост на чешкия конгломерат PPF Group на покойния милиардер Петр Келнер, ще бъдат осветлени в сигнал до Комисията за защита на потребителите, която да удари през пръстите тарикатите, които заработват тлъстите си бонуси на гърба на клиента.

Ето случката, която разкрива мошеническите практики в офисите на Yettel, разказана от потърпевшата софиянка, абонат на телекома:

На 22.12.2022 отидох в офис на Yettel в мол „СОФИЯ“, за да попитам дали към абонаментния план, на който съм в момента, мога ли да взема телефон на изплащане и при какви ценови условия.

Бях харесала iPhone 11 128GB, тъй като видях, че има намаление на този модел, а слушалката бе коледен подарък на дъщеря ми. Оказа се, че няма наличен модел на същата марка модификация 11,12, 13 и отидохме на последния модел 14. Предварително бях видяла в онлайн магазина им, че за абонаментния план, по който имам договор с Yettel, цената не се различава драстично от предходните модели.

Служителят провери за iPhone 11 128GB и преди да ми каже, че модела го няма наличен, на калкулатора си сметна нещо, след което обяви, че вноската за 24 месеца ще е около 60 лв.

След като преминахме през проверки за останалите модели и стигнахме до последния, той ми каза, че месечната такса ще се промени с около 20-ина лева и аз се съгласих.

Тук следва интересният момент:

Докато служителят попълваше данните ми в системата, приготви една кутия. Попитах го какво е това, а той каза, че е домашен интернет, който вървял в "пакет". Нетът е с месечна такса 7,99 лв. за първите три месеца и след това по 15,99 лв.

И на това се съгласих, защото бих могла да му намеря приложение. Оттам нататък своеволията, който той си е позволил без да бъда информирана, са променена месечната такса за абонамент от 29,99 лв. на 36,99 лева и издадената ми втора СИМ карта с месечна такса 13,99 лв., за чието съществуване не спомена и дума.

Екраните на мониторите на компютрите в офиса им са затъмнени, така че да не се вижда нищо. Даде ми да се разпиша на един таблет, като отваряше само полетата за подпис, без да ми се обясни какво подписвам.

Като попитах как мога да получа документите, които разписах, ми обясниха, че това става с регистрация в приложението им или през сайта. И тук е интересното - за да се направи регистрация на мен лично ми отне два дни, защото така е направено, че за да успееш, ти изпращат код, който е валиден буквално 5 секунди.

Докато го въведеш, той вече е изтекъл. След дълга надпревара с времето и десетки изпратени есемеси успях да се регистрирам и какво открих – според електронните документи всъщност съм измамена, и то доста сериозно.

Леко бясна, разпечатах документите и отидох в офиса да разтрогна договорите. Това се случва на 04.01.2022 г. Попитах дали в 7-дневния срок за разтрогване без да се плащат неустойки се броят работни или календарни дни, отговорът беше „календарни“. Въпреки това прецених, по-добре да платя неустойка и да разтрогна договора, отколкото 2 години да плащам нещо, което не съм искала.

Служителят, който ме измами на 22 декември 2022-а, не беше на работа на 4 януари, затова разговарях с негова колежка, която пък ме насочи към заместник-управителката. Шефката ми каза, че трябва да дойда на 05.01.2023, когато момчето, което ми било продало телефона, щяло да е на работа, защото тя не знаела какви отстъпки ми е направил за телефона.

В документите, които имам пише, че отстъпката е…. 6,14 лв. На телефон за близо 2000 лева това е „бонусът“…

На 5 януари 2023 г. пак посетих магазина и се срещнах с въпросния служител, като директно го попитах как е възможно да ме излъже по този начин. Отговорът беше "заради отстъпката"... Коя отстъпка, от 6,14 лв. ли??

Поисках да ми даде заявление за отказ, за да им върна домашния интернет, картата и ако е нужно да платя телефона в брой и да се приключва с тая измама. И тук греда – отговори ми, че трябва да дойда след 22.01.2023, защото системата била заключена. Предишния ден не беше, сега вече и системата е заключена…

Важно е да се каже, че телефона, който взех, е с договор за лизинг към основната  карта, за която всъщност отидох да попитам. За мен това е нелоялна търговска практика - тъмни екрани, полагане на подписи по устройства без да знаеш на какво се подписваш, сменяне на тарифен план, „бонус“ карта…

Това е класическа измама и няма да оставя така нещата, но много възрастни хора и хора с по-ниско ниво на интелигентност няма да потърсят правата си и дори няма и да разберат, че са излъгани.

Време е КЗП да си свърши работата и да вземе мерки за предотвратяване на тези практики. Това са наистина големи измамници, гонещи месечен постижения за по-високи бонуси и респективно печалба за дружеството, но на гърба на техните клиенти. Срамота!
Лупа Бг


***Всички монополисти лъжат,мамят и наглеят! НЯМА АНТИМОНОПОЛНО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО И "ДЪРЖАВАТА" ИГРАЕ С ТЯХ. ОТ ГОДИНИ МОШЕНИЧАТ ПО НАЙ-БЕЗОЧЛИВ НАЧИН И МАЧКАТ КЛИЕНТИТЕ,КОГАТО СИ ПОТЪРСЯТ ПРАВАТА. ЕДИН "ЕВРОПЕЙСКИ" СЛУЖИТЕЛ НА А1 МИ ЗАЯВИ,ЧЕ БИЛ ГРУБ,ЗАЩОТО СМЕ СЕ КАЧВАЛИ НА ГЛАВАТА МУ. ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА НАДПИСВАНИЯТА И ПРОСТАШКОТО ГОВОРЕНЕ НА "ТИ". НЯМАТ ТАКОВА ПОВЕДЕНИЕ В ДРУГИТЕ ДЪРЖАВИ,АБСОЛЮТНО РАЗЛИЧНО Е. НО ТАМ ИМА ДЪРЖАВА!   Н.М.




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nikikm
Категория: Политика
Прочетен: 19850231
Постинги: 45069
Коментари: 6164
Гласове: 7181
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930