“Била”, “Лидъл”, “Карфур”, „Метро“ и „Кауфланд” всеки месец изнасят от България около 800 млн. евро. Те инвестират само при построяването на обектите си и дават пари за заплатите и осигуровките на служителите си, които работят къртовски за мижави пари и непрекъснато напускат, показа репортерско разследване на Скандално.нет.
Цените на някои стоки в България често са по-високи отколкото в Германия, Австрия, Испания и другите западни държави.
Много хора се изумяват, когато намират една и съща стока по-евтина в другите европейски страни, където заплатите са в пъти по-високи от нашите.
У нас собствениците на чуждестранните вериги внасят най- нискокачествените и евтини стоки, често с изтичащ срок на годност. Преопаковат ги в чужбина и им слагат по-дълъг срок на годност, отколкото е реалният, довериха наши източници от КЗП, а думите им бяха потвърдени от двама бивши мениджъри в чуждестранни хипермаркети, както и от настоящи служители.
Хипермаркетите потискат по всякакъв начин родните производители. За да попаднат на щандовете им, нашенци трябва да им платят между 30 и 40 вида такси!!!, за всеки артикул, който искат да продават там. Има даже и входна такса.
Първа от веригите хипермаркети у нас влезе „Била”, а след нея и останали гиганти. Те превзеха градовете, смачкаха дребния бизнес на малките магазинчета, натикаха българските производители в ъгъла и буквално ликвидираха родното производство. Дори в разгара на лятото там български домати и чушки не могат да се намерят, а се внасят чак от Перу и Испания, в краен случай – от Гърция. Изобилието пък кара хората, отишли само за хляб и мляко, да излязат с пълни колички с ненужни боклуци.
На фона на огромния си оборот обаче, често веригите най-нагло отчитат загуби, като така избягват да платят какъвто и да е данък в България. Остави това, ами нямат и банкови сметки в държавата ни, а цялата печалба в размер на милиони евро отива в чужбина. България е и единствената страна, която допусна тези маркети да се построят в градовете, докато в другите държави те се намират извън града в индустриални зони, за да не конкурират дребните търговци в населените места.
Равносметката е следната: Всеки втори българин купува от хипермаркитети заради измамните промоции. Всеки трети оставя почти цялата си заплата там, а данъците вместо в нашата хазна, отиват в чужда.
Всички родни производители са натикани в ъгъла и плащат луди такси, само и само да останат на пазара.
Големите вериги са машини за източване на пари от България и кражба на данъци от хазната.
И въпреки това никой не протестира. Само производителите отвреме – навреме се оплакват от дискриминация, но обществото не ги чува.
Обществото тича по инерция да хване банани на промоция, да си купи месо от 80-те години, замразявано и размразявано няколко пъти, прано, накисвано в химикали и всякакви отрови…
Българинът е абсолютен мазохист. Купува хем скъпо, хем некачествено, хем пълни гушата на чужденците.
Запасява се с консерви с изтекъл срок и смята, че е на далавера.
И през ум не му минава, че заплатата и пенсията му са толкова ниски, защото парите му отиват в чужбина.
Ние от Skandalno.net бихме призовали за бойкот на тези магазини, но няма кого!!!
Българинът спи и няма как да го събудим.Тагове:
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. sparotok
11. zaw12929
12. getmans1
13. bosia
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69