Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.11.2021 17:15 - Договорено: Чип в личната карта, електронно гласуване и край на печатите
Автор: nikikm Категория: Политика   
Прочетен: 542 Коментари: 2 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Договорено: Чип в личната карта, електронно гласуване и край на печатите
  Създаването на ведомство, под чиято шапка да са всички процеси по дигитализация и оптимизиране на електронните системи - евентуално Министерство на дигитализацията
  image image    

Въвеждане на сигурна електронна идентификация, електронно гласуване, премахване на мокрите печати и сканираните документи. Създаването на ведомство, под чиято шапка да са всички процеси по дигитализация и оптимизиране на електронните системи – евентуално Министерство на дигитализацията, пише Offnews.bg.

Тези мерки са част от приетия начален план в работната група за коалиционни преговори в сектор „Електронно правителство“ между „Продължаваме промяната“, „Има такъв народ“, БСП и „Демократична България“.

Спорът дали да бъде създадено Министерство на дигитализацията се води основно между Божидар Божанов от ДБ и Любомир Каримански от ИТН (който даде първоначалната идея за създаването му). Божанов се аргументира, че създаването на министерство трябва да бъде внимателно обсъдено и обмислено, тъй като ще създаде предпоставка за излишна бюрокрация.

По време на четиричасовото заседание съпредседателят на „Продължаваме промяната“ Асен Василев разведри обстановката като каза „Честито“ на бележката на инж. Любомир Благоев, че честваме 20 г. от започване на официалната работа по изграждане на електронното управление.

Партньорите постигнаха съгласие за:

1. Сигурна електронна идентификация, която да бъде в личната карта и не само (например смартфон) – срок 6 месеца.

2. Отпадане на най-често използваните удостоверения и замяната им с вътрешно административни услуги – срок 3-6 месеца.

3. Доизграждане на ключови централизирани системи и регистри (пр. гражданска регистрация, МПС регистрации, адресен регистър, НЗИС, пълен електронен кадастър и т.н.) – срокът е различен за всеки документ.

4. До три месеца да се реши дали държавата ще създаде собствен IT отдел или ще разчита на външни фирми, и ще остане само водещ проджект мениджър (беше акцентирано, че възлаганията от администрацията към всички органи при информационно обслужване трябва да бъдат публични).

5. Централизиране на закупуването на лицензи и хардуер през системния интегратор.

6. Надграждане на държавния облак (всяка администрация, която е клиент на държавния облак, да може да си създаде необходима инфраструктура чрез общи каталози и да може да „мигрира“ основни решения към облака).

7. Дигитализиране на регистри спрямо съществуващите изисквания чрез централизирана система на управление на регистри.

8. Създаване на звена за управление на проекти в административни структури.

9. Създаване на длъжностите секретар по информационни технологии (CIO – IT директорът на евентуалното министерството) и секретар по информационна сигурност.

10. Вкарване на пилотната общинска система във всички общини.

11. Надграждане на ключови системи и процеси – вписване на имотна партида, издаване на строителни разрешения, регистрация на автомобил, заявяване и получаване на лични документи, системата мониторинг на атмосферния въздух и др. (до края на 2022 г.).

12. Повишаване нивото на киберсигурност чрез повишаване на капацитета и обмяната на данни между институциите.

13. Законодателна инициатива за отпадане на мокрия печат и сканираните документи, които създават голям проблем при обработка (Любомир Благоев от БСП не се съгласи с предложеното отпадане на мокрите печати).

14. Анализ за възможността да отпадне задължението за медицински картони (от ИТН изтъкват, че за много пенсионери в провинцията картоните са критично важни и трябва да се внимава), работни книжки, стикери за кола и пр. да се заменят с електронни регистри – сроковете са различни за различните документи.

15. Анализ на ползите от създаване на централизирана регистрова агенция. 

16. Въвеждане на дистанционно електронно гласуване – срок до края на 2023 г.

17. Въвеждане на централизиран подбор на кадри чрез централизирани тестове (компонент, който ще намали партийните назначения).

18. Единна система за атестиране.

19. Предефиниране на държавните такси, да са разходопокривни.

20. Създаване на ведомство, под чиято шапка да са всички процеси по дигитализация и оптимизиране на електронните системи – евентуално Министерство на дигитализацията.

https://mignews.info/




Гласувай:
2


Вълнообразно


1. panazea - И цялата информация за човек, включително здравно досие на едно място
27.11.2021 15:25
и неблагонадежни типове да могат да ги използват.
Например кръвна група и съвместимост.
И после на подходящия му устройват катастрофа .
цитирай
2. panazea - Добре дошли в дигиталния Концлагер !
27.11.2021 15:26
Ще трябва да им хакнем и съсипем данните.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nikikm
Категория: Политика
Прочетен: 19860276
Постинги: 45083
Коментари: 6165
Гласове: 7181
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930